صفر تا صد خرید یک شیر توالت استاندارد و با کیفیت

تنوع شیر توالت بسیار گسترده است و انتخاب از میان این همه شیر دستشویی می تواند سردرگم کننده باشد. شما می توانید بر اساس سبک دکوراسیون، جنس شیرآلات، داشتن/نداشتن گارانتی، رنگ، ابعاد و مکانیزم کاربرد شیرآلات (شیر اهرمی توالت و شیر کلاسیک توالت) و همچنین قیمت شیر اهرمی توالت، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مقاله این فاکتورها بررسی شده است تا با دنبال کردن آن ها به سادگی بتوانید انتخاب بهترین شیر توالت را انجام دهید.

صفر تا صد خرید یک شیر توالت استاندارد و با کیفیت

مکانیزم انواع شیر توالت

شیر دستشویی انواع مختلفی دارد که به دو صورت روکار و توکار نصب می شود. شیرآلات توالت روکار همین مدل هایی است که از قدیم رایج بوده و بر روی دیوار نصب می شود. اما بدنه اصلی شیر توالت توکار در داخل دیوار و پیش از کاشی کاری تعبیه می شود و بر روی دیوار تنها پنل کنترل آب سرد و گرم و هولدر شیلنگ توالت قابل دیدن و استفاده است.

دسته بندی دیگر شیر توالت، انواع شیر اهرمی توالت و شیر کلاسیک است. شیر دستشویی کلاسیک دارای دو دستگیره پیچشی کنترل آب سرد و گرم است و مدل اهرمی دارای یک اهرم کنترل دما و فشار آب. قیمت شیر توالت از نوع اهرمی متنوع تر است و شیر دستشویی ارزان شروع می شود و تا مدل های لوکس بالا می رود. علاوه بر تنوع قیمت، شیر اهرمی توالت به دلیل تنوع مدل و رنگ نیز می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

شیر توالت یا شیر مخلوط توالت، علاوه بر جنبه کاربردی، در دکوراسیون سرویس حمام و دستشویی نیز تأثیر زیادی دارد. هر یک از مدل های مختلف شیر دستشویی با توجه به قابلیت های خاص خود، برای کاربرد منحصر به فردی مناسب تر است. شیر توالت ممکن است از نوع اهرمی و یا کلاسیک باشد. دما و فشار جریان آب در شیر اهرمی توالت به وسیله یک دسته اهرمی کنترل می شود که نسبت به کنترل آب به واسطه دسته های پیچی در مدل های کلاسیک، سهولت بیشتری دارد. قیمت شیر اهرمی توالت نیز نسبت به قیمت شیر دستشویی با دستگیره های پیچی تنوع بیشتری دارد. شیرآلات دستشویی ممکن است بر روی دیوار و یا در داخل دیوار نصب شوند. شیر توالت توکار که ساز و کار آن داخل دیوار قرار می گیرد، ظاهری خلوت و بسیار مدرن به فضای دستشویی می بخشد.

شیر دستشویی ارزان

همانطور که بالاتر گفته شد تنوع قیمت شیر توالت گستردگی بالایی دارد. بعضی ممکن است این تنوع قیمت را با کیفیت شیر توالت را در یک راستا بدانند؛ به این معنا که قیمت شیر اهرمی توالت ارزان نشان دهنده بی کیفیت و غیر استاندارد بودن آن است و گران بودن شیر توالت نشان دهنده کیفیت بالا. درصورتی که قیمت شیر دستشویی حتما اشاره به کیفیت ندارد و ممکن است به دلیل اقتصادی بودن طرح شیر توالت مورد نظر و پایین تر بودن وزن آن بر طبق همین طرح اکونومی باشد. یک شیر دستشویی ارزان می تواند کاملاً استاندارد باشد، لوازم با کیفیتی داشته باشد و دارای گارانتی نیز باشد. پس فراموش نکنید وزن پایین تر صرفاً نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در شیر دستشویی به فراخور طرح آن است و نه لزوماً کیفیت.

با توجه به بی ثباتی شرایط اقتصادی و افزایش قیمت شیرآلات، اهمیت خرید شیر توالت ارزان قیمت و با کیفیت نیز بیشتر شده است. برای خریدی به صرفه باید دو عامل کیفیت و قیمت شیر توالت را کنار هم در نظر بگیرید؛ چرا که بدون کیفیت، قیمت ارزان شیر دستشویی ممکن است به زودی گران تمام شود! دردسر و هزینه خرید دوباره و یا تعمیر یک شیر توالت بی کیفیت، هر چند ارزان، بیشتر از هزینه خرید یک شیر دستشویی ارزان ولی استاندارد است. کیفیت شیرآلات ارزان با یکدیگر تفاوت دارد و قیمت شیرآلات ارزان لزوماْ نشان دهنده کیفیت پایین آن ها نیست؛ مگر در شرایطی که از قیمت متوسط شیرآلات ارزان در بازار بسیار کمتر باشد.

2

ابعاد شیر توالت

به اندازه ای تنوع مدل شیر دستشویی، ابعاد آن نیز متنوع است. به تناسب فضای سرویس بهداشتی خود می توانید یک شیر توالت کاملاً متناسب، نه خیلی درشت و نه خیلی ریز، انتخاب کنید. ابعاد شیر دستشویی مورد نظر شما هر چه که باشد در الزامات نصب آن تاثیری ندارد. فاصله خروجی لوله های آب سرد و گرم بر روی دیوار استاندارد است و تمام شیرآلات سرویس بهداشتی بر طبق همین استاندارد تولید می شود. به وسیله قطعه ای به نام لنگی نیز، که بر روی هر دو لوله خروجی آب سرد و گرم خارج شده از دیوار قرار می گیرد و شیر توالت بر روی آن ها نصب می شود، می توانید این فاصله را در حد چند سانت کمتر و بیشتر پوشش دهید.

جنس شیر توالت

احتمالاً در جریان خرید شیر دستشویی با انواع جنس شیر توالت رو به رو شده اید: شیر توالت استیل، شیر توالت پلاستیکی، سربی، شیر توالت برنجی و... . هر کدام از این مواد اولیه معایب خود را دارند. به طور مثال شیرآلات استیل قیمت بالایی دارد، شیرآلات پلاستیکی در اثر سرد و گرم شدن و به مرورو زمان می شکند و شیرآلات سربی برای سلامتی کاربران بسیار مضر است. اما شیرآلات برنجی بهینه ترین حالت از لحاظ قیمت شیر توالت و کیفیت را فراهم می آورند. بهترین ماده اولیه برای تولید شیرآلات بهداشتی آلیاژ شمش برنج استاندارد است که باید 58 تا 60% مس و 38% روی داشته باشد، میزان سرب آن باید زیر 2.5% باشد تا از نظر سلامتی برای کاربران مشکلی ایجاد نکند.

ضمانت و خدمات پس از فروش شیر توالت

شیر توالت نیز مانند سایر انواع شیرآلات، و به طور کلی هر کالای غیر مصرفی دیگری که خریداری می کنید، باید دارای گارانتی معتبر باشد. گارانتی به امنیت خاطر مصرف کننده می انجامد. هر کالایی، هر چقدر هم با کیفیت و استاندارد، ممکن است در یک بازه زمانی دچار ایراد شود و در این حالت یک گارانتی معتبر بهترین چاره کار است. طی تماس با تولیدکننده شیر توالت یا ارائه دهنده گارانتی شیر مخلوط توالت می توانید به صورت رایگان از خدمات مربوط به موارد تحت پوشش گارانتی برخوردار شوید.

3

خرید شیر دستشویی از فروشگاه اینترنتی شیرآلات

در صورتی که در مرحله انتخاب و خرید شیر توالت هستید و قصد بررسی قیمت شیر توالت را دارید می توانید به بورس شیرآلات مراجعه و یا فروشگاه های آنلاین شیرآلات را بررسی کنید. انواع شیر دستشویی در این فروشگاه های فیزیکی و اینترنتی ارائه شده است و بانک اطلاعاتی مناسبی را در اختیار شما می گذارد. حتی در بعضی از وب سایت ها می توانید نظر سایر خریداران را نیز در مورد محصول مورد نظر خود مشاهده کنید. یکی از تولیدکنندگان شیرآلات ایرانی به نام شیرآلات کاویان، فروشگاه اینترنتی شیرآلات (https://www.kavianhamafza.com) با برند خود را راه اندازی کرده است تا مصرف کنندگان بتوانند به طور مستقیم با این تولیدکننده در ارتباط باشند. علاوه بر ارائه لیست قیمت شیرآلات و امکان خرید آنلاین، در این وبسایت رسمی مطالب بسیاری در زمینه تعمیر و نگهداری شیرالات، تمیز کردن شیرآلات، راهنمای خرید با جزییات کاربردی و... در زمینه شیرآلات بهداشتی و ساختمانی ارائه شده است که مشاهده آن در فرایند انتخاب به شما کمک خواهد کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها