یک هفته تا تعیین تکلیف گوشی‌های قاچاق / موبایل‌های قاچاق غیرفعال خواهد شد؟

یک مقام مسئول گفت: تا پایان مهرماه طرح رجستری موبایل با هدف بالا بردن کیفیت گوشی های وارداتی در بازار با میزان امواج الکترومغناطیسی استاندارد اعمال می شود.

یک هفته تا تعیین تکلیف گوشی‌های قاچاق / موبایل‌های قاچاق غیرفعال خواهد شد؟

به گزارش خبر فوری به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت میرنژاد مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به تنوع گوشی ها با برندهای مختلف در فاز اول این طرح، دو برند به همراه مدل‌های مختلف آن در نظر گرفته می شود که در صورت مشخص شدن این برندها آن‌ها را به اطلاع واردکنندگان خواهیم رساند.

وی افزود: سامانه ثبت نام به گونه ای طراحی شده که واردکننده گوشی ابتدا باید شناسه کالای خود دریافت کنند و سپس با ورود به قسمت تجارت سامانه وزارت صنعت معدن و تجارت و وارد کردن شناسه موبایل با توجه به برند، مدل، کشورسازنده ، مشخصات فنی آن و مشخصاتی که در سامانه برای احراز مشخصات تعبیه شده نسبت به دریافت کد شناسه اقدام کند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه نماینده رسمی پس از دریافت شناسه خود ، در سامانه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و تایید سازمان حمایت از مصرف کنندگان و امور اصناف،ثبت سفارش خود را انجام می دهد گفت: ترخیص مرسوله در گمرک باید بر اساس IME هایی که به هنگام ثبت سفارش اعلام می شود انجام گیرد و این شماره های شناسه یا IME ها باید به سامانه همتای ما ارسال شوند و نقل و انتقال های انجام شده در ارتباط با این گوشی وارداتی در سامانه بازرگانی یا سامانه تجارت داخلی ما قابل رهگیری باشد.

وی تاکید کرد: مصرف کننده در زمان خرید گوشی از طریق اطلاعات مندرج در سامانه و از طریق IME های ارجاع شده از گمرک به این سامانه می تواند خرید از مبادی رسمی گوشی را پیگیری کند و زمانی که این گوشی از از مبادی رسمی خریداری شده باشد شماره موبایل و شماره IME ها یک شماره تلفیقی جدید ایجاد کند که این شماره به CID که قسمت زیرساخت در وزارت ارتباطات است ارسال شود و نسبت به فعالسازی موبایل اقدام کند و در صورتیکه اگر از منابع غیر رسمی خریداری شده باشد گوشی فعال نمی شود.

میرنژاد تاکید کرد: مردم بابت گوشی هایی که در دست دارند نگران نباشند ، این طرح به طوری برنامه ریزی شده که برای گوشی هایی که تا امروز در دست مردم بوده هیچ اتفاقی نیفتد وآنهایی که فعال بوده اند همچنان فعال خواهند ماند.

وی افزود: با اجرای این طرح مصرف کنندگان صاحب یک گوشی همراه با کیفیت با دارا بودن کلیه استانداردهای جهانی و میدان های الکترومغناطیسی می شوند که در سلامتی آن ها نیز بسیار تاثیر داشته چرا که گوشی های غیراستانداردی که در گذشته به صورت قاچاق به داخل کشور وارد می شد سبب ایجاد امواج مضری می شد که به شدت برای سلامتی خطرناک بود.

مدیرکل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: پس از اجرای این طرح از طریق سامانه گمرک قیمت ها مشخص شده و جزییات هرکالا قابل رهگیری می شود و این امر موجب ایجاد بازار رقابتی سالم در میان عرضه کنندگان می شود و از طرفی مردم نیز می توانند اطمینان حاصل کنند که کالایی که به دستشان رسیده با کیفیت وقیمت منفصفانه است.

41

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها