رمضان توفیق توبه است/ بسته ویژه روز دوازدهم ماه مبارک رمضان

رمضان توفیق توبه است/ بسته ویژه روز دوازدهم ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرفوری؛ رهبر انقلاب درباره ماه مبارک رمضان فرمودند: این ماه، ماه ضیافت الهی است. پذیرایی خداوند از بندگان خود در این ماه - که یک پذیرایی معنوی است - عبارت است از گشودن درهای رحمت و مغفرت و مضاعف کردن اجر و ثواب اعمال خیری که بندگان در این ماه انجام میدهند. روزه‌ی ماه رمضان هم یکی از مواد همین ضیافت عظیم الهی است، که مایه‌ی تصفیه‌ی روح انسان و ایجاد زمینه‌ی طهارت قلبی روزه‌دار است. امام سجاد (علیه‌السّلام) در خطبه‌یی فرمود: «شهر الطّهور و شهر التمحیص»؛ رمضان، ماه پاک شدن و طهارت قلب و ماه مغفرت است؛ چون خدای متعال استغفار را در این ماه بیش از دیگر ایام سال مورد لطف و عنایت خود قرار میدهد. لذا در یک روایت وارد شده است که «فمن لم یغفر له فی رمضان ففی اىّ شهر یغفر له»؛ اگر کسی در ماه رمضان - که درهای رحمت و مغفرت الهی به روی انسانها گشوده است - نتواند به مغفرت و رحمت الهی دست پیدا کند، پس کِی چنین توفیقی نصیب او خواهد شد؟(۸۴/۷/۲۹)

دعای روز دوازدهم:

اللَّهُمَّ زَیِّنِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ وَ اسْتُرْنِی فِیهِ بِلِبَاسِ الْقُنُوعِ وَ الْکَفَافِ وَ احْمِلْنِی فِیهِ عَلَى الْعَدْلِ وَ الْإِنْصَافِ وَ آمِنِّی فِیهِ مِنْ کُلِّ مَا أَخَافُ بِعِصْمَتِکَ یَا عِصْمَةَ الْخَائِفِینَ.

ترجمه:

خدايا در اين روز مرا به زيور ستر وعفت نفس بياراي وبه جامه قناعت وکفاف بپوشان وبه کار عدل وانصاف بدار واز هر چه ترسانم مرا ايمن ساز به نگهباني خود اي نگهدار وعصمت بخش خدا ترسان عالم.

در ادامه بخوانید؛

صوت جز‌ء دوازدهم قرآن کریم با صدای استاد عبدالباسط

***

جدول اوقات شرعی مراکز استان ها در ماه مبارک رمضان

***

از کجا متوجه شویم روزه گرفتن ضرر دارد؟

***

سوپ مقوی پای مرغ و سبزیجات برای افطار

***

رابطه دعا و کاهش فشارهای روانی

***

گزارشی از بازیگرانی که سیگار را ترک کرده اند

***

روزه داری برای مادرانی که نوزاد شیرخوار دارند

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها