تلاش اتحادیه اروپا و آمریکا برای دستیابی به توافق تجاری

واشنگتن و بروکسل قصد دارند به توافقی درباره تجارت بین آمریکا و اتحادیه اروپا دست یابند.

تلاش اتحادیه اروپا و آمریکا برای دستیابی به توافق تجاری

به نقل از خبرگزاری فرانسه، واشنگتن و بروکسل قصد دارند به توافقی درباره تجارت بین آمریکا و اتحادیه اروپادست یابند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا ‌‌یک روز پس از ملاقات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا و آمریکا قصد دارند به تفاهمی تجاری دست یابند که محور اصلی آن پیدا کردن راه حلی برای تعرفه های گمرکی بر فولاد و آلومینیوم است.

منوچین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی گفت "ما مذاکره ای طولانی در روز گذشته داشتیم و درچارچوب یک توافق تصمیم گیری کردیم و در ادامه آنرا به یک توافق واقعی تبدیل خواهیم کرد."

در حالی اتحادیه اروپا از اول ژوئن تعرفه گمرکی تنبیهی 25 درصدی بر فولاد و 10 درصدی بر آلومینیوم صادراتی اش را به آمریکا متحمل می شود که روابط واشنگتن و بروکسل دچار تنش شده است.

وزیر خزانه دار آمریکا همچنین تاکید کرد اولین پرونده ای که باید بین دو طرف حل و فصل شود، همین تعرفه های آمریکایی و مقابله به مثل تعرفه ای اروپاست. وی تصریح کرد "مرحله نخست در تفاهم دو طرف عبارت است از حل و فصل فوری این مسائل که باید براساس تعرفه های گمرکی دو طرف برداشته شود."

منوچین در عین حال افزود «در زمان مذاکره، تعرفه جدید بر صادرات خودرو از اتحادیه اروپا به آمریکا وضع نخواهد شد.» پیش از این رئیس جمهور آمریکا وزیر بازرگانی این کشور را مامور کرده بود وضع تعرفه ای بالغ بر 25 درصد را بر واردات خودرو از اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار دهد. ترامپ و یونکر روز چهارشنبه اعلام کردند تصمیمات تازه ای نیز در حوزه های کشاورزی، صنعت و تجارت در مبادلات دو طرف اتخاذ خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی از تهران
    0

    اینها سر قطع رابطه با ایران معامله میکنند یعنی امریکا امتیاز های خود را اول قطع کرد و بعد شرط آن را قطع رابطه با ایران قرا ر داد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها