‌آیت‌الله ناصری، استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان درگذشت

آیت الله شیخ محمد ناصری از علمای اخلاق و اساتید حوزه علمیه اصفهان دقایقی پیش دارفانی را وداع گفت.

‌آیت‌الله ناصری، استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه اصفهان درگذشت

متن اطلاعیه دفتر آیت الله ناصری به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

بدینوسیله ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله ناصری قدس سره را به اطلاع عموم مومنین و علاقمندان می رسانیم و از خداوند متعال علو درجات ایشان را خواستاریم.

برنامه تشییع و مراسمات متعاقبا اعلام خواهد شد.

نگاهی به زندگی نامه مرحوم آیت الله ناصری دولت آبادی

آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت آبادی در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در شهر دولت آباد برخوار واقع در ۱۰ کیلومتری شهر اصفهان در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. پدر ایشان حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد باقر ناصری نام داشت که خود در شمار عالمان آن دوران بود.

بعد از مهاجرت پدر به نجف اشرف، آیت الله ناصری تحصیل را در همان نوجوانی آغاز کرد. این دوران با حضور در مکتب خانه ای در دولت آباد آغاز و بعد از یکی دو سال با ورود به حوزه علمیه اصفهان و تحصیل علوم ادبی رایج در آن حوزه ادامه یافت. در این دوران که ایشان هنوز در دوران نوجوانی به سر می بردند و در سن 14 سالگی به همراه پدر و خانواده به نجف اشرف کوچ می کنند و به ادامه تحصیل در نجف اشرف می پردازند.

ایشان در این دوران بخشی از علوم ادبی، حاشیه ملا عبداله بر متن منطقی تفتازانی و قسمتی از شرح لمعه را نزد مرحوم آیت اله مدرس افغانی فرا می گیرد. ادامه شرح لمعه را از محضر آیت الله شیخ مجتبی لنکرانی، مکاسب را محضر مرحوم آیت اله حاج شیخ عبدالکریم کرونی اصفهانی که بعدها داماد ایشان می شود. کفایه را از محضر آیت الله حاج شیخ محمد حسین دهاقانی و برای دومین مرتبه باز در محضر آیت اله شیخ صدر را بادکوبه ای، خارج مکاسب صلاه آیات را از محضر آیت اله سید عبدالهادی شیرازی و خارج بیع و خیارات را از محضر امام خمینی (ره) استفاده می کند گذاشته از این در شماری دیگر از دروسی همچون بحث خارج کتاب الحج آیت اله سید محمود شاهرودی نیز شرکت و یک دوره کامل اصول الفقه از محضر آیت الله العظمی حاج سید ابوالقاسم خوئی فرا می گیرد.

آیت الله ناصری پس از طی یک دوره‌ بیماری‌ در سن ۹۲ سالگی، امروز (4 شهریورماه 1401) دار فانی را وداع گفت.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • عادل از قطب شمال
    4

    اه اونکه دیپلم داشت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      12

      انا لله و انا الیه راجعون
      هزاران حیف
      متاسفم برات عادل از قطب شمال

  • ناشناس
    3

    بغد از هزار سال مردن نیست عروسیه

  • شهروند اصفهانی
    10

    عالمی زاهد،با اخلاص،مومن،و همه کسبه ی بازارچه مجلسی اصفهان،ایشان را می شناسند.

  • بروده
    8

    استا د گول زدن بود

  • علیرضا
    4

    اگه این بهشت و جهنمی که این علما سنگش رو به سینه میزدن واقعیت داشت ایشون باید حداقل 70 سال پیش مرگ موش میخورد
    نه اینکه انقدر بچسبه به این دنیا که تو سن بالای 90 بره سراغ حورالعینهای بهشت و جوی شراب و ....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      خودکشی میکرد که میرفت جهنم.

    • 4

      شنیدم نفهمی عالمی داره،که شماها توش خوشین،نفهمیتون خوش

  • ناشناس
    8

    خدا رحمتش کنه

  • ناشناس
    0

    در ایران هر که ساکت به امور سیاست شد استاد اخلاق میشه.

  • بابک
    0

    چرا همه ایات عظام در سنین کم جوانمرگ می شوند .
    احتمال دارد بدلیل کار فیزیکی زیاد و خستگی ناشی از آن باشد ؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    کاشکی که بقیه ملت هم بدون عرق ریختن ۷۰ سال عمر می کردند.

  • ناشناس
    1

    جالبه هر کی اخوند بشه کمتر از 87سال زندگی نکرده ...از بس زندگی راحت و بی دغدغه دارن عزراییل یادش میره باید سراغشون بیاد...دلیل اینکه میگن امید به زندگی تو ایران بیشتر از قبل شده رشد روزافزون جماعت اخوند هست هر کدام حدود یک قرن زندگی میکنن . وگرنه مردم عادی که بزور 60رو به 70میرسونن

    نظرات شما -
    • 8

      تو عالم نفهمیت خوش بدرخشی،چقدر بهتون فشار میاد ،بالاخره یه روز باید جواب توهینها و تهمتهاتو نو بدین مزدوران ملکه عجوزه

    • علیرضا
      0

      خداروشکر که یه عالم پیدا شد که به همه انگ نفهمی بزنه
      بالاخره شما هم باید از مریدان امثال ناصری باشید که اینجور حرف زدن رو پای منبر ایشون حتما یاد گرفتید
      شماهم خوش باش
      فقط توکل کن بخدا
      و لذتش رو ببر
      نوش جااااااااااااااااااان

  • بنده ی خدا
    0

    « قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ »
    ---
    آیا رسانه های همگانی کشور ما که به پخش و ترویج پیشگوییهای غیر قابل اثبات و توهم زای ی مداحان و شاعران و سایر منبریان و دین شناسان در باره خدا و پیامبر و اهل بیت آن حضرت و فرشتگان پیوسته می پردازند ؛ از شناختها و هشدارهای محکم و مفصل الزام آفرین قرآن و از اصول متین استدلال عقلی منطقی دلایل و شواهد و قرائن قطعی در اختیار دارند که درستی این پیشگوییها را اثبات کنند و فردای قیامت در محضر خداوند از ترویج این پیشگوییها دفاع کنند و به پخش دروغ و تحریف توهم آفرین هلاکت بار ضد قرآن و عقل که پیوسته بنام بندگان مقرب خدا انجام داده اند ؛ با حکم عادلانه وبی نقص خداوند محکوم و مجازات نشوند؟؟؟!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      گروه هایی که از خشم خداوند قهار بیم ندارند
      ---
      با چه زبانی با این گونه مداحان و شاعران و منبریان و دین شناسان و رسانه ها که در این نظر در حاشیه ی رحلت آیت ال... ناصری در پایگاه خبر فوری یاد شده اند باید اتمام حجت کرد که تقوای دینی آنان را از خشم خانمان برافکن خداوند قهار به ترس وا دارد و از پرداختن به ترویج رفتارها و گفتارهای ساخته و پرداخته ی ذهن بشر که آشکارا ضد محکمات شناختهای وحی الهی و ضد اصول منطقی عقل اند پرهیز کنند و زحمات و رنجهای جانکاه 124 هزار پیامبر و فداکاریهای شهیدان راه خدا را که در راه تثبیت دین توحیدی ذات اقدس او نثار کرده اند با من در آوردیهای توحید ستیز پیوسته هدر ندهند؟؟؟!!!

  • ناشناس
    0

    مهم ترین وظیفه ی نظام دینی دفاع پیوسته از اصل قرآنی و عقلی نظام است
    ---
    اگر مسئولان دین شناس ذی ربط دینی و مذهبی نظام در ایران نسبت به بی توجهی و بی تفاوتی مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب و سکوت مطلق این این مراجع و متولیان در مقابل سیل مقالات دینی و مذهبی و نظرات قرآنی و عقلی که روی این مقالات در رسانه های همگانی داده می شوند هیچ عکس العمل و موضع صریح و آشکار سازمان یافته ی روشمند و ضابطه مند علمی از خود نشان ندهند و ملت و بویژه توده های متدین را به حقیقت شوم این بی توجهی و بی تقاوتی ؛ عالمانه و مستند و مستدل با دلایل قطعی انکار ناپذیر و آمار و ارقام معتبر علمی آگاه نسازند ؛ اصالت دین گرایی و توحید گرایی نظام را زیر سئوال برده و شایستگی نظام برای بقا و دوام بنام دین الهی را مخدوش کرده اند .
    اگر چنین وضعیت منفی و مخرب نسبت به دین توحیدی خداوند و مذهب قرآنی اهل بیت پیامبر و نسبت به اصول الهی این مهم ترین ارزشها که برای سازماندهی زندگی بهینه از جانب خداوند با وحی به پیامبران در اختیار بشر قرار گرفته اند ادامه یابد ؛ بی تردید زمینه ساز گمراهی و بی دینی و لامذهبی بشر خواهد شد .
    ادامه این وضعیت ناهنجار فاجعه بار خداگریز و خرد ستیز بی تردید بعلت گرایش روز افزون متدینان غافل به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ساخته و پرداخته دانش ناچیز ذهن ناتوان بشر که بنام دین و مذهب بگونه ای اثبات ناپذیر و بصورت روز افزون و بی قید و بند بنام دین و مذهب با سکوت اکثریت مطلق مراجع دین شناسی رواج می یابند ؛ عبادتها و نیکو کاریهای حاصل عامر اکثریت توده های مردم متدین را بحکم خداوند نابود و تباه خواهد کرد .
    ادامه ی این وضعیت دین زدای ساخته و پرداخته ی ذهن بشر بحکم وحی اصیل الهی از جمله آیات محکم و مفصل خدا شناسی و پیامبر شناسی و دین شناسی و بحکم هشدارهای فراوان قرآن ؛ بشر را با خشم خداوند در دنیا و آخرت به پیامدهای شوم فاجعه آفرین اجتناب ناپذیر این تباهی گرفتار می سازد.
    تا زمانی که آموزش و تبلیغ دین و مذهب نزد بشر با نادیده گرفتن شناختهای محکم و مفصل فرهنگ دین داری و مذهب داری وحی تحریف نشده ی اصیل الهی انجام می گیرد فاجعه ی هلاکت بار تباهی مذکور تا قیام قیامت ادامه خواهد یافت .
    همه مراتب مراجع دین شناسی بحکم شناختها و هشدارها و نویدهای و حی الهی ، با هدف مصون نگه داشتن دین داری و مذهب داری مردم از کج روی و گمراهی و تباهی ؛ از جانب خداوند موظف گردیده اند بی هیچ گونه تقیه و بیم این شناختها و هشدارها و نویدها را در همه ی رسانه های موجود به توده های متدین با سازماندهی و روشمندی علمی همیشه یاد آوری کنند.
    کتمان حقایق این شناختها و هشدارها و نویدها بر توده های متدین که به بی دینی و لامذهبی آنان می انجامد ؛ بی تردید نفرین خانمان بر افکن خداوند و آثار شوم این نفرین بخشش ناپذیر را در دنیا و آخرت ، بگونه ای گریز ناپذیر ، برای کتمان کنندگان در بر خواهد داشت .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وزارت ارشاد نسبت به دین و مذهب چه وظیفه ای دارد؟!
      ---
      پدیده ی اصرار رسانه ی مذهبی روشنگری بر حذف همیشگی روشنگریهای قرآنی و عقلی و بر کتمان حقایق سرنوشت ساز شناختها و هشدارهای قرآن که تعیین کننده ی چگونگی دین داری خدا پسندانه اند؛ این گمان را به یقین تبدیل می کند که این رسانه به لانه ای امن برای پیاده کردن اهداف تخریبی سران تشیع لندنی ضد دین خدا و مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر تبدیل شده است .
      با وجود موضع خنثای وزارت ارشاد نسبت به رویه ی فتنه بر انگیز و بی بند و بار این گونه رسانه ها از جمله صدا و سیمای ملی که به دشمنی آشکار علیه محکمات مفصل قرآن با بد ترین سوء استفاده از نام دین و مذهب و از حیثیت دینی پیامبر اسلام و اهل بیت مظلوم آن حضرت تبدیل شده است ؛ باید برای دفاع علمی قرآنی و عقلی از ارزشهای اصیل الهی دین و مذهب که با ترویج انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل بدنام و منفور و لوث و نابود می شوند تنها به خدا پناه برد .
      این وضعیت فاجعه بار هلاکت آفرین در وزارت خطیر ارشاد فرایند نبود فقهای عادل قرآن شناس ورزیده در دستگاه نظارتی حساس این وزارت خانه است که وظیفه ی نظارت قرآنی و منطقی بر داده های دینی و مذهبی رسانه های همگانی را به دوش دارد .
      هزارافسوس که این وزارت خانه خطیر با بد ترین عوام زدگی و نداشتن قدرت علمی تشخیص سره از ناسره ی آنچه بنام دین و مذهب با بی بن و باری و افسار گسیختگی عرضه می شود هیچ حیثیت خدا پسندانه ای برای دین خدا و مذهب قرآنی اهل بیت پیامبر باقی نگذاشته است!!!
      وضعیت بی بند و باری که در کشور بنام دین و مذهب رایج است و با هیچ حقیقت قرآنی و هیچ اصل منطق عقلی قابل اثبات نیست بجز بدنامی و نفرت علیه دین خدا و مذهب اهل بیت پیامبر و ایجاد بیزاری از ارزشهای اصیل الهی و گسترش بی دینی و لا مذهبی هیچ بازده دیگری ندارد!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها