آیت‌الله نوری همدانی: همانطور که حجاب اهمیت دارد، به موضوع ربا هم توجه شود/ آیت‌الله جوادی آملی: با بانک‌های ربوی نمی‌شود جامعه را اداره کرد

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار با رئیس کل دادگستری قم گفت: همانطور که موضوع حجاب اهمیت دارد باید موضوع ربا هم مورد توجه باشد.

آیت‌الله نوری همدانی: همانطور که حجاب اهمیت دارد، به موضوع ربا هم توجه شود/ آیت‌الله جوادی آملی: با بانک‌های ربوی نمی‌شود جامعه را اداره کرد

به گزارش شفقنا به نقل از دفتر این مرجع تقلید، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری قم ضمن تشکر از زحمات قوه قضائیه خاطرنشان کردند: اجرای امر به معرف و نهی از منکر با در نظر گرفتن شرایطش لازم و ضروری است.

ایشان در ادامه با اشاره به مشکلات معشیتی افزود: باید توجه داشت بخشی از مشکلات که‌ در جامعه وجود دارد ریشه در مشکلات اقتصادی دارد و باید این مسئله و مشکل حل شود.

ایشان تاکید کرد: مردم امروز در سختی معیشت هستند و باید خدمت به مردم و حل مشکلات آنان اولویت کار مسئولان باشد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان اهمیت اجرای احکام اسلامی در جامعه گفت: احکام خدا را نمی توان تعطیل کرد و باید آن را اجرای نمود همانطور که موضوع حجاب اهمیت دارد موضوع ربا که مصیبتی شده و ما هم مکرر گفتیم و نوشتیم ولی همچنان برقرار است باید مورد توجه باشد.

1558552_169

آیت‌الله جوادی آملی: با بانک‌های ربوی نمی‌شود جامعه را اداره کرد

آیت الله جوادی آملی گفت: جامعه را نمی‌شود با مزدوری اداره کرد؛ مزدوری، در اسلام مکروه است، گرچه کار، یا واجب است یا مستحب. وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) دست کارگر را بوسید نه دست مزدور را؛ فرمود جامعه باید طوری باشد که انسان برای خود کار کند، طوری باید باشد که این وام‌ها و این بانک‌ها از خطر ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾ در بیایند. ما باید با کرامت زندگی کنیم و با بانک‌های ربوی نمی‌شود جامعه را اداره کرد، زیرا فرمود: ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾؛ این تازیانه است! این اصل اول.

آیت الله جوادی آملی گفت: ما باید با کرامت زندگی کنیم و با بانک‌های ربوی نمی‌شود جامعه را اداره کرد، زیرا فرمود: ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾؛ این تازیانه است!

به گزارش دفتر این مرجع تقلید، آیت الله جوادی آملی در یکی از دیدار‌های خود با وزیر کار در سال ۱۳۹۴ بیان کرد: در سوره مبارکه «علق» به ما فرمود: ﴿اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ ٭ الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ﴾؛ ما را دعوت کرد که در کلاس کرامت شرکت کنیم و کرامت انسان، در سایه بزرگواری اوست.

ایشان افزود: جامعه را نمی‌شود با مزدوری اداره کرد؛ مزدوری، در اسلام مکروه است، گرچه کار، یا واجب است یا مستحب. وجود مبارک پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) دست کارگر را بوسید نه دست مزدور را؛ فرمود جامعه باید طوری باشد که انسان برای خود کار کند، طوری باید باشد که این وام‌ها و این بانک‌ها از خطر ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾ در بیایند. ما باید با کرامت زندگی کنیم و با بانک‌های ربوی نمی‌شود جامعه را اداره کرد، زیرا فرمود: ﴿یمْحَقُ اللَّهُ الرِّبا﴾؛ این تازیانه است! این اصل اول.

وی گفت: جامعه باید از ننگ مزدوری به در بیاید و باید برای خود کار کند؛ اما چه وقت برای خود کار می‌کند؟ در صورتی که بودجه داشته باشد. هیچ جا شما سند ندارید که پیغمبر دست مزدور را بوسید، بلکه دست کارگر را بوسید یعنی کسی که برای خودش کار می‌کند. پُر کردن شکم مردم هنر نیست، بلکه حفظ کرامت جامعه هنر است و آن در مزدوری نیست؛ این اصل دوم.

وی عنوان کرد: اصل سوم آن است که ما در کشوری هستیم که هم سلسله جبال البرز را دارد هم سلسله جبال زاگرس را دارد، هم دریای شمال را داریم و هم دریای جنوب را داریم، چندین معدن داریم؛ این ضعیف‌ترین عُرضه است که نتوانیم خود را اداره کنیم که از تحریم بترسیم!

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • ناشناس
    0

    حضرت ایت الله به گرانی های افسار گریخته هم اعتراض کنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بانکهای اسلامی برای اوراق مسکن صدمیلیونی چهل میلیون پول میگیرن بعد برای صدمیلیون قسط بندی میکنن ودویست وپنجاه میلیون میگیرن ایادست اورد تفکرات اسلامی شماغیر ازاین هست این درامدها وپولهای حرام به جیب چه کسانی رفته

  • فضول باشی
    1

    نخیر حجاب مهم تر است . اگه بجای تمرکز بر مو و پوشاک مردم بر ربا و پارتی بازی و رانت خواری تمرکز شود صدای خواص در میاد . پس همان فضولی در پوشاک و موی مردم بهتره ضمن اینکه حواس مردم از کاستی ها و ظلم ها منحرف میشه

  • بسیجی
    1

    حجاب مهم تر است . ربا مهم نیست .

  • ناشناس
    2

    دوره این حرفها گذشته حاج اقا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      دایی مردم خیلی وقته بخاطر فساد ودزدیهای اخوندها وفرزندانشان ازدعوت دین شمابدور شدن یه جوردیگه نگو که فکرنکنن مابدهستیم

  • ناشناس
    0

    هم بانک و هم کسانی که تخصص مملکت داری ندارند

  • ناشناس
    0

    مملکتو اب برده

  • Baran
    1

    چندر غاز بانک‌ها سود به حساب مردم میدن تا کمک خرجشون باشد اینرا هم نمی‌توانید تاب بیاورید سود بانکی حرامست ولی دلار 55 هزار تومان وصعود ارزش طلا وپایین آمدن ارزش پول ملی ثواب است. خالی کردن سفره های مردم ثواب است بانک‌ها اگر سود ندن به اون اقلیت کوچکی که سپرده گذاری می‌کنند. خرج بانک‌ها وحقوق شاغلین بانک‌ها را از کجا بیاورند اصلا میتوانن وام بدهند کار دلالهای دلار وسکه ثواب است؟ چرا دولت قانونی نمی‌گذارد فروش دلار بالای قیمت 35000 تومان خلاف قانون باشد تا کسبه بی انصاف آنقدر گران‌فروشی نکنند وظلم به این خلق خدا نکنند. اینهمه اختلاس ثواب است پس پول هست که می‌توانند اختلاس کنند ولی دولت هی گرانی درست می‌کند به بهانه نبود پول وهی برای مدیران دزد زمینه اختلاس درست می‌کنند. ولله گناه است.

  • ناشناس
    0

    با حرف هیچ چیزی درست نمی شود. برای یکبار هم شده شما از حق مردم دفاع کنید همه آخوند هاجمع بشید و مردم هم پشت شما باشند به این وضع اقتصادی و معیشتی اعتراض کنید، بازم تاکید می‌کنم برای یکبار با مردم همراه شوید.

  • کلاه قرمزی
    0

    از وقتی مردم زدن چندتاشون نامه کردن اینا و امام جمعه ها زیاد به حجاب گیر نمی‌دین افتادن رو اقتصاد. انگلیسی مکاره

  • اکبر
    0

    بیشتر بانک‌ها ربا می خورن

  • اسی
    0

    فعلا که حاج آقا دارن اداره می کنن، کاریش هم نمیشه کرد.

  • ناشناس
    0

    ربا وریا وچپاول وغارت ودزدی واختلاس ووووو کار خودی هاس اشکال ندارد .تازه بی حجابی هم اگه خودی باشند مهم نیست بشرط اونکه در دیار غربت صورت پذیرد .

  • ناشناس
    0

    رواج شیطان پرستی بجای خدا پرستی!!!
    ---
    خود را فریب ندهیم ؛ ما بجای پیروی از امام جعفر صادق (ع) با نیرنگهای شیطان ؛ از دشمنان خرافه گستری که اهل بیت مظلوم پیامبر را با خرافه گستری سوژه ی عوام فریبی خود قرار داده اند کور کورانه پیروی می کنیم!!!
    به شناختها و نویدها و هشدارهای قرآنهایی که در در دست رس و در خانه های خود داریم پناه ببریم و با تدبر در این کتاب هدایت گر آسمانی دریابیم تا چه اندازه بجای خدا پرستی با سکوت و مدارای مدعیان دین شناسی تا بالای سر با خرافه گرایی در شیطان پرستی غرق شده ایم؟؟؟!!!
    شناختها و نویدها و هشدارهای قرآن حجت خدا هستند که علیه چگونگی دین داری و مذهب داری وارونه ی غرق در خرافات ما در فردای روز حساب قیامت گواهی خواهند داد و ما را به عذاب الهی ابدی نابخشودنی که در قرآن بگونه ای آشکار و رسا و گویا و انکار ناپذیر ذکر گردیده است محکوم خواهند کرد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تصورات ناپایدار بشر ثبات و عقلانیت دین خدا را نابود می کند
      ---
      اگر دین توحیدی قرآنی خدا را که روی شناختها و نویدها وهشدارهای محکم و مفصل عقلانی وحی اصیل الهی استوار است پیوسته با من در آوردیهای روز افزون بازیچه ی تصورات بی پایه ی غیر قابل اثبات پوچ خود قرار دهیم ویژگی الهی منحصر بفرد دین را نابود کرده و سر انجام ناگزیر می شویم ملغمه ای از تصورات ؛بشری خرافه آلود خرد گریز را بنام دین و مذهب به مردم تحویل بدهیم .
      سر انجام این رویه ی بشری از دین پردازی و دین داری بنام دین و مذهب ؛ بدنام و منفور کردن خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت با خرد گریزی است و دین را از هر ارزش الهی پایدار تهی می کند و ثبات و عقلانیت دین را که یک نعمت الهی است با فراورده های تصورات ناقص ذهن بشر کلا از بین می برد .
      برای حفظ ارزش الهی دین خالص خدا که با تاکید قرآن برای ابلاغ به بشر با وحی الهی کامل به پیامبر اسلام ارسال شده است این دین باید از هرگونه دخل و تصرف بشری خرد گریز متضاد با محکمات قرآن مصون بماند .

    • ناشناس
      0

      چرا دین گریزی جهان بشریت را فرا می گیرد؟!
      ---
      تعیین حقایق احکام و اعتقادات انسان ساز و سعادت آفرین ساده و قابل درک و اثبات پذیر دین وحیانی اصیل الهی منحصر به خدای آفریننده جهان هستی است که علم جهان شمول دارد .
      بشر با دانش ناچیز خود با دخل و تصرف در این دین آن را بغرنج و غیر قابل درک و اثبات ناپذیر می سازد و اصالت الهی دین را نابود می کند و سر انجام دین را از ارزش الهی و عقلی تهی می نماید .
      علت فراگیر شدن دین گریزی در جهان بشریت ؛ بی تردید جهل و عدم آگاهی بشر به خدا شناسی و پیامبر شناسی و شیطان شناسی و سایر شناختهای وحی اصیل الهی و نادیده گرفتن این شناختهای حیاتی سرنوشت ساز است .
      شیطان پلید در اجرای سوگند دشمنی خود با دین خدا از آغاز آفرینش بشر تا قیام قیامت با نیرنگ و ترفند بنام دین و مذهب به دور ساختن بشر از این شناختها ادامه می دهد
      با غفلت مراجع دین شناسی از خطر سوگند شیطان و نادیده گرفتن این سوگند ؛ این پلید همیشه به گمراه و منحرف کردن بشر می پردازد .
      شیطان پلید و هم دستان او از انواع شیادان دین فروش با تزریق پیوسته ی من در آوردیها و خرافات و جعلیات روز افزون متضاد با وحی الهی ؛ همیشه بشر را در لفافه ی این ضد ارزشها بنام دین و مذهب از آگاهی به حقایق وحیانی ساده و قابل درک احکام و اعتقادات شناختهای سرنوشت ساز دین ناب خداوند دور می کنند و از بازده حیاتی مثبت و سازنده ی این حقایق اصیل الهی محروم می سازند .

    • ناشناس
      0

      دین شناسان به بازخواست روز قیامت چه جوابی خواهند داد؟!
      ---
      دین شناسان که مطابق روال رایج ؛ روشنگریهای قرآنی و عقلی را بی جواب می گذارند و از کنار این روشنگریها که با هدف آگاه سازی متدینان به چگونگی دین داری و مذهب داری خداپسندانه ی قرآنی به رسانه های همگانی ارسال می شوند بی تفاوت می گذرند چه هدفی را محض رضای خدا دنبال می کنند که فردای قیامت بهنگام بازخواست بتوانند در محضر خداوند رو سفید و بی گناه شناخته شوند و خدای نکرده بعلت ترک مهم ترین امر به معروف و خود داری از آگاه سازی متدینان به بزرگ ترین گناه ؛ به عذاب نابخشودنی ابدی الهی دچار نگردند؟؟؟!!!

    • ناشناس
      0

      آیا همه غیر مسامانان به جهنم می روند؟
      ---
      پاسخ سئوال فوق را وحی الهی به پیامبران با بیان این که مسلمان بمعنای تسلیم به هر یک از ادیان اسمانی خدواند صرف نظر از نام دین است و بیان این که هدف از آفرینش بشر آزمودن او در چگونگی طی مراحل تکامل انسانی با دین الهی است ؛ خداوند در وحی مذکور آشکار داده و و در جای جای این وحی توضیح داده است که رفتن بشر به بهشت یا جهنم به میزان پایبندی او به دین خداوند و میزان سرپیچی او از این دین وابسته است و نه بنام دین او .
      هدف الهی آفرینش بشر آزمودن او در راه تکامل انسانی مذکور ، و در پایان رسیدن او به سر انجام انتخاب خود در راه این تکامل است و این آزمایش یک اصل الهی تغییر ناپذیر است .

  • ناشناس
    0

    خداوندحجاب را برای کدام بخش از بانوان ضرورت دانسته است؟
    ---
    خداوند حکیم مطلق مهربان که سازماندهی بی نقص جهان با عظمت آفرینش را از آن خود دارد حجاب را با فلسفه ای سرشت نشین فقط برای بانوانی ضرورت دانسته که به عظمت و حکمت جهان شمول یگانه ذات اقدس او صادقانه و عالمانه ایمان آورده و با این ایمان انکار ناپذیر و یقین علمی به پیامدهای وحیانی حتمی دنیوی و اخروی طبیعی احکام خرد گرای مثبت و سازنده ی او با شناخت علمی قطعی که بلحاظ منطق علمی عقل هیچ راهی برای شک و تردید ندارد ؛ سر اطاعت و تسلیم فرود آورده اند .

  • ناشناس
    0

    بدترین گونه به تمسخر گرفتن عظمت جهان شمول خداوند چیست؟!
    ---
    بدترین گونه ی به تمسخر گرفتن علم و حکمت فراگیر و بی نقص و عظمت جهان شمول آشکار سازمان یافته ی خداوند جهان آفرینش این است که برای بنده ای ویژگیهای الهی فراطبیعی فرض کنیم که هیچ اثری از عظمت از او در این جهان دیده نمی شود!!!
    با کدام دلیل از قرآن و عقل وجود ویژگیهای الهی فراطبیعی را به این بنده نسبت می دهیم که هیچ اثری از عظمت آشکار ندارد و با هیچ دلیلی نمی توان هیچ یک از این ویژگیها را در او به اثبات رساند؟!
    آیا می دانیم با اینگونه طرز تفکر چگونه خود را در دامی که شیطان پلید بنام دین و مذهب با ترفندها و نیرنگهای خود برای تباه کردن دین داری بشر گسترده است اسیر و گرفتار کرده و چگونه می توانیم در روز قیامت خود را از آثار شوم این دام رهایی بخشیم؟!
    آن چه که در اعتقاد به مهدویت باور پذیر است این است که مهدی موعود مصلحی است از نوع بشر بی هیچ ویژگی فرا طبیعی و خداوند پیش از قیامت او را با حقابق قرآنی انکار نا پذیر برای اتمام حجت نهایی به سوی بشر خواهد فرستاد .

  • ناشناس
    0

    به بولتن نیوز در باره خبر ؛ آیت الله جوادی آملی:/ «لااکراه ‌فی‌الدین» به معنی بی‌حجابی و بی حیایی در جامعه نیست / دوشنبه 22/03/1402
    ---
    سئوالی حیاتی از آقای جوادی آملی
    ---
    لطفا حاج آقا جوادی آملی که استاد تفسیر موضوعی قرآن هستند پاسخ دهند چرا خدا وند در آیه های حجاب در قرآن ؛ عموم زنان را مخاطب قرار نداده بلکه یگانه ذات اقدس او در این آیات تنها بخش محدودی از زنان را مخاطب قرار داده است؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آقای پرسشگر!!! ظاهرا اگر تا قیام قیامت هم منتظر بمانید نه آقای جوادی آملی و نه هیچ دین شناس دیگری ، حد اقل در ایرا ن ما ، به این سئوال شما پاسخ نخواهد داد .

    • 0

      نیاز حیاتی غفلت ناپذیر بحثهای دینی و مذهبی چیست؟
      ---
      در مطرح کردن مسایل و بحثهای دینی و مذهبی چه از منبع اصیل الهی باشد یا از محض دیدگاه بشری یا آمیخته ای از این منبع و این دیدگاه ؛ در هر سه مورد اگر هدف پایه گذاری اصولی تغییر ناپذیر برای زندگی همه بشر باشد ؛ ارزش گذاری و مقبولیت علمی مسائل مطرح شده بی تردید به سطح اثبات پذیری و انکار ناپذیری علمی - منطقی همه ی جزئیات این مسایل و بحثها وابستگی تفکیک ناپذیر خواهد داشت .
      اگر اثبات پذیری و انکار ناپذیری علمی - منطقی در این مسایل و بحثها محرز نشوند و نادیده گرفته شوند هیچ ارزش علمی ثابتی برای بحث باقی نخواهد ماند و هرگز نمی توان در چنین بحثی به سر انجام انکار ناپذیر نهایی رسید و بجز اتلاف همه ی امکانات هزینه شده به هیچ بازده مثبت و سازنده ی ثابتی هرگز نخواهیم رسید .
      بنا برآنچه بیان گردید ضرورت اثبات پذیری و انکار ناپذیری علمی – منطقی باید در سر آغاز هر بحثی پیرامون دین و مذهب مطرح گردد و تا رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید پیگیری شود .

  • ناشناس
    0

    نیاز حیاتی غفلت ناپذیر بحثهای دینی و مذهبی چیست؟
    ---
    در مطرح کردن مسایل و بحثهای دینی و مذهبی چه از منبع اصیل الهی باشد یا از محض دیدگاه بشری یا آمیخته ای از این منبع و این دیدگاه ؛ در هر سه مورد اگر هدف پایه گذاری اصولی تغییر ناپذیر برای زندگی همه بشر باشد ؛ ارزش گذاری و مقبولیت علمی مسائل مطرح شده بی تردید به سطح اثبات پذیری و انکار ناپذیری علمی - منطقی همه ی جزئیات این مسایل و بحثها وابستگی تفکیک ناپذیر خواهد داشت .
    اگر اثبات پذیری و انکار ناپذیری علمی - منطقی در این مسایل و بحثها محرز نشوند و نادیده گرفته شوند هیچ ارزش علمی ثابتی برای بحث باقی نخواهد ماند و هرگز نمی توان در چنین بحثی به سر انجام انکار ناپذیر نهایی رسید و بجز اتلاف همه ی امکانات هزینه شده به هیچ بازده مثبت و سازنده ی ثابتی هرگز نخواهیم رسید .
    بنا برآنچه بیان گردید ضرورت اثبات پذیری و انکار ناپذیری علمی – منطقی باید در سر آغاز هر بحثی پیرامون دین و مذهب مطرح گردد و تا رسیدن به نتیجه ی مطلوب باید پیگیری شود .

  • ناشناس
    0

    بهره وران از امتیازهای نظام دینی موظف اند اجرای احکام ظاهری شرع و قانون را رعایت کنند
    ---
    منطق علمی عقل حکم می کند در قلمرو مدیریت رسمی هر نظام دینی حاکم بر هر کشوری بهره وران از امتیازهای این نظام موظف اند اجرای احکام ظاهری شرع و قانون را در این قلمرو کاملا رعایت کنند .
    بحکم عقل و عرف انسانی ؛ عدم رعایت اجرای این احکام در قلمرو مذکور بی تردید باید محرومیت از بهروه وری از امتیازهای نظام را در پی داشته باشد .

  • ناشناس
    0

    توجه کنیم!!! / شنبه 10/04/1402
    ---
    دل خوشی شیطانی
    ---
    دل خوش کردن به هر اعتقادی بنام دین و مذهب اگر با شناختها و نویدها و هشدارهای وحی اصیل تحریف نشده ی الهی که در قرآن بارها یاد آوری شده اند هماهنگ و منسجم نباشد ؛ بی تردید گرفتار شدن در دام نیرنگهای شیطان است که برای گمراه کردن و تباه کردن عبادتها و نیکو کاریهای متدینان بنام دین و مذهب به ذهن آنان تزریق می کند .

  • ناشناس
    0

    پاسخ منطقی سئوال حساس زیر را از کجا جویا شویم؟!
    ---
    چرا و با چه دلیل از منطق علمی عقل و برای خوش نودی چه طرفهایی اکثریت بانوان هنر پیشه در سایه ی نظام دینی ج.ا.ا با تظاهر به بد حجابی این برداشت را آشکار می کنند که این تظاهر که بی تردید در تضاد با خواست قرآنی آشکار خداوند از بانوان مؤمن است ؛ شخصیت آنان را برجسته و بزرگ جلوه می دهد؟!

  • ناشناس
    0

    اگر صادقانه خدا پرستید دلیل قاطع بیاورید
    ---
    اگر صادقانه خدا پرستید بگونه ای خرد گرا و غیر قابل انکار ثابت کنید ؛ یگانه ذات اقدس خداوند حکمت و خرد جهان شمول مطلق در کجای قرآن و در سایر کتابهای وحی آسمانی الهی گفته است انباشتن روز مره ی من در آوردیها و خرافات وجعلیات ساخته و پرداخته ی تصورات خرد گریز ذهن ناتوان بشر جاهل و غافل و مغرض با هزینه های کلان همیشگی که بجز زیانهای فاجعه بار هیچ بازده مثبت و سازنده برای پیشرفت و بالندگی زندگی مادی و معنوی خرد گرای جوامع بشری و برای رهایی این جوامع از عقب ماندگی و فقر و فلاکت ندارند و با حقایق محکم و مفصل شناختها و نویدها و هشدارهای انکار ناپذیر وحی اصیل بی خدشه الهی در تضاد آشکار اند ؛ باید ، باسکوت یا تشویق مراجع دین شناسی و متولیان آموزش دین و مذهب بی وقفه با اصرار خرد ستیز پیوسته ادامه یابد؟!
    اصرار خرد ستیز همیشگی بر این اسراف آشکار بیهوده ؛ با کدام آیات خرد گرای خداوند در کتابهای آسمانی اصیل انکار ناپذیر ؛ هماهنگی و انسجام دارد و با کدام دلیل قاطع از اصول منطق علمی عقل می توان آن را به اثبات رساند؟1
    چرا بشر همیشه ظالمانه اصرار دارد بنام دین و مذهب پیامبران الهی و سایر بندگان مقرب خدا را با چنین من در آوردیها و خرافات و جعلیات اثبات ناپذیر که هیچ هماهنگی با وحی اصیل الهی ندارند ؛ خرافه گستر و خرد گریز و جهل پرور و عوام فریب جلوه دهد و بدنام سازد؟!
    « ... قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ ... » ﴿ در قرآن به آیات ۱۱۱ سوره بقره و ۷۵ سوره قصص و ۶۴ سوره نمل و ۲۴ سوره أنبیا و به ادامه این آیات در سوره های مذکو با تدبر و خرد گرایی ژرف و بدون تعصبهای مذهبی ؛ هماهنگ با حقایق محکم و مفصل وحی اصیل الهی بنگرید و قضاوت کنید ﴾ .

  • ناشناس
    0

    چرا پیامبر و اهل بیت را با مباهات سوژه تحریف گری قرار می دهیم؟!
    ---
    هر رفتار و گفتاری در تضاد باحقایق ثابت محکم و مفصل قرآن و کتمان این حقایق برای پوشاندن این تضاد با بهانه ی مدح پیامبر و اهل بیت مظلوم آن حضرت و یا هر بنده ی دیگری بنام دین و مذهب ؛ تحریف دین و مذهب است و بحکم خداوند در وحی قرآنی ؛ هرگز دوستی با این بندگان مقرب نیست بلکه دشمنی با اصرار بادین خدا و دشمنی با این بندگان مقرب خدا است و تحریفی است که خداوند در وحی قرآنی غیر قابل انکار خود صاحبان آن را بروشنی سخت نفرین کرده و شدید ترین عذابهای ابدی نابخشودنی را برای این تحریف گران تعیین کرده است .
    این هشدار بی تردید از حقایق آشکار محکم و مفصل شناختها و نویدها و هشدارهای انکار ناپذیر قرآن سرچشمه می گیرد و به مذاهب گمراهان از وهابیان و تکفیریان منحرف و امثال آنان که با کج روی و کج فهمی در تاویل آیات قرآن با دست زدن به جنایتهای فاجعه آفرین برای اثبات باطل خود بنام دفاع از دین در تضاد و تناقض با اصل الهی قرآنی ثابت رحمانیت دین خدا انجام می دهند هیچ رشته ی خویشاوندی ندارد .
    دین خدا بازیچه نیست که پیوسته در تضاد با وحی اصیل یگانه ذات اقدس او بشر خود را با خود خدا پنداری و با چشم بستن به حقایق وحی اصیل الهی و با درک غلط خود این دین را دستخوش من در آوردیها و خرافات و جعلیات ساخته و پرداخته اندیشه های ناقص ذهن ناتوان و سر تا پا تحریف خویش قرار دهد و با این تحریفها تمام عبادتها و نیکو کاریهای اکثریت متدینان پیرو این تحریفها را بحکم وحی الهی تباه کند .
    سکوت مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین براین تحریف را خداوند در قرآن کتمان حقایق آیات آشکار دین الهی نامیده و کتمان کنندگان را سخت نفرین کرده است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها