بهترین شوینده ظروف و برندهای برتر قرص ماشین ظرفشویی

اگر از ماشین ظرفشویی برای شستشوی ظرو استفاده می کنید قرص ظرفشویی به عنوان بهترین شوینده مورد استفاده شما قرار گرفته است. در این نوشتار به بررسی طرز کار و معتبرترین برندهای قرص ماشین ظرفشویی می‌پردازیم.

بهترین شوینده ظروف و برندهای برتر قرص ماشین ظرفشویی

انواع قرص ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی دارای ساختاری قرص مانند و دایره‌ای شکل است. برای این قرص محل مشخصی روی دستگاه در نظر گرفته شده و با ساختار ژلاتینی که دارد داخل آب حل می‌شود و امکان شستن ظروف را فراهم می‌کند. این قرص‌ها به سه دسته قرص معمولی، قرص کوانتوم و قرص همه کاره تقسیم شده‌اند و در بازار عرضه می‌گردند. از بین این سه دسته معمولاً قرص کوانتوم به دلیل ساختار و ترکیبی که دارد گزینه مناسب‌تری به شمار می‌آید .

قرص ماشین ظرفشویی همه‌کاره نیز سطح شستشوی مطلوبی را به مصرف کنندگان ارائه می‌دهد اما میزان حل شدن آن در آب نسبت به قرص کوانتوم کمتر است. از نمونه قرص‌های ظرفشویی که مورد تایید بسیاری از کاربران قرار گرفته است می‌توان به قرص ظرفشویی فیری و همچنین قرص ظرفشویی فینیش اشاره کرد. استفاده از قرص‌های ظرفشویی به عنوان شوینده برای ماشین ظرفشویی از این بابت بهتر است که دیگر با استفاده از آن نیازی به جلادهنده و نمک ماشین ظرفشویی نخواهد بود. این قرص‌ها برای ظرفیت کامل هر ماشین ظرفشویی طراحی شده و بهتر این است که در موارد ظرفیت ناقص استفاده نگردد . اگر یک قرص کامل برای تعداد کمی از ظرف‌ها استفاده شود باقی‌مانده آن روی ظروف باقی خواهد ماند و این باعث می‌شود که سطح آن‌ها لیز و حالت لزج به خود بگیرند . آسانی و راحتی در استفاده از قرص ظرفشویی بسیار بیشتر از سایر شوینده‌های ظروف می‌باشد زیرا قدرت تمیزکنندگی بیشتری از سایرین دارد و استفاده و نگهداری از آن نیز بسیار راحت‌تر است.

انتخاب شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی

استفاده از ماشین ظرفشویی در خانه‌ها نیز رواج زیادی پیدا کرده و کار شستشوی ظروف را برای افراد بسیار آسانتر کرده است. مسئله مهمی که در این بین به وجود می‌آید این است که عملکرد ماشین‌های ظرفشویی به چه ترتیبی است و بهترین شوینده‌های ظروف کدامند؟ جهت استفاده مناسب و مفید از ماشین‌های ظرفشویی باید بدانیم که چگونه ماشین ظرفشویی بهترین بازده را به ما خواهد داد. یکی از مواد اصلی که در ماشین ظرفشویی استفاده می شود و کیفیت کار ماشین ظرفشویی را مشخص می‌کند، ماده شوینده آن است. پس باید بهترین شوینده را برای ماشین ظرفشویی انتخاب کنیم در این میان انواع مختلف شوینده برای این ماشین‌ها وجود دارد که شما باید در انتخاب آن دقت کرده و شوینده مناسب را انتخاب کنید.

چرا قرص ظرفشویی؟

تعداد زیادی از مصرف کنندگان ماشین ظرفشویی جهت شستشو از مایع ، پودر و یا قرص ظرفشویی استفاده می‌کنند. انتخاب شوینده مناسب ظرفشویی به عوامل مختلفی مانند برند ماشین ظرفشویی شما ، میزان کثیفی ظروف، اندازه ظرف‌ها و برنامه شستشوی ظروف بستگی خواهد داشت. قرص ظرفشویی دارای ترکیبات خاصی است تا بتوانند در محیط آبی ماشین به خوبی عمل کند. بلیچ و تعدادی از آنزیم ها از مهمترین ترکیب‌های فعال قرص‌های ظرفشویی هستند. عمده‌ترین کار بلیچ از بین بردن لکه‌های باقی مانده بر روی ظروف شما می‌باشد که می‌‌تواند لکه‌های غیرچرب مثل لکه قهوه و چای را از روی ظرف پاک کند. وظیفه آنزیم‌ها نیز این است که به برطرف کردن لکه‌های به جا مانده از مواد چرب، پروتئین‌ها و جرم ظروف یاری نمایند. همانطور که اشاره شد شوینده‌های مختلفی جهت استفاده در ماشین ظرفشویی وجود دارند اما تنها شوینده‌ای که هم بلیچ و هم آنزیم‌ها را دارا باشد، بیشترین کارایی را دارد که تنها قرص ماشین ظرفشویی است که این ویژگی را داراست.

مقایسه قرص ظرفشویی با پودر و مایع ظرفشویی

استفاده کنندگان از ماشین‌های ظرفشویی عمدتاً این عقیده را دارند که پودر ظرفشویی به ‌خوبی در ماشین ظرفشویی حل نمی‌شود و بر روی ظروف باقی می‌ماند و به همین دلیل هم بیشتر تمایل به استفاده از ژل یا مایع ظرفشویی دارند اما نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که مایع یا ژل‌های شستشوی ظروف فقط از یکی از ترکیبات شوینده‌های اصلی یعنی یا آنزیم یا بلیچ استفاده می‌کنند. در نتیجه مایع نمی‌تواند به خوبی قرص ظرفشویی که دارای هر دو ترکیب اصلی است ظروف را شستشو ‌دهد . برای یک شستشوی دقیق و بی‌نقص می‌بایست از شوینده‌ای استفاده کرد که دارای هر دو ترکیب باشد.

در مورد پودر ماشین ظرفشویی نیز گفته می‌شود که نمی‌تواند به خوبی ظروف را براق و درخشان کند اما مشکل اصلی از کجاست؟ پودرهای ظرفشویی می‌بایست در شرایطی نگهداری شوند که مانند کابینت‌های زیر ظرفشویی رطوبت نداشته باشد. در این شرایط ترکیبات پاک کننده در تماس با رطوبت حل می‌شوند و تاثیر پاک کنندگی خود را از دست می‌دهند و دیگر نمی‌تواند آنطور که باید و شاید جلوه‌ای براق و درخشان به ظروف ببخشد.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها