پزشکان واقعا چقدر باید مالیات بدهند؟+فیلم

مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی، پزشکان را ملزم به استفاده از دستگاه کارتخوان و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به سازمان امور مالیاتی کرد.

پزشکان واقعا چقدر باید مالیات بدهند؟+فیلم

اواسط تابستان امسال فرار مالیاتی گسترده پزشکان و عدم استفاده آنها از دستگاه کارتخوان توسط برخی کارشناسان رسانه ای شد و ایجاد کمپین هایی در فضای مجازی را به دنبال داشت. سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به این موضوع در برنامه گفتگوی ویژه خبری در تاریخ ۲ شهریورماه، با تاکید بر اینکه از عدم وجود دستگاه کارتخوان در مطب برخی پزشکان دفاع نمی کنم، به ابزارهای مختلف سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات اشاره کرده و گفت «هم می‌توانید نگذارید خارج بروند، هم می‌توانید مطب را ببندید و زندان بفرستید». قاضی زاده هاشمی با خطاب قرار دادن مسئولان سازمان مالیاتی که چرا نرفتید مالیات بگیرید؟، اظهار داشت: «مگر سازمان نظام پزشکی به شما گفته مالیات نگیر؟! مگر پزشک گفته مالیات نگیر؟! اگر گفته باشد هم بیخود کرده است؛ همه مردم مالیات می‌دهند آنها هم باید بدهند».

همزمان با بررسی لایحه بودجه ۹۸ در مجلس، این موضوعبار دیگر مورد توجه رسانه ها و مسئولین قرار گرفت زیرا جلوگیری از فرار مالیاتی برخی مشاغل مانند پزشکان، یکی از مهمترین پیشنهادهای بسیاری از کارشناسان و مراکز پژوهشی از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس برای افزایش منابع بودجه و در نتیجه، جبران کسری بودجه در سال آینده بود. با توجه به همین موضوع، کمیسیون تلفیق مجلس در راستای مقابله با فرار مالیاتی و در قالب دو بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸، پزشکان را ملزم به استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه پوز) و مراکز درمانی را ملزم به پرداخت ۱۰ درصد دستمزد پزشکان به حساب سازمان امور مالیاتی کشور بابت علی الحساب مالیات کرد. علی رغم فشار سنگین لابی پزشکان، این مصوبات کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس هم مصوب شد.

با این وجود و در حالی که براساس اظهارات مسئولان سازمان امور مالیاتی، میزان مالیات پرداختی توسط پزشکان در سال گذشته، حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است، همچنان ابهامات فراوانی درباره میزان واقعی فرار مالیاتی آنها وجود دارد و ارقام مختلفی درباره میزان مالیات واقعی پزشکان از ۷۰۰ تا ۸۰۰۰ میلیارد تومان مطرح می شود.

منبع: فارس

728

حجم ویدیو: 15.09M | مدت زمان ویدیو: 00:04:28 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها