دعا، خواندن خداست/ بسته ویژه روز پانزدهم ماه مبارک رمضان

دعا، خواندنِ خداست؛ حالا می‌تواند به زبان فارسی یا به زبان خودتان باشد؛ هرچه که می‌خواهید با خدا حرف بزنید؛ این، دعاست.

دعا، خواندن خداست/ بسته ویژه روز پانزدهم ماه مبارک رمضان

به گزارش خبر فوری ؛ مقام معظم رهبری درباب دعا فرمودند: دعا، خواندنِ خداست؛ حالا می‌تواند به زبان فارسی یا به زبان خودتان باشد؛ هرچه که می‌خواهید با خدا حرف بزنید؛ این، دعاست. هرچه می‌خواهید با او در میان بگذارید. گاهی هم حاجت خواستن نیست، فقط اُنس با خداست. حاجات هم مختلف است؛ گاهی کسی از خدای متعال، رضای او را می‌خواهد یا مغفرت او را مطالبه می‌کند، این یک جور حاجت است. یک وقت هم انسان چیزهای مادی را درخواست می‌کند؛ هیچ مانعی ندارد. خواستن از خدا - هر چیزی و به هر زبانی - خوب است.

من به جوانها قویاً توصیه می‌کنم که به ترجمه‌ی این دعاها توجه کنند. این دعاهای عرفه و ابو حمزه، پُر از معارف است. وقتی در دعای ابوحمزه عرض می‌کنیم: «معرفتی یا مولای دلیلی علیک و حبّی لک شفیعی الیک»؛ این که من تو را می‌شناسم، خود این، راهنمای من به سوی توست؛ این که من تو را دوست می‌دارم و محبت تو در دل من هست، خودش شفاعت کننده‌ی من پیش توست. «و انا واثق من دلیل بدلالتک و ساکن من شفیعی الاّ شفاعتک»؛ من وقتی این راهنما را مشاهده می‌کنم، این معرفت خودم به تو را - که راهنما و دلیل من است - نگاه می‌کنم؛ وقتی این محبتی را که به تو دارم، مورد ملاحظه قرار می‌دهم، می‌بینم این تو هستی که این محبت و دلالت را به وجود آوردی؛ تویی که داری کمک می‌کنی. ببینید این، چشم انسان را باز می‌کند؛ این، یک معرفتی را ایجاد می‌کند؛ این از معارف الهی است؛ کمک الهی، توفیق الهی و عنایت الهی است؛ اینها را در دعاها می‌توان پیدا کرد. بنابراین قدر دعا را بدانید.

دعای روز پانزدهم:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي فِيهِ طَاعَةَ الْخَاشِعِينَ وَ اشْرَحْ فِيهِ صَدْرِي بِإِنَابَةِ الْمُخْبِتِينَ بِأَمَانِكَ يَا أَمَانَ الْخَائِفِينَ

ترجمه:

خدایا! در این روز طاعت بندگان فروتن را نصیبم فرما و به واسطه توبه دلدادگان، سینه‌ام را فراخ ساز به حق پناهت، ای ایمنی‌بخش ترسندگان!

در ادامه بخوانید؛

صوت جز‌ء پانزدهم قرآن کریم با صدای استاد عبدالباسط

***

جدول اوقات شرعی مراکز استان ها در ماه مبارک رمضان

***

آیا بدون سحری می توان روزه گرفت؟

***

سفره افطاری در نجف اشرف

***

نماهنگی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع)

***

چرا امام حسن(ع) به کریمه اهل بیت معروف است؟

***

آیا شب قدر زمان ظهور امام زمان(عج) است؟

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها