عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

محرابیان توانایی حل مشکلات برق را دارد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: وزیر پیشنهادی نیرو با صنعت و تولید آشنایی کامل داشته و توانایی حل مشکلات را دارد.

محرابیان توانایی حل مشکلات برق را دارد

«مسعود خیاط‌زاده » درباره انتظارات بخش خصوصی از وزارت نیرو و اینکه گزینه پیشنهادی آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری منتخب می تواند مشکلات حوزه آب و برق را حل کند، افزود: تولیدکنندگان به‌شدت از قطعی و سهمیه‌بندی برق صدمه دیدند و از آنجا که وزیر پیشنهادی نیرو با حوزه تولید و صنعت به صورت کامل آشنا است می داند که ادامه این روند چه صدمه ای به حوزه تولید، تامین کالا و صادرات وارد می‌کند.

وی ادامه‌داد: تولید مشکلات متعددی دارد که فعالان اقتصادی سال‌های متمادی است با آن دست به گریبان هستند، حال با اضافه شدن قطعی برق شاهد گرانی کالا و بیکاری هستیم.

خیاط‌زاده بیان‌داشت: از آنجا که میزان تولید در چند وقت اخیر کاهش یافته، صاحبان مشاغل مجبور به تعدیل نیرو شدند، بر این اساس برای جلوگیری از هر گونه بحران، باید وضعیت توزیع برق سامان یابد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: «علی‌اکبر محرابیان» گزینه‌ای مناسب برای تصدی پست وزارت نیرو است، زیرا به‌خوبی با حوزه صنعت و تولید آشنا است و می داند که با چه راه و روشی می توان میزان تولید برق را افزایش داد.

وی خاطرنشان‌کرد: زمانی‌که برق به صورت سهمیه بندی عرضه می شود تولیدکننده نمی تواند به تعهدات صادراتی و تامین کالای داخلی اقدام کند، زیرا اکثر قراردادهای فروش سال قبل انجام شده است و هر گونه بدقولی سبب از دست دادن مشتری می شود و این امر در مورد کالاهای صادراتی شرایط را بسیار سخت می کند.

خیاط‌زاده خاطرنشان‌کرد: قطعی برق هزینه‌های تولید را به شدت افزایش داده است، بر این اساس از وزیر جدید نیرو می‌خواهیم که با فوریت نسبت به ساماندهی این امر اقدام کند.

وی گفت: اگر علی‌اکبر محرابیان رای اعتماد از نمایندگان مجلس بگیرد و به وزارت نیرو برود، می تواند در مدتی کوتاه نسبت به جلوگیری از قطعی برق صنایع اقدام کند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سهمیه بندی برق صنایع، گزینه خوبی برای مدیریت مصرف برق نیست، افزود: وزیر پیشنهادی نیرو اطلاعات کافی در حوزه تولید دارد و می داند زمان قطعی برق تولید با چه فشارهای مواجه می شود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها