آمریکا با استفاده از دلار به عنوان سلاح، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود

ولادمیر پوتین- رئیس جمهور آمریکا- گفت: استفاده از سیستم پرداخت برای مقاصد سیاسی باعث تضعیف دلار به عنوان ارز جهانی خواهد شد.

آمریکا با استفاده از دلار به عنوان سلاح، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود

پوتین که در اجلاس سران گروه بریکس سخن می گفت افزود: فکر می‌کنم که عمل شرکای آمریکایی ما در اعمال محدودیت‌ها نظیر محدودیت در تراکنش‌های دلاری یک اشتباه استراتژیک است. آن‌ها با این کار اعتماد جهان به دلار به عنوان یک ذخیره مطمئن ارزی را از بین می‌برند.

با این حال پوتین افزود که روسیه برنامه‌ای برای کنار گذاشتن کامل دلار از سیستم مبادلات ارزی خود ندارد چرا که استفاده از دلار کماکان گسترده است. وی گفت تا زمانی که آمریکا ما را از استفاده از دلار منع نکند به این کار ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور روسیه بر ضرورت استفاده از ارزهای دیگر نظیر روبل روسیه در تجارت جهانی تاکید کرد. پوتین گفت که اقدامات جدید این کشور برای کاهش ذخایر دلاری و افزایش ذخایر طلای خود یک استراتژی برای به حداقل رساندن ریسک‌های ارزی است.

روسیه تنها در ماه مارس، ۴۷.۴ میلیارد دلار از اوراق قرضه خریداری شده را به فروش رسانده است. اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا یک برگه بدهی با نرخ بهره ثابت است که سررسید آن معمولا ۱۰ ساله است. بهره این اوراق ۲ مرتبه در هر سال پرداخت می‌شود.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها