معرفی ۱۴ بازی برتر استودیوی راک استار

در این مطلب نگاهی انداخته ایم به تاریخچه استودیوی راک استار، یکی از دوست داشتنی‌ترین استودیوهای بازی‌سازی جهان.

معرفی ۱۴ بازی برتر استودیوی راک استار

دنیای بازی‌های ویدیویی مملو شده است از عناوینی بزرگ که به دست بازی‌سازهایی افسانه‌ای ساخته‌ شده‌اند. اگر امروزه نگاهی به پلتفرم‌های مختلف داشته باشید، قطعا استودیوهایی را پیدا خواهید کرد که به طرز فوق‌العاده‌ای دوست داشتنی هستند. استودیوهایی که به تنهایی صنعت بازی‌سازی را دست‌خوش تغییرات بسیاری کرده‌اند و ابدا نمی‌توان تاثیر و نقش آن‌ها را در دنیای عناوین ویدیویی نادیده گرفت. خوشبختانه درست در همین بین؛ استودیوی راک استار نیز جزو معدود بازی‌سازهایی است که موفق شده است تا تجربه‌ای ایده‌آل از دنیای بازی‌هایش را به نمایش بگذارد. استودیویی که چندین دهه‌ی پیش؛ ابدا حتی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی بتواند تا به این اندازه موفق شود. صحبت از استودیویی است که برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ کارش را شروع کرد و خیلی زودتر از آن‌چیزی که فکرش را می‌کرد، تبدیل به یکی از غول‌های صنعت بازی‌سازی شد.

 
منتهی از طرفی نیز استودیوی راک استار را عمدتا به دلیل ساخت فرنچایز GTA می‌شناسند. اما باید بدانید که این استودیو عناوین بزرگ دیگری نیز در کارنامه‌اش دارد که بد نیست سری به آن‌ها بزنیم. بنابراین اگر شما نیز طرفدار بازی‌های استودیوی راک استار هستید، بهتر است که در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم نگاهی دوست داشتنی به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌سازهای تاریخ صنعت ویدیوگیم داشته باشیم و ۱۵ مورد از بهترین بازی‌های راک استار را به شما معرفی کنیم. پس با تمام این توضیحات، بهتر است که شما خودتان را برای رو به رو شدن با ناشناخته‌ها و ورود به سرزمین کشف‌نشده‌ها آماده کنید.

L.A. Noire

بهترین بازی‌های راکستار

به شخصه باور دارم که بازی L.A. Noire جزو آن دسته از عناوینی بود که مورد کم لطفی طرفداران قرار گرفت. عنوانی که درست در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و بقدری پتانسیل داشت که بتواند تبدیل به یکی از بهترین بازی‌‌های آن دوران شود. L.A. Noire با تم کارآگاهی و مرموزی که داشت، برخلاف سنت‌های استودیوی راکستار عمل کرده بود و برای همین؛ یک بازی کاملا متفاوت از استودیوی راکستار محسوب می‌شود که در آن سال، گیم‌پلی خلاقانه و نوآورانه‌ای نیز داشت. جایی‌که شما باید به عنوان پروتاگونیستی به نام Cole ایفای نقش می‌کردید و به او در حل کردن معماهای جنایی مختلف کمک می‌کردید.

همچنین بازی دوست داشتنی L.A. Noire به سراغ شهر لس آنجلس در سال ۱۹۴۰ و تم مافیایی – پلیسی آن دوره رفته بود. مدل‌سازی خودروها و معماری شهر در آن دوره؛ در این بازی فوق‌العاده بودند و همچنین در جایگاه بعدی نیز، این موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی بازی L.A. Noire بودند که باعث دوست داشتنی‌تر شدن این بازی شده بودند. نهابتا باید گفت که شما را نمی‌دانم اما بنظر من، این بازی می‌توانست یک افسانه فراموش‌نشدنی دیگر از استودیوی محبوب راکستار باشد.

Grand Theft Auto: Liberty City Stories

بهترین بازی‌های راکستار

وقتی بازی GTA 3 برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، همه خودشان را برای رو به رو شدن با شاهکاری دیگر از استودیوی راکستار آماده کرده بودند. این بازی بقدری محبوب شد که بعدها این استودیو با اقتباس از دنیای این بازی؛ عناوین دیگری را نیز ساخت. منتهی درست در همین بین؛ بازی Grand Theft Auto: Liberty City Stories درست همان‌چیزی بود که طرفداران بازی GTA 3 به آن نیاز داشتند. این بازی که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، پیش درآمدی بر اتفاقات و خط داستانی بازی GTA 3 بود و داستانش را نیز درست در دنیای همین بازی روایت می‌کرد.

بازی خاطره‌انگیز Grand Theft Auto: Liberty City Stories این‌بار شما را در جای فردی به نام Tony Cipriani قرار می‌داد که قصد موفقیت در دنیای خلافکاری Grand Theft Auto: Liberty City Stories را داشت. اما این موضوع صرفا پایان کار این بازی نبود! این بازی به سبب دنیای بزرگ، طیف گسترده‌ای از ماموریت‌های اصلی و جانبی و همچنین تنوع بسیار خوبی از سلاح‌هایی که داشت، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت. همچنین عملکرد خوب بازی Grand Theft Auto: Liberty City Stories روی کنسول PSP نیز باعث شد تا این بازی؛ یکی از بهترین عناوین استودیوی راکستار باشد.

Midnight Club 3

بهترین بازی‌های راکستار

یک بازی ریسینگ از استودیوی راکستار قطعا گزینه‌ای دوست داشتنی است. سری بازی‌های Midnight Club جزو یکی دیگر از عناوینی بودند که متاسفانه این استودیو نتوانست آن‌طوری که باید به آن‌ها بها دهد و دیگر بنظر می‌رسد که راکستار قصد ادامه ساخت این سری را داشته باشد. خوشبختانه درست در همین بین بود که بازی Midnight Club 3 که در سال ۲۰۰۵ برای کنسول‌های خانگی نسل ششمی و کنسول قابل حمل PSP منتشر شد. این بازی موفق شد تا جزو یکی از موفق‌ترین نسخه‌ها از فرنچایز Midnight Club باشد که فورا نظر مثبت منتقدان و کاربران را به سمت خودش جلب کرد. بطوری که امتیاز متاکریتیک این بازی ریسینگ به عدد ۸۴ رسید و ما را به این بازی نیز امیدوار می‌کرد.

بازی Midnight Club 3 عمدتا به لطف جهان بسیار بزرگ و ماشین‌های متنوعی که داشت، شناخته می‌شود. جایی‌که شما می‌توانستید ماشین‌های مختلف را شخصی‌سازی کنید و آن‌ها همانطوری که دوست دارید، ارتقا دهید. تمرکز اصلی گیم‌پلی بازی Midnight Club 3 بر انتقال تجربه‌ای بی‌نقص از یک بازی ریسینگ – آرکید بود. موسیقی‌متن این بازی نیز فوق‌العاده طراحی شده بود و باید افسوس خورد که دیگر استودیوی راک استار قصد ادامه این بازی را ندارد.

Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned

بهترین بازی‌های راکستار

باید اعتراف کرد که بازی GTA IV بهترین نسخه از فرنچایز GTA بود که از نظر دی‌ال‌سی – DLC – و بسته‌های الحاقی فوق‌العاده عمل کرد. دی‌ال‌سی The Lost and Damned اولین بسته الحاقی بود درست یک‌سال پس از انتشار بازی GTA IV یعنی در سال ۲۰۰۹ برای این بازی منتشر شد. این بازی نیز درست همانند نسخه اصلی؛ خودش را چندان جدی نمی‌گرفت و سعی می‌کرد که دنیایی خشن را در کالبد یک بازی سرگرم‌کننده روایت کند. همچنین شما در این بازی وظیفه کنترل کردن پروتاگونیستی به نام Johnny Klebitz را بر عهده می‌گرفتید که باید به او در دنبال کردن ماجراهایش کمک می‌کردید.

هرچند که این دی‌ال‌سی ابدا نمی‌تواند با نسخه اصلی بازی رقابت کند، اما با این‌حال گزینه بسیار خوبی در این لیست است. همچنین نظر مثبت منتقدان نسبت به این بازی دی‌ال‌سی نیز؛ جزو دیگر دلایلی است که دی‌ال‌سی The Lost and Damned را در این لیست قرار داده و اگر شما جزو طرفداران بازی GTA IV باشید، ابدا نباید این دی‌ال‌سی را از دست بدهید.

Grand Theft Auto: Chinatown Wars

بهترین بازی‌های راکستار

اگر قرار باشد که به سراغ لیستی از بهترین و متفاوت‌ترین بازی‌های استودیوی راکستار برویم؛ بازی دوست داشتنی GTA Chinatown Wars؛ قطعا از جایگاه بسیار خوبی در این لیست برخوردار می‌شد. اکثر گیمرهای امروزی با بازی GTA Chinatown Wars آشنایی ندارند. دلیل این موضوع نیز به این خاطر است که این بازی صرفا برای کنسول‌های قابل حمل مانند PSP و نینتندو DS منتشر شد و بعدها پورت موبایلی آن نیز از راه رسید. این بازی در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و عملکرد نسبتا خوبی نیز داشت. همچنین بزرگ‌ترین وجه تمایز این بازی نسبت به دیگر عناوین استودیوی راکستار؛ دوربین ایزومتریک GTA Chinatown Wars بود که ما را به یاد عناوین کلاسیک این سری می‌انداخت.

این بازی شاید به اندازه دیگر عناوین بزرگ این لیست شناخته‌شده نباشد، اما قطعا ارزش تجربه کردن را دارد. همچنین جالب است بدانید که بازی GTA Chinatown Wars بیشترین امتیاز متاکریتیک پلتفرم نینتندو DS را دارد و برای همین؛ اگر به دنبال یک بازی از دنیای GTA برای تجربه کردن روی کنسول قابل حمل‌ و یا موبایل‌تان هستید، GTA Chinatown Wars گزینه بسیار خوبی برای شماست.

Red Dead Redemption

بهترین بازی‌های راکستار

درست پس از موفقیت‌هایی که استودیوی راک استار با بازی GTA IV در سال ۲۰۰۸ تجربه کرد، آن‌ها به دنبال راهی بودند تا بتوانند فرمول موفقیت‌آمیز خودشان را یک‌بار دیگر مرور کنند. بازی Red Dead Redemption که در سال ۲۰۱۰ برای کنسول‌های نسل هفتمی منتشر شد؛ یک قدم رو به جلو برای استودیوی محبوب راکستار بود و آن‌ها شاهکاری دیگر را عرضه کرده بودند. Red Dead Redemption خیلی زودتر از آن‌چیزی که انتظار می‌رفت، محبوب شد و حتی پس از گذشت بیش از یک دهه از انتشار این بازی؛ هنوز هم افراد بسیاری شیفته Red Dead Redemption هستند.

همچنین بازی دوست داشتنی Red Dead Redemption برخلاف دیگر عناوین استودیوی راکستار؛ داستان زمان حال را روایت نمی‌کرد. این بازی سفری دوست داشتنی به دنیای غرب وحشی و اوایل قرن بیستم بود که به دنبال راهی برای سرگرم کردن‌تان می‌گشت. از طرفی نیز این بازی یک عنوان شاهکار بود. همچنین شخصیت‌های بازی درست همانطوری که از راکستار انتظار می‌رفت، عالی طراحی شده بودند و جهان این بازی نیز؛ به طرز جاه‌طلبانه‌ای فوق‌العاده بود. بنابراین همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا بازی Red Dead Redemption یک عنوان بسیار دوست داشتنی باشد.

Grand Theft Auto: Vice City

بهترین بازی‌های راکستار

هیچ کسی حتی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی یک بازی از سال ۲۰۰۲؛ بتواند تا به این اندازه محبوب شود. بازی Grand Theft Auto: Vice City که در سال ۲۰۰۲ منتشر شده است، هنوز هم پس از گذشت ۲ دهه از انتشارش؛ به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سری GTA شناخته می‌شود. تامی ورستی – Tommy Vercetti – که به عنوان پورتاگونیست اصلی در این بازی معرفی شد، هنوز هم به عنوان یک قهرمان توسط طرفداران سری GTA شناخته می‌شود. Grand Theft Auto: Vice City اگر افسانه‌ای‌ترین بازی سری نباشد، قطعا دست کمی از آن‌ها ندارد.

همچنین اولین‌ چیزی‌که درباره Grand Theft Auto: Vice City بسیار حائز اهمیت است، دنیای پویا و رنگارنگ این بازی است. راکستار قصد داشت که با بازی جذاب Grand Theft Auto: Vice City سفری به دهه ۸۰ میلادی داشته باشد و به جرات می‌توان گفت که طرفداران عاشق این خلاقیت آن‌ها شده بودند. اما این پایان راه این بازی نبود. موسیقی‌متن و خط داستانی GTA: Vice City نیز؛ دقیقا همان‌چیزهایی بودند که طرفداران از دنیای بازی‌های راکستار انتظار داشتند و همه‌چیز دست به دست هم داده بود تا Grand Theft Auto: Vice City یک شاهکار اجتناب‌ناپذیر باشد.

Max Payne 3

بهترین بازی‌های راکستار

سومین نسخه از فرنچایز Max Payne بقدری که باید دوست داشتنی بود که ما بخواهیم جایی برای آن‌ در این لیست پیدا کنیم. بازی Max Payne 3 که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بود؛ خیلی زودتر از آن‌چیزی که استودیوی راکستار انتظار داشت، مورد توجه کاربران قرار گرفت. این بازی تجربه‌ای اکشن از یک بازی دوست داشتنی بود که خط داستانی فوق‌العاده‌ای نیز داشت. این بازی برای کنسول‌های خانگی نسل هفتمی و کامپیوترهای شخصی منتشر شد و امتیاز متاکریتیک آن نیز به عدد ۸۷ رسید.

این بازی جذاب به سبب خط داستانی و گیم‌پلی هیجان‌انگیزی که داشت، مورد ستایش قرار گرفت. المان‌های اکشن – شوتر در دنیای این بازی فوق‌العاده طراحی شده بودند و Max Payne 3 ابدا خودش را دست کم نمی‌گرفت. همچنین از طرفی نیز هرچند که بسیاری از افراد عملکرد این بازی را ضعیف‌تر از نسخه‌های کلاسیک Max Payne می‌دانند؛ اما با این‌حال این بازی ابدا چیزی نیست که بخواهید به همین سادگی از کنارش عبور کنید.

Grand Theft Auto: San Andreas

بهترین بازی‌های راکستار

اگر طرفدار فرنچایز GTA باشید، قطعا انتخاب میان بازی GTA: Vice City و بازی GTA: San Andreas؛ موضوعی بسیار سخت برایتان خواهد بود. بنظر من بازی دوست داشتنی GTA: San Andreas یکی از بهترین عناوین استودیوی راکستار بود که توانست خاطرات بسیار خوبی را برایتان به ارمغان بیاورد. این بازی خیلی زود موفق شد تا جایگاهش را در بین طرفداران این سری به دست بیاورد و یکی از بهترین بازی‌های سری GTA است که برای پلتفرم‌های مختلفی از جمله پلتفرم موبایل نیز پورت شده است.

بازی دوست داشتنی و افسانه‌ای GTA: San Andreas درست در سال ۲۰۰۴ و در دوران طلایی کنسول‌های نسل ششمی از راه رسید. داستان مهیج و دنیای بزرگ این بازی در سال ۲۰۰۴ یک انقلاب اجتناب‌ناپذیر در صنعت بازی‌سازی بود. GTA: San Andreas موفق شد تا مسیر موفقیت‌آمیز بازی GTA: Vice City را ادامه دهد و حتی پس از گذشت سال‌ها از انتشار این بازی نیز؛ هنوز هم افراد بسیاری علاقه‌مند به تجربه بازی جذاب GTA: San Andreas هستند.

Red Dead Redemption: Undead Nightmare

بهترین بازی‌های راکستار

نسخه اول فرنچایز Red Dead Redemption که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود، بقدری که باید دوست داشتنی بود که راکستار بخواهد برای این بازی دوست داشتنی دی‌ال‌سی مستقلی منتشر کند. بسته الحاقی Red Dead Redemption: Undead Nightmare یکی از بهترین دی‌ال‌سی‌هایی بود که این بازی آن را دریافت کرد. Red Dead Redemption: Undead Nightmare تمی ترسناک و اتمسفری مرده را به دنیای Red Dead Redemption اضافه می‌کرد که باعث متفاوت‌تر شدن دنیای این بازی شده بود.

بسته الحاقی Undead Nightmare براساس زامبی‌ها روایت می‌شد. شما در دنیای این دی‌ال‌سی مجبور بودید که در دنیای ترسناک این بازی که با مردگان متحرک پر شده بود؛ به دنبال راهی برای بقا باشید. همچنین راکستار برای جذابیت هرچه بیشتر Red Dead Redemption: Undead Nightmare؛ سلاح‌های جدید و همچنین دشمنان فراطبیعی بسیاری را نیز به دنیای وسترن Red Dead Redemption اضافه کرد تا یک‌بار دیگر موجب محبوبیت این بازی دوست داشتنی شود.

Grand Theft Auto 3

بهترین بازی‌های راکستار

باور کنید یا نه، اما بازی دوست داشتنی Grand Theft Auto 3 یکی از بهترین بازی‌هایی است که توسط استودیوی راکستار تاکنون ساخته شده. این بازی در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و انقلابی را به راه انداخت که می‌توان نتیجه آن را حتی در بازی‌های جدیدتر راکستار نیز دید. Grand Theft Auto 3 به نوعی، شروعی برای همه‌چیز بود. این بازی افسانه‌ای برای اولین‌بار جهان بازی‌های راکستار را به دنیایی ۳ بعدی آورد. بازی جذاب Grand Theft Auto 3 درست در زمانی منتشر شد که هیچ عنوانی مشابه آن وجود نداشت. تنها تصور کنید که تجربه یک بازی جهان باز با المان‌های ماجراجویی و داستانی جذاب؛ آن‌هم با چنین وسعتی در سال ۲۰۰۱ می‌توانست چه حسی داشته باشد!

امروزه می‌توان از بازی جذاب Grand Theft Auto 3 نه‌تنها به عنوان یکی از بهترین بازی‌های راکستار؛ بلکه به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های ویدیویی تاریخ نیز یاد کرد. Grand Theft Auto 3 شاید یک بازی قدیمی باشد، اما باور کنید که این بازی یکی از مورد احترم‌ترین عناوین استودیوی راک استار است که حتی برای پلتفرم موبایل نیز پورت شده است.

Grand Theft Auto V

بهترین بازی‌های راکستار

غیرممکن است که صحبت از بهترین بازی‌های استودیوی راکستار باشد و حرفی از GTA V به میدان نیاید. هرچند که این بازی در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است، اما هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد و با اضافه شدن بخش GTA: Online به این بازی نیز؛ GTA V طرفداران بیشتری نیز پیدا کرد. GTA V صرفا یک بازی ساده نبود و خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بسیاری نیز به دنبال داشت. گرافیک این بازی یک جهش بزرگ برای عناوین جهان باز بود و از طرفی نیز؛ بازی GTA V اولین بازی در این سری بود که به شما اجازه استفاده از ۳ شخصیت مختلف با ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را می‌داد.

این بازی از استودیوی راکستار، نه‌تنها رکوردها و دستاورهای بسیاری را به دنبال داشت، بلکه موفق شد تا به عنوان پرفروش‌ترین بازی تاریخ نیز شناخته شود. راکستار با این بازی به درآمدی بزرگ دست پیدا کرد و برای همین؛ پشتیبانی از این بازی را تا به امروز ادامه داده است. البته هرچند که این موضوع مخالفان بسیاری دارد، اما با این‌حال بسیاری از افراد معتقدند که جاه‌طلبی بیش از حد و اندازه استودیوی راکستار نسبت به GTA V باعث شده است که پروسه ساخت نسخه جدید فرنچایز GTA یا همان GTA VI مدام به تاخیر بیوفتد.

خرید تیشرت طرح Red Dead Redemption II

Red Dead Redemption 2

۱۴ بازی برتر استودیوی راک استار - ویجیاتو

وقتی بازی GTA V در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، همه فکر می‌کردند که بازی بعدی راکستار دیر یا زود از راه خواهد رسید. منتهی بنظر می‌رسید که استودیوی راکستار قصد انتشار نسخه جدید این فرنچایز را ندارد. نهایتا ۵ سال بعد؛ یعنی درست در سال ۲۰۱۸ آن‌ها نسخه جدید فرنچایز Red Dead Redemption را با نام Red Dead Redemption 2 معرفی کردند که باعث برسر زبان افتادن مجدد این فرنچایز شد. این بازی یک جهش بزرگ نسبت به نسخه اصلی و اول این سری بود. Red Dead Redemption 2 یک شاهکار دوست داشتنی بود که همه عاشق شده بودند.

همچنین درواقع این بازی بقدری موفق بود که بسیاری Red Dead Redemption 2 را نسبت به نسخه اول این سری، برتر می‌دانند. استودیوی راکستار با بازی Red Dead Redemption 2 یک‌بار دیگر ثابت کرد که نمی‌توان آن‌ها را به همین سادگی پیش بینی کرد. گرافیک فوق‌العاده، فیزیک باورنکردنی؛ شخصیت‌پردازی و حتی داستان این بازی؛ همگی نشان از یک عنوان فوق‌العاده می‌دانند و برای همین؛ Red Dead Redemption 2 تبدیل به یکی دیگر از بهترین بازی‌های راک استار شد.

Grand Theft Auto IV

۱۴ بازی برتر استودیوی راک استار - ویجیاتو

شاید بازی GTA IV در ایران چندان طرفدار نداشته باشد، اما بسیاری از گیمرها و منتقدان از این بازی به عنوان بهترین بازی راکستار یاد می‌کنند. این بازی انقلابی را در نسل هفتم راه انداخت که GTA 3 آن را در دوران طلایی کنسول‌های نسل ششمی شروع کرده بود. GTA IV در سال ۲۰۰۸ کاری را انجام داد که کمتر عنوانی تاکنون موفق به انجامش شده است. راکستار برای اولین‌بار با این بازی بود که مکانیزم‌های جدید خودش را معرفی کرد و جهانی بزرگ را به تصویر کشید.

منتهی این بخش داستانی بازی GTA IV بود که باعث محبوبیت بیشتر این بازی شد. شما در دنیای این بازی داستانی عمیق و پیچیده‌ای را داشتید که مدام شما را به چالش می‌کشیدند. همچنین از طرفی نیز این موسیقی‌متن و شخصیت‌پردازی خوب این بازی بودند که این بازی را به اوج رساندند و به بهترین بازی راک استار تبدیل کردند.

جمع‌بندی

به طور کلی، راک استار جزو بزرگترین شرکت‌های بازی‌سازی دنیاست که تعدادی از پرفروش‌ترین و معروف‌ترین فرنچایزهای بازی مثل Red Dead Redemption و GTA و مکس پین را در اختیار دارد. نظر شما درباره بازی‌های این شرکت چیست؟

منبع: ویجیاتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها