رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی:

مصرف بیش از حد تنها دلیل قطعی برق نیست

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با انتقاد از قطعی مکرر برق و بی‌نظمی های ایجاد شده در طول روز، تداوم این جریان را به زیان تمام بخشها دانست وگفت: در فصل تابستان که اوج مصرف برق است صادرات برق باید کاهش یابد.

مصرف بیش از حد تنها دلیل قطعی برق نیست

فتح اله بیات با اشاره به قطعی های مکرر برق در طول روز و اثرات منفی آن بر فعالیت کارخانه های تولیدی و صنعتی اظهار کرد:متاسفانه مدتی است یک پدیده نامبارکی در جریان است و قطعی های مکرر برق روی نظم خاصی انجام نمی شود. در برخی مناطق ساعات کمتر و برخی مناطق ساعات بیشتری شاهد قطعی برق هستیم و در روز چند نوبت قطعی داریم که هیچ ساعت مشخصی ندارد.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا بسیاری از نیروهای کاری که در مجموعه های صنعتی و تولیدی در مجاورت کوره ها تحت حرارت شدید مشغول کارند نیازمند سیستم های خنک کننده هستند چرا که این گرما چند برابر می شود و برای نیروی کار بسیار مضر است.

ریس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه قطعی برق در شرایط حاضر تمام بخشهای کشور به ویژه تولید را درگیر کرده است، اظهار کرد: وقتی برق قطع می شود محصولی که در جریان خط تولید قرار گرفته ممکن است ازبین برود و ضایعات شود. برخی مجموعه ها نیاز به سیستم تهویه با خنک کننده دارند که با قطعی برق دچار مشکل نشوند.

به گفته بیات، در حال حاضر بانکها، بیمارستانها، مراکز درمانی وامدادی، مشاغل ضروری و سیستم های اداری که به نوعی با اینترنت کار می کنند نیازمند برقراری جریان برق هستند لذا انتظار می رود یک نظم وانضباطی در زمینه قطعی برق به وجود آید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قطعی مکرر برق در طول روز ناشی از مصرف بیش از حد برق است؟ اظهار کرد: فقط مصرف بیش ازحد نیست، پستهای فشار قوی برق و سیستم برق رسانی باید تجهیز شوند و آنهایی که فرسوده اند مورد نوسازی و بازسازی قرار گیرند، ضمن آنکه باید نظارت و کنترل بیشتری نسبت به مزارع بیت کوین و استخراج رمز ارزها صورت گیرد اما مهمتر از همه بحث صادرات است.

این مقام مسئول کارگری تاکید کرد:در فصل تابستان که با گرمای شدید هوا مواجهیم، به سیستم برقی وخنک کننده نیاز است و مصرف بالا است بنابر این اگر صادرات برقی هست باید کاهش یابد تا به مجموعه های تولیدی و صنعتی آسیب نرساند.


بیات با بیان اینکه بی نظمی در جریان قطعی برق همه مردم از دانشجو گرفته تا کارمند و کارگر را کلافه کرده است، گفت: متاسفانه این مسأله کل نیروهای کار را درگیر و داد ملت را درآورده است. کسی که کار دفتری، بانکی، اداری، بیمه ای یا قضایی دارد و چند ساعت منتظر نشسته تا نوبتش برسد با قطع شدن برق باید ساعتهای بیشتری در انتظار بماند یا روز دیگری مراجعه و اموراتش را پیگیری کند لذا انتظار داریم اقدام عاجلی برای این قضیه که نارضایتی عمومی ایجاد کرده صورت گیرد و جلوی بی نظمی ها در قطعی مکرر برق گرفته شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    بدلیل نداشتن هزینه جهت سرویس و نگهداری و فشار بار و عدم سرمایه گذاری جهت برق از دلایل مهم خاموشی است ولی کسی جرات عنوان کردن ان را ندارد

  • آشنااااا ایرانی
    0

    خب هیچکدوم از مسولان زبون ندارن خودمون برق استفاده نکنیم ،،تازه پول برقم سر به فلک کشیده ،اون همه فیش صادر میکنید باید بدیم،وسایل برقی مردم بسوزه،،از کار وکاسبی بیفتن،ضرروزیان بدن ،،بعد اونوقت صادر کنید خحالت داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها