برگزاری نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور

همزمان با دهمین روز از ماه محرم و روز عاشورا مردم عزادار کشورمان از صبح امروز با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و امامزاده‌ها ضمن گرامیداشت شهادت امام حسین (ع) و یارانش عزاداری کردند.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور

مردم ایران، پس از عزاداری و اشک ریختن در ماتم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان و همزمان با اذان ظهر، نماز ظهر عاشورا را به جای آوردند، در این مراسم‌ها که با شکوه خاصی در سراسر کشور برگزار شد،سخنرانان پس از اقامه نماز، ضمن تبیین فلسفه‌ قیام امام حسین (ع) عزاداران را به تفکر بیش از پیش در مورد قیام عاشورا فراخواندند.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور

امام حسین علیه‌السلام به ما آموخت که در بحرانی‌ترین حالات و پیشامدها یاد خدا باشیم، و با یاد او که به دل‌ها آرامش می‌بخشد آرامش ‍ قلب پیدا نموده و این اطمینان قلبی را به یاران و خانواده‌اش نیز منتقل کرد، خطبه هایش با نام و یاد خداست ، امام در روز عاشورا در اوج سختی‌ها یک لحظه از یاد خدا غاقل نبود و پیوسته نام آن محبوب را بر زبان جاری می‌کرد و به واسطه ذکر آن محبوب قطره وجودش را به دریای الهی متصل می‌ساخت . در روایت آمده که روز عاشورا امام حسین پیوسته و مداوم خدا را یاد می‌کرد و می‌گفت:لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور

اقامه نماز ظهر عاشورا در بحبوحه جنگ توسط امام حسین(ع) و یارانش نشان از اهمیت و جایگاه این فریضه الهی است که باید در وقت خود و به جماعت اقامه شود.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    فریضه ی پذیرش نماز چیست؟ --- نماز یکی از فرایض عبادی شرعی است و پاس داری از دین خدا و مصون نگه داشتن این دین از من در آوردیهای دین زدا فریضه ی پذیرش نماز است و اگر به آن عمل نشود نه تنها نماز بلکه همه ی عبادتها و اعمال نیک انسان دین دار تباه و نابود می شوند و این انسان در قیامت بنا به تاکید قرآن به مجازات ابدی نابخشودنی گرفتار می گردد. انسان با افزودن من در آوردیهای ذهن ناتوان خود به دین و مذهب جسارت و جرئت می کند خود را با جهل و غفلت جانشین خداوند یکتای جهان آفرینش کند و این جانشینی را قرآن کریم بزرگ ترین ظلم در حق خداوند و گناه کبیره ی نابخشودنی معرفی کرده است: « وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ يَعِظُهُ يَا بُنَيَّ لَا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِيمٌ » ﴿ آیه ۱۳ سوره لقمان ﴾ « إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا » و « إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْمًا عَظِيما ً﴿ آیات ۱۱۶ و 48 سوره نساء). تعیین مراسم و مناسک و شعایر برای دین و مذهب منحصر به خداوند دانای مطلق است و هیچ آفریده ای با دانش ناچیز خود در مقایسه با علم بی کران خداوند بنا به آیات قرآنی فوق حق شکستن این انحصار را ندارد. هر دین داری که می خواهد عبادات و دین داری او نزد خداوند پذیرفته شوند می باید ، با پرهیز از گرایش به من در آوردیهای منسوب به دین و مذهب ، خود را به آیات فوق مقید سازد و از این آیات و سایر هشدارهای قرآنی در پایبندی به دین و مذهب ذره ای عدول و دوری نکند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها