بسته ویژه روز سوم ماه مبارک رمضان

بسته ویژه روز سوم ماه مبارک رمضان

برای اوقات مختلف این ماه، اعم از شب ها و روزها و نیز بعد از نمازها و... ادعیة مختلفی وارد شده که معمولا خوانده می شود، اما در این بین، از دو دعا نباید غفلت کرد. یکی دعای افتتاح که علاوه بر مضامین عالی و بلندش، همانند دعای ندبه، سرشار از ذکر مولایمان حضرت حجت (ارواحنافداه) و شکوه از دوری از آن حضرت است.

دعای دیگر، دعای ابوحمزه ثمالی است که به تعبیر برخی، دانشگاه معرفت است و شاید در دنیای مناجات، بی نظیرترین سرمایة شیعه باشد و نیز شاید بتوان گفت، اگر تنها عمل انسان در طول ماه رمضان، خواندن حداقل چند صفحه از این دعای شریف در سحرها باشد، بر انجام دیگر اعمال فضیلت دارد، زیرا هدف عبادت، معرفت است و مناجات، اوج قله معرفت است.

خواندن دعاهای روزانه نیز از جمله عبادات سفارش شده در این ماه مبارک است.

دعای روز سوم:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی فِیهِ الذِّهْنَ وَ التَّنْبِیهَ وَ بَاعِدْنِی فِیهِ مِنَ السَّفَاهَةِ وَ التَّمْوِیهِ وَ اجْعَلْ لِی نَصِیبا مِنْ کُلِّ خَیْرٍ تُنْزِلُ فِیهِ بِجُودِکَ یَا أَجْوَدَ الْأَجْوَدِینَ

ترجمه:

خدايا در اين روز مرا هوش و بيداري در کار اطاعتت نصيب فرما واز سفاهت وجهالت وکارهاي باطل دور گردان واز هر چيزي واز هر چيزي که در اين روز نازل مي فرمايي مرا نصيب بخش به حق جود وکرمت اي بخشنده ترين بخشندگان.

در ادامه بخوانید؛

صوت جزء سوم قرآن با صدای مرحوم عبدالباسط

***

جدول اوقات شرعی مراکز استان ها در ماه رمضان

‌‌***

آیا بخاطر امتحانات و کنکور می توان روزه نگرفت؟

***

نماهنگ اللهم رب شهر رمضان با نوای میثم مطیعی

***

مجازات روزه خواری در کشورهای مسلمان عربی+تصاویر و جدول

***

روزه فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست

***

راز خوشبو شدن در ماه رمضان

***

توصیه های تغذیه ای بین افطار تا سحر

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها