شهروندان فریب کلاهبرداران را نخورند

رئیس پلیس فتا ایلام گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند تا کلاهبرداران با استفاده از رمز دوم پویا، آن‌ها را در دام خود گرفتار نکنند.

شهروندان فریب کلاهبرداران را نخورند

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا ایلام گفت: در شرایط پیش آمده شیوع ویروس کرونا متأسفانه عده‌ای به جای اینکه به انسانیت خود برگردند بدون کمترین زحمت و با استفاده از خلع‌های بانکداری الکترونیک به بهانه‌های مختلف از جمله برنده شدن در مسابقات رادیویی ،برخی از شهروندان را فریب می‌دهند.

او افزود: در این روش کلاهبرداران با دسترسی به اطلاعات بانکی افراد، با انواع و اقسام شیوه‌ها و ترفند‌ها طعمه‌های خود را فریب و در مدت زمان فرصت ۱۲۰ ثانیه‌ای استفاده از رمز پویا که به صورت پیامکی برای طعمه‌های خود ارسال می‌شود، کلاهبردار به صورت برخط همان رمز یکبار مصرف را به عنوان کد تأیید واریز دروغین وجه از او مطالبه می‌نماید.

جمالی ادامه داد: متأسفانه شهروندان بدون اطلاع از موضوع و به دلیل سهل انگاری، کد دریافتی که در واقع همان رمز دوم یک بار مصرف است را برای کلاهبرداران ارسال می‌کنند و در کمترین زمان ممکن حساب بانکی آنان خالی می‌شود.

او اظهار کرد: در این شرایط به وجود آمده هیچ سازمان، شرکت و غیره هیچ گونه برنده‌ای را در دستور کار خود ندارند و نباید به تماس‌های افراد ناشناس توجه شود.

رئیس پلیس فتا ایلام مطرح کرد: رسانه‌ها باید در این روز‌ها و در شرایط قرنطینه خانگی، به صورت روزانه مردم را از اینگونه کلاهبرداری‌ها مطلع و در این راستا آگاه سازی‌های لازم را انجام دهند تا شهروندان فریب کلاهبرداران را نخورند.

او بیان کرد: از عموم مردم خواستاریم تا هرگونه تماس با شهروندان به بهانه برنده شدن را یک ترفند برای کلاهبرداری قلمداد کنند و تحت هیچ شرایطی هرگونه کد یا رمزی که به صورت پیامک برای تلفن همراه آنان ارسال شد به هیچ وجه برای کسی قرائت یا ارسال نکنند.

جمالی افزود: همکاران ما در پلیس فتا از طریق شماره تلفن‌های ۶-۲۱۸۲۱۱۳۳-۰۸۴ و مرکز فوریت‌های ۱۱۰ نیز در این زمینه همراه مردم برای ارائه هرگونه مشاوره‌های در خصوص آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها