افزایش قیمت پسته، گردو و بادام چقدر است؟

تغییر قیمت در گروه آجیل‌ نشان می‌دهد گردو، پسته و بادام افزایش قیمت بین ۱۱ تا ۳۸ درصدی داشته و تا بیش از ۳۴۰ هزار تومان هم فروش داشته است.

افزایش قیمت پسته، گردو و بادام چقدر است؟

آنچه که در رابطه با وضعیت تورم در آبان ماه سال جاری از سوی مرکز آمار ارائه شد نشان داد که با وجود کاهشی شدن این شاخص همچنان نرخ تورم تا بیش از ۴۴ درصد در شاخص سالانه و ۳۵.۷ درصد در نقطه به نقطه است، در این بین خوراکی‌ها نسبت به پارسال  ۴۶.۹ درصد گران شده بود.

بررسی جزییات تغییر قیمت اقلام خوراکی در ماه گذشته از این حکایت دارد که در بین آجیل ها، مغز گردو ۱۱.۶ درصد نسبت به آبان سال گذشته و ۳.۶ در مقایسه با مهر ماه امسال گران شده است؛ به طوری که متوسط قیمت آن حدود ۲۷۷ هزار تومان بوده و تا بیش از ۲۹۶ هزار تومان هم فروش رفته است.

اما پسته نسبت به سال گذشته ۳۸.۱ درصد گران شده و تا بیش از ۳۴۲ هزار تومان قیمت خورده، ولی متوسط قیمت آن در بازار به ۲۸۷ هزار تومان رسیده است.

در مورد مغز بادام درختی هم قیمت متوسط در آبان ماه سال جاری حدود ۲۷۸ هزار تومان و حداکثر آن بیش از ۳۴۰ هزار تومان است.

بادام درختی ۲۴.۳ درصد در مقایسه با پارسال  و سه درصد نسبت به مهر امسال افزایش قیمت دارد.

بر این اساس در آبان ماه سال گذشته هر کیلوم مغز گردو به طور متوسط ۲۴۸ هزار تومان، پسته ۲۰۸ هزار و بادام درختی ۲۲۳ هزار تومان فروش رفته که نشان می دهد به طور متوسط مغز گردو در آبان سال جاری نسبت به پارسال حدود ۳۰ هزار تومان، پسته  ۸۰ هزار تومان و بادام بیش از ۵۰ هزار تومان گران شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اسدیان
    0

    هرچه افزایش بدهید بر عکسش مردمی که قدرت خرید ندارند مجبورند کمتر بخرند بنابراین ضرر کننده اصلی گران فروش است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها