کاهش نرخ تخم مرغ در بازار

نبی پور گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با نرخ ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و شانه‌ای ۱۳ هزار تومان است.

کاهش نرخ تخم مرغ در بازار

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری با نرخ ۶ هزار و ۴۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و شانه‌ای ۱۳ هزار تومان است.

وی فروش هر شانه تخم مرغ با نرخ ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان در خرده فروشی‌ها را غیر منطقی دانست و افزود: با توجه به کمبود و نبود نظارت بر واحدها، خرده فروشان با نرخ‌های دلخواه اقدام به عرضه محصول می‌کنند که این امر هیچ ارتباطی به مرغدار ندارد.

نبی پور تولید روزانه تخم مرغ در کشور را ۲ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و گفت: سالانه ۲۰۰ هزار تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که باید به بازار‌های هدف صادر شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: با وجود پیگیری‌ها و رایزنی‌های متعدد برای رفع ممنوعیت صادرات، تا کنون به نتیجه‌ای نرسیدیم که استمرار این روند بر زیان مرغداران دامن می‌زند.

وی نرخ مصوب هر کیلو کنجاله سویا را ۲ هزار و ۴۰۰ و ذرت را یک هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ بالای ۴ هزار و ۷۰۰ و ذرت یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ تومان به مرغداران در بازار آزاد عرضه می‌شود.

نبی پور قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ برای مرغدار را بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ‌های کنونی بیانگر زیان حداقل یک هزار و ۴۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تومانی مرغداران است.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی، اما با دلار آزاد ذرت و کنجاله سویا به مرغداران عرضه می‌شود که از این رو انتظار می‌رود مدیریت جدی تری در بازار نهاده صورت گیرد.

وی در پایان با انتقاد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات نهاده‌های دامی موجب شده است تا حداقل قیمت هر شانه تخم مرغ به ۳۰ هزار تومان برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها