پناهیان: هیئت‌های مذهبی به دنبال کارآفرینی و تولید ثروت باشند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر انگیزه دینی هیأتی‌ها پای کار اقتصاد بیاید، قطعا بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

پناهیان: هیئت‌های مذهبی به دنبال کارآفرینی و تولید ثروت باشند

 حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در رویداد توانمندسازی کسب و کار که در سالن همایش‌های یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز وظیفه داریم در جهاد اقتصادی حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره جهاد اقتصادی مبانی بسیاری در قرآن کریم دارد، مطرح کرد: جهاد مالی در بسیاری از آیات قرآن مقدم بر جهاد جانی شده است و بسیاری از اوقات سخت‌تر هم هست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در جهاد در عرصه اقتصادی شامل از خودگذشتگی جمع بیشتری از مردم است، عنوان کرد: بسیاری از افرادی که در مجامع مختلف با رفاقت درکنار یکدیگر هستند، در مسائل مالی دچار اختلاف می‌شوند و این مرحله بالاتری برای امتحان ایمان و برادری ماست که بتوانیم با هم کار اقتصادی بکنیم و برادری خود را هم حفظ کنیم.

وی ادامه داد: اگر در هیئت، مسائل اقتصادی مطرح شد و برادری هیئتی‌ها حفظ شد، در آن زمان ولایتمداری ما به طور کامل اثبات شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه اگر هیئت، متشکل از جمعی از محبین واقعی اهل بیت (ع) باشد دچار این مشکلات نخواهند شد، خاطرنشان کرد: اگر این اجتماع اهل محبت اهل بیت (ع) برای کار آفرینی و فعالیت اقتصادی سالم شکل بگیرد خیلی ها به جمع مومنین خواهند پیوست و از استضعاف فرهنگی و مالی نجات پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه صدقه جمع کردن در بحران‌ها و انجام فعالیت‌های خیرخواهانه با فعالیت‌های اقتصادی متفاوت است، تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی نباید خود را به این فعالیت‌های کمک رسانی محدود کنند و به دنبال کارآفرینی و تولید ثروت برای قشر ضعیف جامعه باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه یکی از امتحانات الهی از طریق مال است، یادآور شد: در این زمان که موضوع اقتصاد مقاومتی مطرح شده است، حرکت در این مسیر برای ما به یک وظیفه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت تعاونی در کشور روی زمین است، ابراز کرد: این موضوع تاحدی به فراموشی سپرده شده است که مسئولین تعاونی‌ها در کشور می‌گویند فرهنگ تعاونی در کشور خیلی ضعیف است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه دین‌داری جامعه ولایی به معنای دغدغه افزایش سطح رفاه جامعه است، بیان کرد: اما در جامعه سکولار افراد تنها به دنبال رفاه خود هستند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ فعالیت اقتصادی جمعی در جامعه پیاده شود، اظهار داشت: اگر شاهد این فرهنگ‌سازی در جامعه باشیم، قطعا خداوند به اموال نیز برکت خواهد داد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرماید دولت باید بخش خصوصی را به میدان بیاورد، مطرح کرد: این موضوع به این معنی نیست که دولت صرفا به ثروتمندان جامعه میدان بدهد و یا با راه اندازی شرکتهای خصولتی مردم را تبدیل به کارگران خود بکند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی کشور دزدی و رانت نیست، عنوان کرد: مشکل اصلی کشور دیوان سالاری دولتی است که زمینه‌های رانت و فساد را ایجاد میکند و باید توسط فعال کردن مردم به دنبال از بین بردن بروکراسی دولت سالار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اضافه کرد: تنها اعتقاد به ولایت کفایت نمی‌کند بلکه باید درکنار ولایت طولی و توجه به امام به ولایت عرضی و توجه ولایتمداران به یکدیگر نیز اعتقاد و التزام داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از وجود مهم اسلامی شدن دولت زمینه‌سازی برای مشارکت مردم است، خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصاد کشور متاسفانه شاهد ترکیبی از الگوبرداری های غلط از تجربه‌های مندرس اقتصادی که در نقاط مختلف دنیا رقم خورده است، هستیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مهم‌ترین ملاک برای انتخاب نماینده مجلس باید مردمی‌سازی و توان فعالسازی مردم برای مشارکت بیشتر باشد، تصریح کرد: بروکراسی دولت سالار و باندهای مخوف اقتصادی دو مانع اصلی ریشه کن کردن فقر در جامعه است که در فعالیت هیأتی‌ها در حوزه اقتصاد باید به مقابله با آنها بپردازد.

وی با اشاره به اینکه هیئتی‌ها می توانند این دو مانع را از بین ببرند مبارزه کنند، یادآور شد: هیئتی‌ها با فرهنگ برادری و فکر دینی می توانند گام های مهمی در رفع مشکلات اقتصادی بردارند.

منبع: حوزه
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • سعید
    0

    اونجا روهم به گند نکشید

  • حسن سلیمی
    0

    دیگه چی لطفاً یکم از خودتون بگذرید تا منم بتونم زنده مانیموبکنم.

  • حسن سلیمی
    0

    نماینده مردم رد صلاحیت شد

  • ناشناس
    0

    پناهیان تازه از خواب بیدار شدی الان ده ساله شعار کار اقتصاد و توليد گفته میشه ولی در اجرا خیلی‌ ضعیفن چون مسولان انقلابی و کاری الآن کنار گذاشته شدن و کت شلواری های خاءن موندن سر کار. که هيچ برنامه ای ندارند و روزشان را می گذرانند.

  • مهرداد سربندی
    0

    کار آفرینان محترم و سرمایه داران تولید کننده گرامی من بعد اصلا نگران اوضاع اقتصادی و کار و تولید نباشید بزودی هیت های مذهبی به رهبری پناهیان وارد گود می شوند. شما هم زحمت بکشید سینه بزنید و گریه کنید

  • حسن
    0

    حاج آقا درست می‌فرماید انشاالله همه چیز درست میشود البته برای ما ملت بعدازمرگ ....حاجی میشه بگی چقدر دارای داری لطفاً یه پرینت از گردش مالیتم به ما بدبخت بیچاره ها نشان بده باتشکر کارگر زیرخط فقر با حقوق ۸میلیونی و اجاره مسکن ماهی ۵میلیون

  • ناشناس
    0

    کم خوردید حقوق ملت رو بازم تولید ثروت میخواین بکنید که چی بشه

  • تنهای تنها
    0

    بلکه برای برو بچ یه بودجه‌ای ردیف کردی آخه هیئت مذهبی چه به کارافرینی قضاوت با شما کشاورزي باغبونی تراشکاری میکانیکی یا فرش بافی چه کاری انجام‌ میدید که بخواهید گسترش بدید

  • ناشناس
    0

    شما برو دنبال ماکارانی

  • ناشناس
    0

    مگه جلوی در هیئت چند تا نگهبان و بپا میخواد ؟؟؟

  • خدا
    0

    کارخونه ماکارونی بزنند؟؟

  • ناشناس
    0

    بلطف چای و ناهار نذری چند نفر سر کار میرفتند که با گرانی های دوستان مورد حمایت شما آنها هم بیکار شدند

  • ایران من
    0

    سلام به نظرم هیات ها به تولید ماکارونی بپردازند.چون آشناش هم هست.زر ماکارون

  • ناشناس
    0

    حالا عزاداری کنند و یا کار اقتصادی البته‌ که به سر و رو زدن و گریه و زاری مشکل اقتصادی را حل نخواهد کرد. پس اسم هیت ها را شرکت های توليدي و مذهبی و یا... بگذارید

  • ناشناس
    0

    از زر ماکارون چه خبر حاجی دیگه چی هدیه گرفتی

  • امییییییییییر
    0

    بخور بخور هیاتیها تمومی نداره

  • رضا
    0

    حاج آقا به نظرم اجازه بدید اونایی که تو کار اقتصادی هستند ببینند چطوری باید از این منجلاب خارج بشن، تا بعد دوستان شما ورود کنن... ولی اگر منظور از کار اقتصادی دلالی و زد و بند باشه که بنده هم توصیه میکنم. قطعا با ارتباطاتی که این دوستان دارند موفق خواهند شد.

  • ناشناس
    0

    دور امامزاده های خلوتگاه را که دکان کردید موند هییت

  • ناشناس
    0

    هرچه میخورید کمتونه هنوزهم میخوایید

  • ناشناس
    0

    دنیا دیگه مث تو نداره نداره نه میتونه بیاره

    نظرات شما -
    • 0

      و نه دیگه می تونه پس بندازه

    • 0

      بله شرکت دانش بنیان "عربده کشان گریان چماق به دست" کاملا در جهت علم و دانش و ثروت خواهد بود.

  • فرزند ایران
    0

    اتفاقا سوابق هیئتهای مذهبی نشون میده هم کارآفرین بودند هم تولید ثروت کردند.بازده این هیئتها در این 44 سال از همه واحدهای تولیدی و خدماتی کشور بیشتر بوده.
    تربیت مداح ، استخدام گریه کن و عربده کش ، استخدام سنج زن و طبل زن و قیمه پز و قمه زن و .... گوشه ای از کارنامه درخشان این بنگاه های اقتصادی هستند.

  • ناشناس
    0

    اتفافا خیلی از هیاتیها مانند شما به عشق زر و زور هیات زدند

  • آلن
    0

    هیئتهای مذهبی از ریخت و پاش و اسراف در محرم جلوگیری کنند ، تولید ثروت پیشکش!!!
    آقای پناهیان خودت تا حالا تولید ثروت کردی یا فقط بلدی روضه بخونی؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسنت!
      تو دانشگاه یه استاد داشتیم که کارآفرینی درس میداد ، یک روز یه نفر ازش پرسید استاد شما که سالها کارآفرینی درس میداد تا حالا خودت ایجاد کار کردی؟
      که صد گفته و نیم کردار نیست!

  • ناشناس
    0

    اره مثل زاپن از سیبنه زنی و زنجیر زردنتون برق تولید کنید😃😃

  • ناشناس
    0

    آقای جوادی آملی برای اشکال عقلی زیر چه جوابی دارند؟!
    ---
    در باره این گفتار منسوب به حضرت علی (ع) که ضرار بن ضمره از آن حضرت نقل می کنداحتمال بروز سئوالهای سرنوشت ساز بی پاسخ بسیار است که غیر از آن حضرت با توجه به ویژگیهای شخصیتی و زمانی و مکانی منحصر به فرد ایشان هیچ انسان دیگری توان پاسخگویی به آنها را ندارد .
    تاویل و تفسیرهای دیگران را که از ویژگیهای منحصر به فرد آن حضرت محروم اند اگر با حقایق محکم و مفصل قرآن هماهنگ نباشند ، بعلت محدود بودن دانش بشر ؛ هرگز بعنوان دین خدا که منحصر به وحی الهی است نمی توان پذیرفت . تأمل کنیم در آیات قرآنی:( 15 تا 17 سوره یونس ) .
    با تدبر در هشدارهای محکم و مفصلی که درآیات فوق و در بسیاری از آیات دیگر قرآن آمده اند ؛ هیچ بشری حتی پیامبران ، بدون دریافت وحی بی خدشه ی اصیل الهی و بدون تکیه به این وحی ؛ هرگز حق ندارد عمل به برداشت خاص خود از دین را ، مگر در حال هماهنگی با محکمات مفصل قرآن ، بعنوان حکم و اعتقاد دینی ثابت بجای خدا از پیروان خویش بخواهد .
    با توجه به رواج جعل در احادیث و روایات دینی و مذهبی بنام پیامبر و اهل بیت آن حضرت در طول بیش از 14 صده از بعثت پیامبر اکرم ؛ تنها راه شناخت حقیقت نسبت چنین احادیث و روایاتی به این بندگان مقرب ؛ میزان هماهنگی آنها با حقایق آشکار شناختها و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن باید باشد و در این زمینه از روی آوردن به مجملات قرآنی در تضاد با این حقایق باید نهایت پرهیز را داشت .
    هیچ تردیدی نیست که حضرت علی و سایر ائمه (ع)از اهل بیت پیامبر اکرم (ص) پرورش یافته ی مکتب توحیدی قرآن بوده و در آموزش و تبلیغ این مکتب الهی و در دفاع عالمانه ی بی خدشه از اصول الهی این مکتب از فدا کردن جان و عزیزترینهای خود در طول عمر مبارک خویش هرگز دریغ نکردند .

  • ناشناس
    0

    فراخوان هیئتهای مذهبی به تلاش برای رفاه جامعه
    ---
    این فراخوان خیر خواهانه که توسط آقای پناهیان هیئتهای مذهبی را مخاطب قرار داده است و از این هیئتها می خواهد که کسب و کار را برای فراهم سازی رفاه جامعه پیشه کنند ؛ در بخشی از آیه قرآنی ۲ سوره مائده در این جمله : « ... وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ » خلاصه گردیده است .
    بی تردید این فراخوان همه ی حرفه های مشروع موجود در جامعه را نیز فرا می گیرد .
    مطابق با خواست قرآنی خداوند مهربان در آیه ی فوق ؛ خیر خواهی همراه با انگیزه ی صادقانه ی نیکو کاری محض که در آیه به پرهیزکاری خالصانه مشروطو گردیده است می باید شروع شود و ادامه یابد .
    قطعا پرهیز کاری در این زمینه با پایبندی به احکام قرآنی ثابت شرع و اطاعت عالمانه از این احکام تحقق می یابد و تنها جهت جلب رضای خداوند در راستای فراهم سازی رفاه عزتمندانه ی جامعه بایدانجام شود .

  • باباجان
    0

    یعنی ایشون دانشگاه تدریس می‌کنن وای بر احوال اون دانشجوا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها