کلاهبرداری در پوشش فروش کارت امدادخودرو/ «برنده سهمیه امدادخودرو شده‌اید» دروغ است

بعد از کلاهبرداری های مختلف تلفنی، این بار نوبت به کلاهبرداری در قالب ارائه خدمات امداد خودرو رسید.

کلاهبرداری در پوشش فروش کارت امدادخودرو/ «برنده سهمیه امدادخودرو شده‌اید» دروغ است

به گزارش خبر فوری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلفن زنگ می‌خورد. خانمی پشت خط بعد از سلام می‌گوید:«شما برنده سهمیه امداد خودرو شده‌اید» و بعد ادامه می‌دهد که متصدی ما اکنون در محله شما هستند، لطفا آدرس را اعلام کنید تا مدارک را تحویل شما بدهند.

او این جمله را به زبان آورد و در ادامه مشخصات کامل خودرو و مالک را اعلام کرد و در آخر گفت که چون شما در قرعه کشی برنده شده‌اید، اکنون می‌توانید تنها با پرداخت 179 هزار تومان از خدمات ما بهره مند شوید. اپراتور این را هم اضافه کرد که تنها تا پایان امروز فرصت دارید و در غیر این صورت باید مبلغی حدود 300 هزار تومان پرداخت کنید.

اپراتور اما در واکنش به این جمله که «من نیازی به امدادخودرو ندارم» تاکید کرد، این طرح سراسری است و اجباری، همه خودروها باید دارای بارکد شوند و در سامانه امدادخودرو ثبت نام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که «اطلاعات من را چه کسی در اختیار شما قرار داده؟» گفت: زمانی که شما خودرو خریداری می‌کنید، تمام مشخصاتتان در سامانه ما ثبت می شود.

اپراتور در پاسخ به این سوال که «آیا شما از ایران خودرو یا سایپا تماس می‌گیرید؟» تاکید کرد که این کارخانه‌ها خصوصی هستند و ما به عنوان سازمان امدادخودرو کشوری، یک سازمان دولتی هستیم و همه خودروسازها زیر نظر ما فعالیت می کنند.

متاسفانه چند سالی می شود که اپراتورهای تلفنی با سوء استفاده از اطلاعات مردم و به دست آوردن مشخصات از منابعی نامعلوم اقدام به تماس با شهروندان کرده و به بهانه ارائه خدمات بیمه، امدادخودرو و غیره از مردم وجوهی را دریافت می کنند.

این شرکت ها با استخدام چند اپراتور قصد دارند به هر طریقی شده محصول خود را به مردم عرضه کنند و به همین منظور از هر دروغی استفاده می کنند.

سازمان‌های مختلف نیز بارها نسبت به فعالیت این شرکت‌ها هشدار داده اند، در آخرین هشدارها وزارت بهداشت و تامین اجتماعی اعلام کردند که تماس‌ها برای ارائه پوشش بیمه ای در طرح تحول سلامت دروغی بیش نیست و شهروندان نباید به این تماس ها اعتماد کنند.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز اردیبهشت امسال اعلام کرده بود که صدور كارت اشتراک امدادخودرو، بازاریابی شرکت‌های خصوصی بوده و از نظر این سازمان دریافت آن اجبار قانونی نداشته و تهیه آن از سوی شهروندان كاملاً اختیاری است و در صورت تهدید از سوی تماس‌گیرندگان، کلاهبرداری تلقی شده و قابل پیگرد قانونی است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • مهران سرابی
    0

    در مورخه 98/12/6 خانمی با نام حسینی با من تماس گرفت واعلام کرد ازشرکت پژوهشگران بهینه انرژی رایا هست وگفت فقط نیم ساعت وقت داریدجهت برخورداری ازخدمات گارانتی خودروی ثبت نامی تان مبلغ 289000تومان واریز کنید بنده هم چون فکر کردم از طرف شرکت خودروی خودم هست واریز کردم ولی بعد ارارسال کارت متوجه شدم دروغ گفته اند وفقط کارت بی ارزش ادادخورو درجاده هاست بدین طرق ازم کلاهبرداری کردند نمیدونم چه کسانی یا چه نهادهایی اطلاعات ثبت نامی بنده را دراختیار این کلاه برداران قرار میدهند؟

    نظرات شما -
    • مریم میرموسوی
      0

      همین اتفاق الان واسه منم افتاد از اپراتور اصرار از من انکار آخر زیر بار نرفتم گفت بعد باید ۱ میلیون بدی گفتم‌مهم نیست،این جه مسخره بازیه یعنی هر کسی راحت‌میتونه از مردم دزدی کنه؟

    • محمد یگانه
      0

      در مورخه 400/2/24 برای من هم همچنین اتفاقی افتاد ممنون و تشکر از راهنمای های همتون

  • عاطفه غیاث ابادی
    0

    مورخ ۱۸ /۱۴۰۰/۳ باهمسر بنده تماس گرفتن دقیقا همین حرفا رو زدن و گفتن ۳۰۰ هزار تومن بریز بحساب،من الان پیگیری کردم دیدم دزدیه،واقعا الان چطوری باید پیگیری کرد؟

  • حسین علی کرمی
    0

    امروز هم با من تماس گرفتند گفتند ۲۸۹،۰۰۰ تومان باید واریز کنید برای تعریف کارت شناسه ۱۶ رقمی خودرو هست طرح سراسری از طرف سازمان بهینه انرژی هست که توی سایت نگاه کردم شرکتی به نام شرکت بهینه انرژی آریا هست، اما سازمان دولتی نیست و می گفتند فقط امروز مهلت داری اگر واریز نکنی باید ۳ میلیون واریز کنی، به اطلاعات گزارش دادم گفتند باید به پلیس فتا بگید اما متاسفانه خطوط پلیس فتا پاسخگو نیستند. شماره تماس ها: 02133972934 02133990593 02136612873 09307750738 شماره کارت 5022297000142609 پژوهشگران بهینه انرژی مبلغ۲۹۸۰۰۰۰ریال هر بار با یک شماره تماس میگیرند معلوم نیست قضیه چیه و پلیس فتا و ارگانها برخورد نمیکنند.

  • امین زیبایی فر
    0

    متاسفانه به من هم زنگ زدن یه خانوم بود و گفت از سازمان مرکزی پژوهشگران بهینه انرژی با شما تماس میگیرم و برای تعریف کارت شناسه 16رقمي خودرو هست طرح سراسري هست و گفت سازمان دولتی هست که دروغ بود و گفتن چون شما شهروند کم خطر و کم خلاف هستید برای همین سازمان به افرادی مانند شما تخفیف ویژه میدهد و فرست آن تا نیم الي یک ساعت است که اگه مبلغ 398هزار تومن واريز نکنید امروز بعد یک ساعت باید آزاد واريز کنید یک م وهشتصدو خورده ای واريز کنید و طرح همگانی هست و همه باید پرداخت کنند .خواهش میکنم فریب این بی پدر ها رو نخورید .با این شماره خانومه زنگ زده09307750738 و شماره کارت هم 5022297000142609 رو داد گفت بنام سازمان مرکزی پژوهشگران بهینه انرژی هستش.و خوشبختانه واريز نکردم .

  • حمزه سیاری
    0

    الان با منم تماس گرفتند باید سیصد و نودو هشت بریزی شماره کارت پارسیان داد گفت کد ۱۶رقمی بهت میده و...کلاه بردارن.گفتن اگر ندی باید یک و نهصد بدی .بهش گفتم چشم

  • ایوب کرمی
    0

    امروز به منم زنگ زدن من الان ماشین ندارم گفتن برا بعدا خوبه ۲۹۸ بریز کلاه بردارن لطفا نریزین

  • آیدا علیزاده
    1

    من از سال 93 از این شرکت کارت اشتراک خرید کردم . جدا از صحبت پرسنل ، از خدمات راضیم . هم از خدمات امدادی استفاده کردم هم لوازم یدکی خریدم و راضی بودم .

  • اصغر سالاروند
    0

    به منم همچین تماسی گرفته شداز استان محل زندگی لرستان و مبلغ 500 هزار پرداخت کردم یعنی کلاه برداری شده چکار کنم حالا

  • صادق منفردی
    0

    در تاریخ 1400/09/23یه خانومی با من تماس گرفت و دقیقا همین حرفها رو به من گفت و به من نیم ساعت وقت داد تا مبلغ 398000تومان براش کارت به کارت کنم
    من هم بعد اینکه قطع کردم اومدم سرچ کردم و دیدم کلاه برداریه
    واقعا سپاسگذارم از شما که اطلاع رسانی کردین

  • رضا
    0

    سلام.امروز۲۶دیماه ۱۴۰۰بامن تماس گرفتن وگفتن ازطرف سازمان ثبت کشوری هست وبعدازاصراربنده معلوم شدازسازمان پژوهشگران بهینه انرژی هستش ومبلغ ۴۹۸۰۰۰تومن ازم پول خواستن.درتماس دوم که من گفتم بایدازپلیس فتااستعلام کنم خانمه گوشی روقطع کردو دیگه تماسی نگرفتند.مراقب جیبتون باشید.

  • حمید
    0

    ممنون از خبرتان، امروز با من تماس گرفتن و 498هزار پول می‌خواستند با این خبر شما دیگر واریز نکردم

  • مصطفی نظری
    0

    با من که شش ماهی یک بار تماس میگیرن، اصلا هم ازینکه شکایت بشه ازشون واحمه ندارن. شماره کارت هم دادن برای واریز! واقعا که وقیح هستن، کلاهبرداری به این شکل دیگه نوبره

  • صادق نامی
    0

    چو دزدی باچراغ آید. گزیده تربردکالا... چراغها راازدست دزدها بگیرید

  • نبی جان
    0

    باسلام،الان خانمی باهام تماس گرفت وگفت یک ساعت وقت دارم ۶۹۸۰۰۰تومان واریزکنم،گفتش الزامی بایدکارت راداشته باشین،۸۰درصدتخفیف شامل تون شده ،ازدستش ندین،خلاصه هرچه اصرارکرد که جریمه میشی،گفتم باش ولی پولی ندارم به شمابدم،ممنون ازاطلاع رسانی تان

  • علی
    0

    سلام دیروز هم از من 798000هزار تومن گرفتن تازه امروز اومدم تو سایت اینارو خوندم که اکثرا گفتن کلاهبرداریه .چ غلطی دارن میکنن اینا چرا هیچکس جمع نمیکنه اینارو

  • زهره
    0

    امروز صبح تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱۶ هم با من تماس گرفتند .البته این خانم در اسفند ۱۴۰۱ هم به من تماس گرفتندوگفتن مبلغ ۷۸۹۰۰۰ را حتما واریز کنید من زیر بار نرفتم ولی متاسفانه امروز با کمی برخورد که چرا شما واریز نکردید و الان باید با جریمه مبلغ ۹۸۷۵۰۰ت پرداخت کنید .متاسفانه بقدری روضه خواند که قانع شدم و پرداخت کردم.
    الان که متوجه شدم قربانی افکار شوم این دروغگویان شدم واقعا ناراحتم 😔😔😔
    امیدوارم با این افراد شیاد برخورد قانونی اعمال شود

  • مهدي عباسي
    0

    در مورخ ١٠/٠٢/١٤٠٢ هم اين شركت پژوهشگران نوين بمن زنگ زد پارسالم زنگ زد حي ميگه ١٢٠٠ بزن تا برحسب هوشمند برات بفرستم چرا جلوي اين شركت رو نميگيرن اصلاً داستان چيه كه خود دولت اينو ائلام نكرده

  • علی
    0

    سلام
    برای من چند لحظه پیش(1402/04/05. ساعت حدودا 4بعد از ظهر) یک خانم زنگ زد ودر خواست یک میلیون و صد هزار تومان به عنوان «پژوهشگران بهینه انرژی پایانه ثبت خودروی» داشت که حدس زدم کلاهبرداریه وآدرس سایت خواستم مطالع کنم، دیدم میگه باید تند دقیقه دیگر واریز نکنی خلافی هایت ثبت میشه وقطع کرد.
    شماره کارتش
    5022-2970-0014-2609
    واریز نکردم زنگ زدم پلیس فتا گفتن کلاهبرداریه

  • حمید حمیدی
    0

    اینا همش حقه بازیه تماس میگیرن که خدمات خودرو با ۴۰ درصد تخفیف انجام میشه و از این دروغها گول نخورین ،

  • محمد
    0

    دوستان این بهینه انرژی اطلاعات دقیقی هم از ما ارائه میده حواستون باشه من نظراتو که نگاه کردم از سال 98 دارن کلاهبرداری میکنن و الان سال 1402هست
    یه اطلاعاتی به من داد که فقط اداره بیمه ای که ماشینمو بیمه کردم بهش دسترسی داره و فکر میکنم اینا اطلاعات صاحبای ماشینو از بیمه ها خریداری میکنن

  • علی غفاری
    0

    امروز ۲ آبان ۱۴۰۲ با من تماس گرفتند و گفتند یک میلیون و دویست و هشتاد هزار تومن باید واریز کنید. اختیاری هم نیست. کارتتون صادر شده و مجبورید واریز کنید 😂
    جالبه که این داستان از سال ۹۶ برقراره و هیچکس باهاشون برخورد نمی‌کنه!

  • بهار
    0

    من که یک میلیون دویست هشتاد تومن دادم چیکار کنم 🤦🏻‍♀️

  • معصومه
    0

    الان ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ خانمی با من تماس گرفت که همین الان که پشت سیستم نشستم سریع مبلغ یک میلیون و دویست واریز کن برا فلان کارت ....یه سرچ کوچیک تو اینترنت داشته باشن میدونن دیگه دستشون برا مردم رو شده کلاهبردارای خدا نشناس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها