راهنمای خرید و قیمت بهترین بیمه شخص ثالث 1400 + نکات استعلام

نرخ بیمه شخص ثالث در ابتدای هرسال توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود. نرخ و قیمت بیمه شخص ثالث به عوامل مختلفی مانند نرخ دیه، نوع وسیله نقلیه و کاربری آن، پوشش مالی و ... بستگی دارد.

راهنمای خرید و قیمت بهترین بیمه شخص ثالث 1400 + نکات استعلام

در این مطلب به طور کامل نحوه استعلام و محاسبه بیمه شخص ثالث و عوامل موثر بر نرخ و قیمت بیمه شخص ثالث 1400 را بررسی می‌کنیم.

عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه موتوری است. بیمه شخص ثالث سه پوشش را برای زمان حادثه ارائه می‌کند. این سه پوشش عبارتند از: پوشش مالی راننده زیان‌دیده، پوشش جانی راننده زیان‌دیده و پوشش جانی راننده مقصر. قیمت بیمه شخص ثالث به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث نرخ دیه در هر سال است. نرخ دیه سال 1400 طبق اعلام ستاد دیه برابر است با 640 میلیون تومان در ماه حرام و 480 میلیون تومان در ماه غیر حرام. تاثیر دیه در قیمت بیمه شخص ثالث به این خاطر است که هر سه پوشش این بیمه با توجه به نرخ دیه تعیین می‌شوند. سقف پوشش جانی راننده زیان‌دیده 1400 برابر است با نرخ دیه در ماه حرام (640 میلیون تومان)، سقف پوشش جانی راننده مقصر 1400 برابر است با نرخ دیه در ماه غیر حرام (480 میلیون تومان) و پوشش مالی بیمه شخص ثالث 1400 از حداقل مبلغ 16 میلیون تومان (برابر با یک‌چهلم مبلغ دیه در ماه حرام) تا مبلغ 320 میلیون تومان (برابر با نصف مبلغ دیه ماه حرام) را جبران می‌کند.

برای استعلام و خرید بیمه شخص ثالث ، لینک زیر را کلیک کنید:

https://www.azki.com/car-insurance/third-party-insurance

کدام شرکت بیمه ثالث قیمت مناسب‌تر دارد؟

جدول زیر نرخ حق‌بیمه پایه بیمه شخص ثالث 1400 را نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید قیمت‌ها سالانه توسط بیمه مرکزی مشخص می‌شوند و در شرکت‌های مختلف بیمه یکسان هستند.

پرفروش‌ترین نوع بیمه شخص ثالث، بیمه شخص ثالث خودروی سواری است که در زیر می‌توانید جدول نرخ پایه آن را با وضوح بهتری ببینید.

داشتن بیمه شخص ثالث برای جلوگیری از مشکلات مالی ناشی از حوادث غیرقابل پیش‌بینی برای تمامی رانندگان وسایل نقلیه موتوری با هر کاربری الزامی است.

هزینه بیمه شخص ثالث
همانطور که در جدول حق‌بیمه پایه بیمه شخص ثالث مشاهده می‌کنید، یکی از عوامل موثر بر هزینه بیمه شخص ثالث نوع کاربری و استفاده وسیله نقلیه است. در ادامه برای شناخت بهتر وسایل نقلیه جدول هر کدام را برای شما توضیح می‌دهیم.

1. وسیله نقلیه بارکش

به وسایل نقلیه‌ای که صرفا مجاز به حمل بار هستند، بارکش گفته می‌شود. طبق قانون جابجایی مسافر با خودروی بارکش خلاف است و در صورت مشاهده و تایید این امر مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

اگر از وسایل نقلیه بارکش برای حمل مواد قابل اشتعال مایع و گاز استفاده شود 25 درصد و اگر از آن برای حمل مواد منفجره استفاده شود 50 درصد به نرخ پایه بیمه شخص ثالث وسیله اضافه می‌شود.

2. وسیله نقلیه اتوکار

وسایل نقلیه مسافری با بیش از 6 نفر سرنشین مانند ون، مینی‌بوس، اتوبوس و ... اتوکار گفته می‌شود. ظرفیت خودروی اتوکار با احتساب راننده و شاگرد اعلام می‌شود.

علاوه بر نوع کاربری که در بالا توضیح دادیم، عامل دیگری به نام جریمه دیرکرد نیز در هزینه بیمه شخص ثالث تاثیر دارد. از آنجایی‌که بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است، دیرکرد در خرید و تمدید آن فرد را مشمول جریمه می‌کند. در جدول زیر جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای انواع وسیله نقلیه در سال 1400 را می‌بینید.

معرفی شرکت‌های بیمه ارزان‌تر برای بیمه شخص ثالث (رتبه بندی بیمه شخص ثالث)
قیمت بیمه شخص ثالث هر سال توسط بیمه مرکزی مشخص می‌شود و در شرکت‌های مختلف بیمه یکسان است اما علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، عامل دیگری تحت عنوان تخفیف عدم خسارت نیز در نرخ و محاسبه بیمه شخص ثالث تاثیر دارد. در صورتی که شما در زمان اعتبار بیمه شخص ثالث دچار حادثه نشوید و از بیمه استفاده نکنید، در زمان تمدید بیمه می‌توانید از تخفیف عدم خسارت استفاده کنید.

بهترین بیمه شخص ثالث کدام شرکت است؟

شرکت‌های بیمه شرایط و ویژگی‌های متفاوتی دارند که انتخاب مناسب‌ترین بیمه با توجه به خدمات هر شرکت، کاملا بستگی به نیاز و شرایط ما دارد. یکی از مهم‌ترین پارامترها در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث سقف پوشش‌ها است که در حال حاضر شرکت‌های ایران،کوثر، البرز و آسیا حداکثر پوشش را ارائه می‌دهند. مواردی که باید در داشتن بهترین انتخاب بیمه شخص ثالث به یاد داشته باشید به شرح زیر هستند:

· سطح پوشش مناسب

· صدور بیمه‌نامه در کمترین زمان

· تنوع در مدت اعتبار

· میزان رضایت مشتریان در دریافت خسارت و رسیدگی به شکایات

· پرفروش‌ترین شرکت بیمه

· ارائه خدمات آنلاین

قانون جدید انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث 1400
در گذشته در زمان نقل و انتقال خودرو، امکان انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث از فروشنده به خریدار وجود داشت اما در بخشنامه جدیدی که در سال 1400 توسط بیمه مرکزی صادر شده است، دیگر امکان انتقال تخفیف عدم خسارت بین فروشنده و خریدار وجود ندارد. این قانون جدید برای راننده محور شدن بیمه شخص ثالث است و انتقال تخفیف فقط به افراد درجه یک خانواده (همسر، والدین و فرزندان) وجود دارد. همچنین افراد می‌توانند در صورت فروش خودرو، تخفیف عدم خسارت را برای زمانی محدود تا خرید خودروی جدید برای خود حفظ کنند.

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث
در شرایط همه‌گیری کرونا که بهترین کار برای حفظ سلامت خود و خانواده عدم مراجعه حضوری به مکان‌های شلوغ و پرازدحام است، خرید آنلاین بیمه یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از این بیماری است.

شما با مراجعه به سایت‌ ازکی می‌توانید به راحتی در هر زمان و هر مکانی که هستید بیمه شخص ثالث خود را خریداری کنید. بسیاری از مواقع افراد به دلیل عدم توانایی مراجعه حضوری به شعب و نمایندگی‌های شرکت بیمه نتواسته‌اند بیمه شخص ثالث خود را به موقع تمدید کنند که همین امر باعث ایجاد مشکلاتی مانند جریمه دیرکرد، مشکلات مالی در اثر حوادث و ... شده است. با خرید آنلاین بیمه شخص ثالث از سایت ازکی دیگر هیچ نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های بیمه وجود ندارد و در صورت ثبت سفارش، بیمه شخص ثالث در همان روز یا حداکثر یک روز بعد از ثبت سفارش برای شما خریداری و فعال می‌شود.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها