هر کس از خدا بخواهد اجابت می‌شود/ بسته ویژه روز دهم ماه مبارک رمضان

هر کس از خدا بخواهد اجابت می‌شود/ بسته ویژه روز دهم ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرفوری ؛ دعا در ماه مبارک رمضان معامله ای پرسود و بدون ضرر با خدا محسوب می شور. یکى از دستاوردهاى دعا این است که حاجاتى که انـسـان دارد، از خـداى مـتـعـال مـى خـواهـد و خـدا آن حاجات را برآورده مى کند. البته همه ى خـواص دعـا ایـن نـیـسـت ؛ ایـن هـم یـکـى در کـنـار بـقـیـه ى دسـتـاوردهـاى دعـاسـت. فرمود: ((اسـْئَلُوا اللّهَ مـِنْ فـَضـْلِهِ ))(نساء: 32)؛ از خـداى مـتـعـال بـخـواهـیـد و نـیـازهـاى خـودتـان را از او بـطـلبـید. در دعاى ابوحمزه ى ثمالى از قـول امـام سـجـاد (عـلیـه السـّلام ) ایـن طور عرض مى شود: ((وَ لَیْسَ مِنْ صِفَاتِکَ یَا سـَیِّدِی أَنْ تـَأْمـُرَ بـِالسُّؤَالِ وَ تـَمْنَعَ الْعَطِیَّةَ وَ أَنْتَ الْمَنَّانُ بِالْعَطَایَا عَلَى أَهْلِ مَمْلَکَتِکَ))(2)؛ تـو به بندگانِ خودت دستور بدهى که از تو بخواهند، اما بنا داشته بـاشـى کـه خـواسـتـه ى آنـهـا را عـمـلى نـکـنـى ؛ ایـن امـکـان نـدارد. وقـتـى خـداى مـتـعـال بـه مـن و شـمـا امر مى کند که از او بخواهیم و طلب کنیم ، معنایش این است که خداى مـتـعـال تـصمیم دارد که آنچه را مى خواهیم ، به ما بدهد. لذا در روایت است که : ((وَ لَا لِیـَفـْتـَحَ عـَلَى عَبْدٍ بَابَ الدُّعَاءِ وَ یُغْلِقَ عَنْهُ بَابَ الْإِجَابَةِ واللّهُ اَکْرَمُ مِنْ ذلک ))؛ خداى متعال کریمتر از آن است که باب دعا را باز کند، اما باب اجابت را ببندد.

دعای روز دهم:

اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلِینَ عَلَیْکَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ لَدَیْکَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ إِلَیْکَ بِإِحْسَانِکَ یَا غَایَةَ الطَّالِبِینَ.

ترجمه:

خداوندا مرا در اين روز از آنان که در تمام امور بر تو توکل کنند ونزد تو فوز وسعادت يابند واز مقربان درگاه تو باشند قرار ده ، به حق احسانت اي منتهاي آرزوي طالبان.

در ادامه بخوانید؛

صوت جز‌ء دهم قرآن کریم با صدای استاد عبدالباسط

***

جدول اوقات شرعی مراکز استان ها در ماه مبارک رمضان

***

حکم مسواک زدن روزه دار

***

سوپ بروکلی و پنیر برای افطاری سالم و مقوی

***

آشنایی با افطاری و سحری از عهد قجر

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها