سقوط ارزش بازار سهام در آسیا/ طلا گران شد/ بهای نفت کاهش یافت

به دنبال اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی در چین و اوضاع افغانستان، ارزش سهام آسیا در بازار‌های مالی جهان روند نزولی به خود گرفت.

سقوط ارزش بازار سهام در آسیا/ طلا گران شد/ بهای نفت کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری رویترز، بازار‌های جهانی به تحولات روز‌های اخیر در افغانستان و نیز اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی در کشور‌های بزرگ همچون چین واکنش نشان داد.

بر این اساس، قانونگذاران چینی روز گذشته برخی محدودیت‌ها را در بخش اینترنت و استفاده از اطلاعات و داده‌های کاربران اعمال کردند که به گفته ژانگ زیهوا، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بخش مدیریت دارایی‌های یونگ در پکن می‌تواند موج تکان دهنده‌ای را در بخش اینترنت چین ایجاد و قیمت سهام چندین شرکت اینترنتی را به شدت کاهش دهد.

شاخص شرکت‌های فناوری در هنگ کنگ که چندین غول فناوری اینترنتی چین در آن مشارکت دارند با اعلام این خبر حدود ۱.۷۴ درصد کاهش یافت. شاخص سهام سایر غول‌های اینترنتی مانند "علی بابا" و "تنست" به ترتیب حدود ۳.۸۸ و ۳.۵ درصد در معاملات امروز در بازار‌های جهانی سهام کاهش داشتند.

بزرگترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه هم کاهشی ۱.۱ درصدی را به ثبت رساند. شاخص چین شانگ‌های کامپوزیتت هم ۱.۰۵ درصد افت داشت. در سایر نقاط آسیا، شاخص سهام استرالیا هم کاهشی ۰.۹۸ درصدی را به ثبت رساند این در حالی است که شاخص سهام نیکی ژاپن هم ۰.۱۱ درصد کاهش داشت.

در معاملات اولیه اروپا در روز گذشته، معاملات آتی یورو در تمام کشور‌های اروپایی کاهشی ۰.۰۴ درصدی را تجربه کرد؛ معاملات آتی لندن ۰.۱۷ درصد کاهش یافت و معاملات آتی آلمان هم به میزان ۰.۰۱ درصد افت داشت. معاملات آتی سهام آمریکا هم حدود ۰.۲۷ درصد کاهش را به ثبت رساند.

تحلیلگران معتقدند در میان اخباری که این روز‌ها از کشور‌های مختلف به گوش می‌رسد، فعلاً خبری از بهبود اوضاع اقتصادی در بازار‌های جهانی نیست و همین امر به شدت معاملات سهام را تحت تاثیر خود قرار داده است. گسترش دوباره ابتلای جهانی به نوع جهش یافته ویروس کرونا، اوضاع افغانستان، تحولات داخلی در چین و اوضاع اقتصادی در آمریکا همگی نقشی پررنگی در افت شاخص سهام در معاملات بازار‌های جهانی داشتند.

وانگ چی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری "مگا تراست" در این باره گفت: تصور عمومی بر این بود در نیمه دوم سال جاری میلادی نگرانی از سوی تورم به سمت رشد جهانی اقتصاد حرکت کند، ولی متاسفانه تورم و رکود در حال حاضر اصلی‌ترین نگرانی ما در بازار‌های جهانی معاملات سهام است.

ارزش دلار آمریکا پس از سقوط بی سابقه خود در هفته گذشته، در معاملات سه شنبه توانست حدود ۰.۰۸۳ درصد رشد داشته باشد. همچنین قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۰.۰۳ درصد کاهش، به ۶۷ دلار و ۲۷ سنت رسید. نفت برنت دریای شمال هم به قیمت ۶۹ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

با این وجود، بهای طلا شاهد اندکی افزایش بود. هر اونس طلا در بازار فلزات گرانبهای آسیا به قیمت ۱۷۸۷ دلار و ۶۱ سنت معامله شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داد
    0

    دو میلیارد کنید کو خریدار؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها