افزایش هزینه خانوارها/ رشد بالای ۵۰ درصد ۱۶ قلم کالا

از آنچه از گزارش های رسمی بر می آید هزینه خرید کالا و خدمات برای خانوارهای ایرانی بین ۱۱ تا بیش از ۱۱۲ درصد افزایش داشته و در این بین ۱۶ گروه کالا و خدمات بالای ۵۰ درصد گران شده است. 

افزایش هزینه خانوارها/ رشد بالای ۵۰ درصد ۱۶ قلم کالا

تازه ترین وضعیت تورم در ماه گذشته نشان داد که در هر سه شاخص روند افزایشی داشته؛ بطوریکه تورم سالانه به ۴۳ درصد و تورم ماهانه به ۲.۵ درصد رسیده است. اما در این بین هزینه خانوارها برای تامین کالا و خدمات نسبت به سال گذشته بطور متوسط ۴۷.۶ درصد رشد کرده بود.

کمترین گرانی برای ارتباطات

اما بررسی وضعیت گروه مختلف کالا و خدمات نیز نشان می دهد که به غیر از گروه ارتباطات که زیر ۲۰ درصد و حدود ۱۱.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش هزینه داشته مابقی کالاها بالای ۲۰ درصد هستند و این در حالی است که ۱۶ گروه کالایی و خدماتی بیش از ۵۰ درصد افزایش هزینه داشتند.

در بین اقلام، گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها نسبت به پارسال به طور متوسط ۶۲.۷ درصد گران شده و گروه خوراکی ها ۶۱.۹ درصد افزایش هزینه به خانوارهای ایرانی تحمیل کرده است.

روغن در صدر افزایش قیمت

در سایر اقلام می توان به گروه «روغن و چربی ها»اشاره کرد که همچنان طبق ماه های گذشته در صدر گرانی و افزایش هزینه بین تمامی گروه ها قرار دارد. تورم ۱۱۲.۷ درصدی برای این گروه نسبت به خرداد ماه سال گذشته ثبت شده و در مقایسه با اردیبهشت ماه امسال رشد ۲.۷ درصدی دارد.

همچنین گروه «چای، قهوه و ...» با ۷۹.۶ درصد، «شیر، پنیر و تخم مرغ» ۷۸.۲، «ماهی ها و صدف داران» ۷۴ درصد و «سبزیجات» ۷۱.۲ درصددر رده های بعدی گرانی قرار دارند.

در سایر اقلام «هتل و رستوران »۶۱.۵ ، «شکر، مربا، عسل، شکلات و..» ۶۹.۷، «مبلمان و لوازم خانگی» ۶۶، «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» ۶۸.۳، «گوشت قرمز و سفید» ۶۹ و «نان و غلات» ۶۱.۹ درصد افزایش قیمت دارد.

«تفریح و فرهنگ» با ۵۵.۲، «حمل و نقل» ۵۰.۴، «پوشاک و کفش» ۵۷.۵، از دیگر اقلامی هستند که در بین کالا و خوراکی ها با افزایش بیش از ۵۰ درصدی مواجه بوده اند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • من
    0

    چشم بسته غیب گفتین آفرین حتما کلی پول خرج کردین این آمارها رو در بیارین حالا مردم چه خاکی به سر کنن بی لیاقت ها

  • سام
    0

    جونم تو کشوری که مفت خور زیاد هست + چند میلیون نظامیکه فقط میخورن و میخوابن +بیسجی آلاف و چند میلیون آخوند هم در همین حالت خرج زیاد داره

    نظرات شما -
    • علی
      0

      خبر فوری چرا این حرفای مفتو نشر میدی?

    • علی طهرانی
      0

      قرار نیست که خبر فوری فقط نظرات امثال تو شکم سیر که از هزار جا بهتون میرسه رو نشر بده رسانه برای همه مردمه نه کسایی که نظرشون اینه که هرکی مشکل داره بگذاره از اینجا بره

  • جدی
    0

    خراب بشه این مملکت ک همه رو به گدای انداختن ....

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      باید لیاقت داشته باشی که در ایران نفس بکشی ولی تو....

  • شیخ
    0

    بازهم برید به عباوعمامه رای بدید

    نظرات شما -
    • محمد
      1

      حرفت خیلی غلطه

  • رفراندوم
    0

    مژده،،،،،،،،مژده از هفته ی آینده قیمت لبنیات حدود 50درصد دیگه اضافه شده و رکورد تورم را می شکند!!و به صدر جدول رده بندی صعود خواهد کرد ،!!!علا برکت اله

    نظرات شما -
    • علی طهرانی
      0

      برکت خدا رو اینا اینقدر بر مردم زیاد کردن که به قول اقای روحانی فروشگاهها تا خرخره پره یعنی هر چی بخواهیم هست دیگه چی میگن ملت بله پر بودن فروشگاهها بخاطر اینه که مردم دیگه توان خریدن ندارن میمونه تو فروشگاه انبار میشه تورم رو هم مردم با نخوردن و نپوشیدن و نگشتن جبران میکنن ان شا الله مسئولین هم به مسائل مهمتر موشکی و و منطقه ای شون میرسن

  • کریمی قدوسی
    0

    واقعا هر چقدر بر مقدار تورم و قیمت اجناس افزوده می شود علاقه و ارادت ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی زیاد می شود و این با حضور پر شکوه و پر شور ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران در انتخابات ریاست جمهوری به منصه ی ظهور رسید. احسنت بر ملت مقاوم و سرسخت ایران اجرکم عندالله

  • مردم
    0

    ننگ و نفرین خداوند بر باعث ن خرد و کلان این شرایط

  • ناشناس
    0

    خداوکیلی یه نفر بیدارمون کنه بگه راستی راستی مردم غمگین توی این مملکت چه طوری با حقوق های 3یا4میلیونی وبااین گرونی زنده اند وزندگی میکنند خود کائینات هم توی این موضوع مانده

  • مبینا
    0

    خدا لعنت کند باعث و بانی فقر و بدبختی ملت

  • الکی
    0

    از برکات گام دوم انقلاب

  • بابی
    0

    سلام.ای وای بر ما!!!!!!!این تورم هر جای دیگر دنیا حتی بورکینا فاسو هم بود...!!!انقلاب میشد...باز خوبه ما تنها کشور شیعه ی علی ع دنیا هستیم و مدعی عدل الهی و علوی!!!!!!!!!!!!!!!!!والله.بالله.تالله.که عمدی تو کار هست تا شیعیان با این گرانی مردانشان عقیم.زنان ودخترانشان.فاحشه !!!!و در کل ملت شیعه ی علوی عقیم و سترون بشه دراخر نابود.....گفته باشم!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها