استاد تاریخ اسلام درگذشت

حجت‌الاسلام مهدی پیشوایی، استاد حوزه علمیه و مولف کتب تاریخ اسلام دارفانی را وداع گفت.

استاد تاریخ اسلام درگذشت

حجت‌الاسلام مهدی پیشوایی، استاد تاریخ حوزه علمیه قم و مدیر گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) درگذشت. پیشوایی متولد سال ۱۳۲۱ شهرستان مشکین شهر بوده و ده‌ها اثر از این محقق و استاد حوزه علمیه قم درباره مسائل مذهبی و تاریخ اسلام و زندگی ائمه اطهار چاپ و منتشر شده است.

از کتاب‌های معروف و مهم وی می‌توان به کتاب سیره پیشوایان، نگرشی بر زندگانی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی امامان معصوم علیهم السلام اشاره کرد.

چهره او همیشه قرین تلاش‌های پر ثمر علمی پژوهشی، به ویژه در حوزه تخصصی تاریخ اسلام بوده است.

منبع: خبرآنلاین

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خداواند تلاشهای دفاع از محکمات توحیدی قرآن را پاس می دارد --- هر شخصی که با زبان و قلم وهمه ی توان علمی ومادی خود در پیروی از شناختهای محکم و مفصل فرهنگ دین داری و مذهب داری توحیدی قرآنی و عقلی تلاش کرده و تلاش می کند در دفاع از اهداف انسان ساز مکتب توحیدی قرآنی وعقلی عاشورای حسینی این مکتب خدا جوی را از من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد محکمات قرآن و عقل که ساخته و پرداخته ی تخیلات پوچ و بی ارزش ذهن بشر اند پاک نگه دارد و تنها با ایمان و وفاداری عالمانه و صادقانه و خلوص به دین خدا و مذهب توحیدی اهل بیت مظلوم پیامبر و به دور از تخیلات پوچ و ضد ارزش بشری در دفاع از اهداف قرآنی وعقلی این مذهب زبان و قلم خود را به کار برده است ؛ بی تردید خداواند این عمل ایمانی صالح بزرگ را از او می پذیرد و پاس می دارد و به او مطابق با وعده های قرآنی خود اجر و ثواب و پاداش فراوان و جایگاهی والا در بهشت برین همراه با شهدا و صدیقین عنایت می فرماید. تنها صادقان وفادار اهداف توحیدی مکتب انسان ساز توحیدی و قرآنی عاشورای حسینی که از ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل پرهیز می کنند شایسته حرم أمن الهی هستند که خداوند برای پیامبر و اهل بیت مطهر آن حضرت و پیروان صدوق این بندگان مقرب در آخرت فراهم کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها