فرمانده ناجا:

افزایش ۳ برابری گیت‌های گذرنامه برای زائران حسینی/ هیچ مشکل امنیتی نداریم

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران حسینی به کشور، ضمن تاکید بر اینکه هیچ مشکل امنیتی تاکنون مشاهده نشده است، گفت: گیت‌های گذرنامه ای نسبت به روزهای گذشته بیش از سه برابر شده است.

افزایش ۳ برابری گیت‌های گذرنامه برای زائران حسینی/ هیچ مشکل امنیتی نداریم

سردار حسین اشتری در سفری به ایلام ، اظهار کرد: طی هفت روز گذشته برگشت زائرین به میهن اسلامی شروع شده و پیش بینی ما این است امروز و فردا مرتب این بازگشت را خواهیم داشت و البته همکاران ما آماده ارائه خدمت تا پایان روزی که زائران بازگردند هستند و پس از روز جمعه هم حتما آماده ارائه خدمت هستند.

وی با بیان اینکه طی دو سه روز پیش رو شاید حجم کار بالاتر باشد، ادامه داد: همکاران من در مرزبانی و گیت های گذرنامه آماده هستند که سریعا زائرین عزیز وارد شوند. زائرین به محض اینکه اینکه وارد میهن اسلامی ما شوند اقدامات و خدمات گذرنامه ای با سرعت انجام می‌شود در این راستا شمار گیت های گذرنامه بیش از سه برابر روزهای گذشته شده است.

اشتری که در یک برنامه تلویزیونی صحبت میکرد، تاکید کرد: هیچ معطلی نداریم و با سرعت بسیار خوبی کار انجام میشود و هم گیت های داخل و هم گیت های بیرون سالن آماده شده و زائرین وقتی از پایانه خارج شدند اتوبوسها آماده هستند تا آنها را به محلهای مورد نظرشان برساند.

فرمانده ناجا همچنین با تاکید بر اینکه هیچ مشکل امنیتی نداشتیم اضافه کرد که همکاری خوبی بین زائرین و همکاران من در نیروی انتظامی و تمام دستگاها وجود دارد است.

وی همچنین در حاشیه بازدید از مرز مهران با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران به کشور گفت: افرادی که به صورت هوایی عازم کربلای معلی شده اند، می توانند از مرز بین المللی مهران وارد کشور شوند.

وی با بیان اینکه کارکنان نیروی انتظامی در پایانه مرزی مهران و چذابه پذیرای زائران هستند، افزود: تا زمان عادی شدن تردد در پایانه مرزی تمامی مسئولان و کارکنان انتظامی مستقر در شهر مهران پای کار خواهند بود تا خدمات مورد نیاز را به زائران ارائه دهند و در صورت افزایش حجم تردد زائران به کشور اقدام به بازگشایی گیت های فوق العاده و ویژه خواهیم کرد تا از اتلاف وقت هموطنان جلوگیری شود.

فرمانده ناجا ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد اربعین کشور، سازمان حمل ونقل و سایر سازمانها با تمام توان برای تسریع در بازگشت زائران به شهرهای مبداء به صورت شبانه روز تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: همکاران ما تمهیدات لازم را از نقطه صفر مرزی و در تمامی مسیرهای مواصلاتی اندیشیده اند تا زائران پس از ورود به کشور در کوتاه ترین زمان ممکن به شهرهای خود انتقال شوند.

سردار اشتری از زائران خواست حین ورود به کشور از عجله و شتاب خودداری کنند و افرادی که با خودروی شخصی به مرزها مراجعه کرده اند با استراحت کامل در مکان های تعیین شده به مسیر خود ادامه دهند تا در صحت وسلامت و بدون حادثه به شهرهای خود باز گردند.

آخرین وضعیت منطقه مرزی مهران برای ورود زائران به کشور

سردار گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا نیز با اعلام اینکه از بامداد روز چهارشنبه تا صبح چهارشنبه حدود ۴۵۰۰ نفر از زائران راهپیمایی اربعین حسینی، از مرز زمینی مهران وارد کشور شده اند، گفت: دیشب سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی از پایانه‌ مرزی مهران بازدید داشتند و با تعداد از زائران نیز صحبت کردند و احتمالا امروز نیز مجددا دیداری از این منطقه داشته باشند .

وی در یک برنامه رادیویی که صحبت می کرد، افزود: در پایانه‌ مرزی مهران زیرساخت‌های خوبی را فراهم کرده ایم تا ورود زائران به کشور آسان تر شود و آنها دچار معطلی زیادی در این زمینه نشوند.

وی همچنین با اشاره به آمادگی موکب‌ها برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی از جمله فعالیت های موکب های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، اظهار کرد: تمام تلاش ما این است زائران در هنگام ورود به کشور با کمترین زحمت بتوانند به شهرهای محل سکونت خود مراجعه کنند و در همین چارچوب اتوبوس های زیادی در پایانه های مرزی قرار داده شده است تا زائران را جابجا کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا همچنین گفت: در حال حاضر برخی از زائرین اربعین حسینی به مناطق مرزی مراجعه می کنند تا وارد عراق شوند در حالی که باید تاکید شود عراق مرزها را بسته و به هیچ وجه اجازه ورود نمی‌دهد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها