یارگیری پکن برای مقابله اقتصادی با آمریکا

چین برای آنکه بتواند اقتدار بیشتری در رویارویی اقتصادی بزرگ خود با آمریکا داشته باشد در حال افزایش روابط اقتصادی با همسایگان خود و متحدان واشنگتن از جمله کره جنوبی است.

یارگیری پکن برای مقابله اقتصادی با آمریکا

چین و کره جنوبی روز جمعه پس از دو سال بار دیگر گفت و گوهای اقتصادی خود را در پکن از سر گرفتند و پس از آن اعلام کردند مناسبات همچنان رو به گسترش خواهد بود.
این در شرایطی است که پیش از این استقرار سامانه موشکی پیشرفته تاد آمریکا در کره جنوبی باعث شده بود تا بسیاری از مراودات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دو کشور قطع شود.
به نظر می رسد با توجه به اینکه چین درگیر یک نبرد تجاری با آمریکا شده است در تلاش است تا مناسبات اقتصادی خود را با دیگر قدرت های اقتصادی بزرگ دنیا و آسیا تقویت کند.
به نظر می رسد چین علاوه بر کره جنوبی به ژاپن هم نظر دارد در راستای همین برنامه 'وانگ یی' وزیر خارجه چین در سفری مهم راهی ژاپن شد و اولین گفت و گوهای بلند پایه اقتصادی دو کشور نیز پس از هشت سال برگزار شد.
این بار نیز در پکن، مذاکرات اقتصادی در سطح معاون وزیر میان کره جنوبی و چین برگزار شد و یکی از مهمترین بخش های آن این بود که طرفین تاکید کردند با یکجانبه گرایی و حمایت های یکجانبه تجاری در جهان مخالفند.
چین و کره جنوبی هر دو هدف آمریکا قرار گرفته اند و آمریکایی ها می خواهند بندهایی از توافق اقتصادی تجاری این کشور با کره تغییر کند تا از مشاغل آمریکایی و سرمایه گذاری این کشور حراست شده و مازاد تجاری کره در برابر آمریکا کاهش یابد.
با این وصف ژاپن و کره جنوبی به دلیل روابط نزدیکی که با آمریکا دارند در حال رایزنی با این کشور هستند تا از برخی تعرفه ها روی واردات فولاد و صنایع آلومینیومی معاف شوند معافیتی که شامل حال چین نشده است./ایرنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها