جدیدترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا

همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ آرزوی موفقیت دارند. برای جذب مشتری باید برای آنها ارزش قائل بود و سعی در برقراری ارتباط به بهترین نحو با مشتریان کرد. به همین دلیل یادگیری روش‌های جدید تبلیغات اینترنتی بسیار مهم است.

جدیدترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا

بازاریابی یک تخصص و یک علم است که مانند سایر علوم روز به روز با توجه به شرایط زندگی انسان‌ها تغییر می‌کند. با توجه به این موضوع، کسب و کارهایی موفق خواهند بود که از متخصصان حرفه‌ای کمک گرفته یا همیشه در حال مطالعه و یادگیری جدیدترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا باشند.

همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ آرزوی موفقیت دارند. موفیقت چیزی جز افزایش درآمد نیست و افزایش درآمد نیز با افزایش مشتریان حاصل می‌شود. اما نکته مهم این است برای جذب مشتری باید برای آنها ارزش قائل بود و سعی در برقراری ارتباط به بهترین نحو با مشتریان کرد. به همین دلیل یادگیری روش‌های جدید تبلیغات اینترنتی بسیار مهم است. در ادامه این روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

گام اول در انواع تبلیغات

برای اینکه بتوانید نظر مخاطبان را جلب کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنید باید ابتدا به خوبی آنها را بشناسید. پس هر کسب و کاری باید مشتریان خود را بشناشد، سپس با شناخت حاصل شده طی تجربه و تحقیق، پرسونا تدوین کرده و در انتها از انواع روش‌های بازاریابی مثل بازاریابی درونگرا ، بازاریابی برونگرا، بازاریابی حسی و ... استفاده کند.

پس فرقی نمی‌کند از چه روش بازاریابی استفاده می‌کند چه در روش‌های سنتی و چه در روش‌های جدید تدوین پرسونای مشتری گام اول در تبلیغات و بازاریابی است. پس این بخش را با دقت انجام دهید.

شاید ندانید پرسونا چیست ؟ به همین دلیل بهتر است مطالعه گسترده‌ای در این زمینه داشته باشید. اما به زبان ساده تمام ویژگی‌هایی اعم از سن، جنسیت، شغل، تحصیلات، کار، هدف‌ها، آرزوها، ترس‌ها و ... که برای مخاطب هدف تعیین کرده و بر اساس آن استراتژی بازاریابی تعیین می‌شود را پرسونا می‌گویند.

معرفی جدیدترین روش‌های بازاریابی اینترنتی

پس از اینکه پرسونا مخاطب را تدوین کردید و استراتژی بازاریابی را انتخاب کرید، نوبت به انتخاب روش‌های بازاریابی می‌رسد. در ادامه جدیدترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در دنیا را معرفی می‌کنیم.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

برای اینکه بتوانید در دنیای اینترنت بازاریابی و تبلیغات خوبی داشته باشید و از رقبای خود پیشی بگیرد اولین قدم طراحی سایت است. شما باید یک سایت داشته باشید تا مشتریان از سراسر کشور یا سراسر جهان با شما آشنا شوند، به شما اعتماد کنند و تبدیل به مشتری شوند. به علاوه تبلیغ در سایر سایت‌های معتبر نیز بدون داشتن یک سایت خوب برای کسب و کارتان بیهوده است.

سئو چیست؟

بعد از طراحی سایت شما باید توسط مخاطبان زیادی دیده شوید و اینکار با بهینه سازی سایت شما برای موتورهای (سئو) جستجو صورت می‌گیرد. به ساده‌ترین شکل ممکن می‌توان گفت تعدادی کلید واژه مهم مربوط به کسب و کارتان را که مخاطبانتان در گوگل جستجو کرده را انتخاب می‌کنید و روی آنها کار می‌کنید تا در جستجوی کاربران در صفحه اول گوگل باشید و آنها با کسب و کارتان آشنا شوند.

بازاریابی بر اساس تجربه مشتری

در این روش تجربه مشتری در اولویت قرار گرفته و سعی در بهبود تجربه مشتری خواهد بود. در واقع به جای اینکه هدف فروش بیشتر محصولات باشد، هدف رضایت مشتریان و توجه به انتظارات و تجربیات آنها خواهد بود. در این صورت مشتریانی وفادار خواهید داشت که برای شما مشتریان جدیدی پیدا می‌کنند و هر کدام ممکن است مثل یک بازاریاب برای شما عمل کنند.

برای مثال پشتیبانی خوب، نظرسنجی درباره عملکرد هر یک از بخش‌های کسب و کار و ... از راه‌های این روش هستند.

بازاریابی محتوایی

محتوا هنوز هم پادشاه است. پس از بازاریابی محتوایی غافل نشوید. این روش دیر به نتیجه می‌رسد اما کم هزینه است و نتایجی خوب و ماندگار خواهد داشت. در این روش شما باید انواع محتوا اعم از متنی، تصویری، ویدئویی، صوتی، اینفوگرافیک و ... تولید کرده و در سایت و شبکه‌های اجتماعی کسب و کارتان منتشر می‌کنید. در این صورت مخاطبان وقتی به دنبال جواب یک سوال یا تحقیق در مورد یک موضوع هستند با محتوای شما رو به رو شده و از طریق آن با شما آشنا می‌شوند.

بازاریابی محتوایی در سئو سایت نیز تأثیر قابل توجهی داشته و باعث می‌شود مخاطبان بیشتری از طریق موتور جستجوی گوگل جذب کنید. فقط کافی است رضایت مخاطب را هدف قرار داده و محتوایی ارزشمند تولید کنید.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است. سعی کنید در تمام شبکه‌های اجتماعی که برای کسب و کارتان مناسب است اکانتی فعال داشته باشید تا مخاطبان بیشتری به دست آورید. در هر شبکه با توجه به سلیقه مخاطبان همان شبکه اجتماعی محتوا تولید کرده و سعی کنید تعامل خوبی با آنها داشته باشید تا به شما اعتماد کنند.

حضور در شبکه‌های اجتماعی باعث آگاهی از برند شما توسط تعداد زیادی از مخاطبان خواهد بود پس این روش را بی‌اهمیت تلقی نکنید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ نیاز به تخصص دارد زیرا در صورتی که اصولی و درست انجام نشود می‌تواند مخاطبان را فراری دهد یا آنها را از شما بیزار کند. در ایمیل مارکتینگ شما ایمیل‌هایی را با اهداف مختلف برای گروه خاصی از کاربران ارسال می‌کنید. اما اینکه برای چه گروهی در چه زمانی درباره چه موضوعی و چگونه ایمیل ارسال کنید که منجر به باز شدن ایمیل شود نیاز به یادگیری و تجربه دارد.

شاید فکر کنید با این شرایط باید بی‌خیال ایمیل مارکتینگ شوید. ولی بازاریابی ایمیلی اگه درست انجام شود بسیار کم هزینه و تاثیرگذار خواهد بود پس بهترین کار این است که یک متخصص برای این کار استخدام کنید.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات است که اصلاً شبیه به تبلیغات نیست. شما باید یک محتوای ارزشمند و مفید تولید کنید و در سایت‌هایی که مخاطبان هدف شما وجود دارد منتشر کنید، در میان نیز یک اشاره کوچک و غیرمستقیم به کسب و کار خود کنید. البته رپورتاژ آگهی برای سئو سایت شما نیز می‌توانید مفید باشد زیرا لینک‌هایی دائمی و باکیفیت از رپورتاژ دریافت خواهید کرد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

این نوع تبلیغات بیشتر در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود. افرادی با تولید محتوای خوب توانسته‌اند فالورهایی در حد چندهزار تا چند میلیون نفر داشته باشند. شما فقط باید صفحه مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کرده و درخواست تبلیغات خود را به آن صفحه بدهید. اینفلوئنسر مارکتینگ هم در آگاهی از برند و هم در افزایش فروش تاثیر زیادی دارد به شرطی که صفحه مناسبی انتخاب کرده و محتوای مناسبی نیز تهیه کنید.

اصولاً این روش هزینه بالایی دارد به همین دلیل برای کسب و کارهای کوچک توصیه می‌شود از میکرو اینفلوئنسرها (کسانی که چند هزار نفر فالوور دارند) استفاده شود.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری در دنیای مجازی درست مانند روش‌های سنتی وجود دارد. با این تفاوت که بنرها در اینترنت و در سایت‌های پربازدید قرار خواهند گرفت.

این بنرها می‌توانند در میان مطالب مهم سایت یا در حاشیه سایت قرار بگیرند. نکته مهم طراحی یک بنر خوب است به طوری که توجه مخاطب را جلب کرده و باعث بشود روی بنر شما کلیک کرده و به سایت شما منتقل شود.

سخن آخر

ما سعی کردیم تمامی روش‌های جدید برای تبلیغات در اینترنت و دنیای مجازی را برایتان خلاصه معرفی کنیم. بهتر است قبل از هر اقدامی درباره هر روش به طور جداگانه مطالعه کاملی نیز داشته باشید. امیداواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. به امید موفقیت و گسترش کسب و کارتان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها