اعلام مخالفت آیت‌الله نوری همدانی با طرح مجلس در مورد بانکداری بدون ربا

آیت الله العظمی نوری همدانی با تاکید براینکه ربا به هرشکلی حرام است، گفتند: نباید با حیل شرعی آن را قانونی کرد چون موجب سقوط جامعه است.

اعلام مخالفت آیت‌الله نوری همدانی با طرح مجلس در مورد بانکداری بدون ربا

مرجع تقلید شیعیان صبح امروز در درس خارج فقه مسجد اعظم قم با اشاره به نامه ای از فضلای حوزه مبنی بر نگرانی از تصویب قانون بانکداری بیان داشت: بنده دوهفته قبل گفتم گرفتن دیر کرد به هرکیفیتی ربا و حرام است و بحث فصلی با دلایل فقهی خود در سال گذشته در اینجاداشته ایم و از شدت ربا بحث کردیم.

وی گفت: برخی گفته اند که این جریمه دریافت و در حساب خاص و برای فلان کار استفاده می شود؛ بحث بر مصرف آن نیست بلکه بر اصل دریافت آن است و این موضوع به هیچ طریق قابل حل نیست.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان دوگناه را بزرگترین گناه ذکر کرده اند: یکی زیربار استکبار رفتن و دوم ربا؛ در هفت جای قرآن موضوع ربا بیان شده است و امام در بحث ربا فرمودند این قراردادها با حیل شرعی از بین نمی رود.

وی ابراز کرد: امروز چقدر ما نامه داریم؛ مردم نگران دیرکرد هستند. چقدر افراد زندگی خود را از دست داده اند البته ما به این طرح اشکالات متعدد داریم و در نامه فضلا که منتشر هم شد اشکالات ذکر شده است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم درادامه بیان داشت: آقایان با حوزه و علمایی که در این رشته کار کردند در ارتباط باشند تا موضوع حل شود، بهرحال ما با این طرح موجود که از مجلس هم فرستادند ومطالعه شد با این کیفیت مخالفیم.

منبع: شفقنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها