وزیر ارشاد: پاسخ همه‌ نیازهای بشر در قرآن کریم است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در تمام دوران زندگی، تلاشمان این است که در سایه قرآن باشیم، چون همه نیاز‌های بشری در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر ارشاد: پاسخ همه‌ نیازهای بشر در قرآن کریم است

محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با نمایندگان قرآنی کشور‌های مسلمان با اشاره به اینکه خوشحالیم که بهانه این اجتماع و نشست حول مسائل قرآن است، اظهارداشت: همه نیاز‌های بشری در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در نشست‌هایی که حول مسائل قرآنی در کشورمان برگزار می‌شود، توجهمان به این نکته است که بتوانیم در پناه قرآن وحدت و انسجام میان ملل مسلمان را تقویت کنیم.

اسماعیلی افزود: نهصت اسلامی امام راحل که بیش از ۶۰ سال آغاز شده است، با الهام از آیات الهی بوده و تا امروز هم مسیر انقلاب در این راستا روبه جلو حرکت کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز در پیشانی حرکت نهضت اسلامی رهبر انقلاب حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارد، اظهارداشت: ایشان معلم، مفسر و قاری قرآن هستند و یکی از قرآن پژوهان برجسته در حوزه تجوید و مفاهیم قرآنی هستند و همه کتاب‌های ایشان حول محور قرآن کریم است.

وی بیان کرد: ما در اولین روز ماه مبارک رمضان با محفل قرآنی که در محضر رهبر انقلاب تشکیل می‌شود این ماه مبارک را آغاز می‌کنیم و ایشان در آن جلسات تلاوت قاریان برجسته را استماع می‌کنند و نکات سالانه خود را در تبلیغ و ترویج قرآن ارائه می‌کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه جامعه ایرانی با برکت نور و قرآن و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای با قدرت به مسیر روبه پیشرفت خود ادامه می‌دهد، اظهارداشت: در بعضی از دوره‌ها که فشار دشمن زیاد می‌شود و تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را مورد آزار قرار دهند و از مواضع خودش برگردانند ایشان با استناد به آیات قرآنی با دنیا صحبت می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در یکی از این موارد که فشار‌ها شدت گرفته بود ایشان قصه نوح، نیل و لشکر فرعون را مثال زدند.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف با نگاه به قرآن مسیر مقاومت را انتخاب کردیم و به نصرت الهی اعتقاد کامل داریم افزود: در واقعه دردناک غزه که در حال جریان است یکی از مبشرات این تمسک مردان و زنان فلسطینی به قرآن است و این برای همه ما امیدبخش است.

دیپلماسی قرآنی راهبرد مورد تاکید رئیس جمهور است

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: امروز یکی از راهبرد‌ها و استراتژی‌های اصلی که آیت الله ابراهیم رئیسی و وزیر فرهنگ درخواست اجرایی شدن آن را داشتند، پیگیری موضوع دیپلماسی قرآنی است.

علیرضا معاف اظهارداشت: در این همایش بین المللی ابعاد و اضلاع نظریه «دیپلماسی قرآنی» و «قرآن محور همگرایی و همدلی امت اسلام» به بحث‌های علمی و نظری گذاشته شد و امیدواریم این همایش مقدمه‌ای بر بخش بین‌الملل نمایشگاه بین الملل قرآن کریم باشد تا در نمایشگاه خدمت اساتید، هنرمندان، خوشنویسان و مفسران قرآنی جهان اسلام باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • دماغ الملک
    0

    لبخند

  • ناشناس
    0

    پس چرا بعضي از دوستانتان كه نياز به معالجه دارند براى مداوا به خارج از كشور مى روند؟!يا اصلا چرا به بيمارستان مى روند؟!حداقل براى رفع خشكساليهاى كشور از آن بهره ببريد!

  • مفت خور
    0

    اولین پاسخ محاکمه بالاتاپایین این کشورربوی وتبعیضی وسهمیه ای وبدبخت کردنیه

  • ناشناس
    0

    پس چراامام اومد پس چرا میگه مشورت چراتطبیق لازمه چرا قران یه کتاب برای هزارسال قبله اسلوبش قابل توجهه وبقیه اش باعقل خودت باید بری جلو

  • ناشناس
    0

    الان ثمره آن را احساس می کنیم

  • ناشناس
    1

    نیازهای شما از دین بر آورده می شود واز دین آب گرمی درست کردید برای خودتان

  • محمد
    0

    به همکاران خودت در وزارتخانه ها و نمایندگان مجلس اعلام کن و یاد شون بده که قرآن گفته دزدی کار زشتیه

  • ناشناس
    0

    پیش از اینها حال دیگر داشتم
    هر چه می‌گفتید باور داشتم

  • رابی
    0

    پس چرا شما نیازهای خودتان را از پول نفت و گاز و معادن و ثروت ایرانیان تامین می کنید؟
    بروید یک گوشه قرآن بخوانید و دست از سر ملت ایران بردارید.

  • ناشناس
    0

    لطفا وزیر محترم ارشاد جهت آگاهی درست متدینان توضیح بدهند دقیقا نیازهای بشر در کدام ایات قرآنند ؟!

  • ناشناس
    0

    انجام عبادتهای مستحبی فراتر از توان ؛ حرام محض است/ جمعه 22/10/1402
    ---
    اصرار بر هر عبات مستحب دینی که خارج از توان بشر باشد ؛ اصرار بر انکار آیات محکم و مفصل رحمانیت خداوند در قرآن است .
    دانش بشر در مقایسه با علم جهان شمول خداوند عددی نیست که بتواند با معصیت در تضاد با رحمانیت خداوند جرئت کند فراتر از توان بدن خود به عبادتهای مستحب بپردازد که آسیب جسمی برای او دارند زیرا بی تردید چنین عبادتهایی اجتهاد باطل در مقابل آیات آشکار قرآن و دهان کجی گستاخانه به آیات محکم و مفصل قرآنی رحمانیت خداوند است .

  • ناشناس
    0

    آقای وزیر ارشاد لطفا متدینان را آگاه سازید این این پاسخ در کدام آیات محکم و مفصل قرآن آمده و تا چه اندازه الزام آفرین است و چگونه در ایران اسلامی ما با آن برخورد می شود؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها