رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی:

کاهش قیمت گوشت به خاطر کشتار بره‌های ماده است

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به کشتار بره‌های ماده به دلیل کمبود نهاده و علوفه، گفت: این کار نوعی نسل کشی است و در آینده ای نزدیک کشور را با مشکل مواجه می کند.

کاهش قیمت گوشت به خاطر کشتار بره‌های ماده است

علی اصغر ملکی با بیان اینکه بازار گوشت گوسفندی دچار رکود است و شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت شیشک با کیفیت، برای عرضه به مشتری ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت گوشت بره ماده نیز برای عرضه به مشتری ۱۱۰ تا ۱۱۲ تومان است.

ملکی با بیان اینکه خوشبختانه بحث قاچاق دام کنترل شده و نگرانی در این زمینه نداریم، افزود: نگرانی ما در حال حاضر کشتن بره ماده‌هاست که به نوعی نسل کشی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کشتن بره ماده‌های مولد به آینده کشور ضربه می‌زند و از برج ۵ به بعد دچار کمبود دام و چالش در این حوزه خواهیم شد.

ملکی با بیان اینکه بره ماده‌ها به دلیل خشکسالی، شرایط نامطلوب مراتع و کمبود شدید علوفه و همچنین نهاده‌های دامی کشتار می‌شوند، گفت: این بره‌ها وزن بسیار کمی هم دارند و حداکثر ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم گوشت از آنها حاصل می‌شود در حالی که در حالت نرمال میزان گوشت استحصالی باید حداقل ۲۳ کیلوگرم گوشت بدون دنبه باشد.

وی درباره اینکه پیش بینی می‌کنید وضعیت بازار گوشت در هفته‌های آینده به چه صورت باشد؟، ادامه داد: در یک تا دو ماه تغییر و تحول خاصی در بازار گوشت نخواهیم داشت با توجه به عرضه‌ای که وجود دارد اما اگر این روند ادامه یابد تا دو ماه آینده با کمبود مواجه می‌شویم.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • امیر
    0

    همه دارن می خورن کی به فکر دامدار است آخه آقای ملکی .همه دام سنگین وسبک مولد کشتار شده وتمام شده شما هنوز خوابید یک سال آینده قیمت دام دوبرابر خواهد شد یعنی گوشت 120 می شود 250 مطمئن باشید قیمت گوشت را 30 تومان گران کنید تا دامدار دام را نگه دارد بهترین گوسفند در بازاریک میلیون یعنی پول علوفه در نمی آید

  • قصاب
    0

    اقایان که برای ریاست جمهوری دور هم جمع شده اند بجز یک نفر هیکدام راجع به تحریمها یک کلمه حرف نزدند یک قلم جنس ناقابل یعنی علوفه و دان مرغ همه از خارج وارد می شود مواد اولیه دارو از خارج وارد می شود و......‌‌‌حال انکه یک وزارتخانه عریض و طویل بنام کشاورزی داریم یک وزارتخانه بنام بهداشت داریم حالا خودشان می گویند بدلیل نبود علوفه گوسفند ماده را کشتار می کنند و در بعد از انتخابات مشکل گوشت دوچندان خواهد شد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      نظر من ایمه ما ملت خوشبختی هستیم کائنات اینو میگه ما خودمون را اسگول کردیم

  • دامدار استان اردبیل
    0

    اگر صادرات دام آزاد نشود دامهای مولد روانه کشتارگاه میشوند چون دامداری ضرر اندر ضرر هست و تا بیشتر از این متضرر نشویم باید جمع کنیم

  • دامدار
    0

    امسال بیشتر قربانی ها بره ماده خواهد بود صادرات آزاد نشود باید بفکر واردات دام از خارج باشید . کسی بفکر ضرر های دامدار هست ؟

  • کارمند
    0

    ایت الله رییسی با درایتشان حل میکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها