زمان واریز مرحله دوم بسته حمایتی دولت اعلام شد/ برای پیگیری دریافت بسته حمایتی چه کنیم؟

بعد از فعال شدن سامانه کد دستوری تامین اجتماعی برای پیگیری دریافت بسته حمایتی برخی از شهروندان نتوانستند با این سامانه کار کنند.

زمان واریز مرحله دوم بسته حمایتی دولت اعلام شد/ برای پیگیری دریافت بسته حمایتی چه کنیم؟

به گزارش خبر فوری ، با اعلام سازمان تامین اجتماعی بسته حمایتی به حساب ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار بیمه شده این سازمان واریز شده است.

این خبر را رحیم اردلان معاون اداری- مالی سازمان تأمین اجتماعی روز دوم بهمن اعلام کرد و همان زمان نیز در مورد کسانی که بسته حمایتی به حسابشان واریز نشده است، گفت: این دسته از افراد می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۴۲۰ پیگیر چرایی عدم واریز بسته حمایتی به حسابشان باشند.

البته اردلان در آخرین روز‌های دی ماه علاوه بر اعلام شماره تماس ۱۴۲۰، سامانه کد دستوری *۴*۴# را نیز دیگر راهکار پیگیری چرایی عدم واریز سبد حمایتی عنوان کرده بود، سامانه‌ای که هیچگاه فعال نشد.

اما روز گذشته محمد حسن زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از راه اندازی سامانه کد دستوری جدید برای پیگیری واریز بسته حمایتی خبر داد و گفت: بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی می‌توانند کد دستوری #8*142* را شماره‌گیری و کدملی سرپرست خانوار را وارد کنند تا پاسخ برای آن‌ها ارسال شود که آیا مشمول دریافت این کمک هستند یا خیر؟

این در حالی است که با وجود فعال شدن این سامانه کد دستوری عده‌ای از هموطنان توانایی برقراری ارتباط با این سامانه را ندارند. نکته قابل توجه برای هموطنان این است که این سامانه تنها با کیبورد انگلیسی کار می‌کند و اگر شماره ۱ را که همان ابتدا باید وارد سامانه کرد، به فارسی وارد کنیم این سامان پیام خطا می‌دهد، اما اگر ۱ را به صورت انگلیسی وارد کنیم به مرحله بعد هدایت می‌شویم.

نکته دیگر این است که این سامانه فعلا تنها برای خطوط همراه اول فعال شده و روی سایر اپراتورها قابل استفاده نیست.

البته ناگفته نماند که در این میان مشکلات دیگری نیز در واریز بسته حمایتی وجود دارد که از آن جمله طبق گزارش برخی رسانه‌ها می‌توان به موضوع واریز ۲ سبد حمایتی به حساب برخی بیمه شدگان اشاره کرد.

زمان واریز مرحله دوم بسته حمایتی دولت
نخستین مرحله از توزیع بسته‌های حمایتی در تاریخ ۲۱ آبان ماه انجام شد که بر اساس آن سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) اولین گروهی بودند که بسته جبرانی دولت را دریافت کردند.

با توجه به تصویب هیأت دولت، مقرر شده است که این بسته حمایتی در سه مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. همچنین به طور میانگین در هر مرحله به هر خانواده از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

گفتنی است؛ نخستین مرحله از توزیع بسته حمایتی به صورت نامنظم اجرا شد، چراکه در مرحله نخست، مبلغ بسته حمایتی تنها به حساب افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد واریز شد و در مراحل بعدی به بازنشستگان کشوری و لشکری و بازنشستگان تأمین اجتماعی تعلق گرفت.

کارمندان، کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی آخرین نفراتی بودند که بسته حمایتی خود را در ۲۹ دی ماه دریافت کردند.

به گفته سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بسته‌های حمایتی دولت تا عید نوروز یک بار دیگر توزیع می‌شود.

همچنین رئیس کمیسیون اجتماعی خواستار برطرف شدن نواقص موجود در نحوه توزیع این بسته‌ها شده است.

حال با نزدیک شدن به پایان سال و باز هم افزایش قیمت‌ها و کالا‌ها باید منتظر توزیع منظم دو مرحله دیگر از بسته‌های حمایتی دولت بود، چرا که در شرایط تحریم شاید این بسته بتواند بخشی از خسارات وارده به خانواده‌ها را بهبود بخشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • بهنام شیروانی
    0

    ما پرسنل تحت پوشش تامین اجتماعی شاغل در وزارت بهداشت(دانشگاه علوم پزشکی اهواز)با حقوق زیر دو میلیون هنوز هیچ گونه واریزی بعنوان سبد حمایتی دریافت نکرده ایم و همه پرسنل این وزارتخانه شاکی و ناراحت هستندو کد دستوری #8*142* جواب هیچ یک از ما را تاکنون نداده اند لطفا پیگیر شوید چون ما دستمون به هیچ جایی وصل نیست.ممنون به امید خبرای خوش

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آقای روحانی با این کلیدش همه مارو بیچاره کرد خدا ازش نگذره

    • کاربر ناشناس
      0

      انشاالله خدااز دستتان راضی نباشد پس کسانی که هیچ بیمه یا درآمدی ندارندودرروستاها زندگی میکنند چه کار کنند

  • مینا
    0

    1420 که همش اشغاله کلا همه کدهای دستور و شماره هایی که داده اند سرکاری هست وبرای سرگرم کردن مردم گوشت کیلویی 100هزارتومن و مرغ 15000 تومن این بسته حمایتی به درد اهل و عیال خودشون میخوره که گوشنه تر از مردم هستند

  • کارمند
    0

    ما کارمندان وابسته به وزارت تعاون کار با حقوقهای کمتر از 3میلیون تومان وحتی قراردادهای کارگری هنوز بسته حمایتی دریافت نکرده ایم

  • شهروند
    0

    چرا درووغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ من کارگربا حقوق1200000 چرا پس نگرفتم

  • زهرا
    0

    باسلام یک سوال کسانی که بیمه نیستند و حقوق زیر 3 میلیون دارند تکلیفشان چیست سری دوم بسته حمایت دارد اجرا می شود ولی خیلی ها تاکنون بسته اول را هنوز دریافت نکردند واقعاً ناعدالتی بیداد می کند با این تصمیم عزیزان که گرفتند این بسته ها را مانند رایانه به حساب همه مردم می ریختند چه می شد.

  • حمید
    0

    سلام همه مون سرکاریم!!!!من چندبار به کد دستوری*142*8 پیغام فرستادم ولی خبری نشد!!!؟؟ همه ملت را سرکار گذاشتند!!!!

  • سعید قاسمی
    0

    سلام اخه این چه وضع توضیع هست بقیه مردم جز این ملت نیستن هر بسته ای میاد یا برا کمیته امداد و بهزیستی و کارمندها یا بیمه شدگان تامین اجتماعی هست پس بقیه مردم چی که حتی نون شب ندارن بخورن خیلی ها جز هیچ کدام از این ها نیستن اونا جز این ملت نیستن که دارن تو فقر مطلق زندگی میکنن

  • محمود فرهمند
    0

    چرا به ان دسته از کسانی که تحت حمایت هیچ سازمان و ارگانی نیستن روستا نشین هستن بسته حمایتی تعلق نمیگرد

  • محمد
    0

    سلام ما هنوز اولی را دریافت نکیم

  • علی
    0

    فقط مردم رو سر کار گذاشتید با این گدا بازی ها ،کشورمون ثروتمند ترین کشور دنیاست تو کشورمون همه نوع معدن هست اونوقت مردم رو گدا پرور شدن مسئولین ممکلت اگه صداقت و رو راستی رو پیشه خودشون قرار بدن همه باید واقعا زندگی کنن نه منتظر بسته حمایتی باشن.

  • رحیم مصطفائی آقبلاغ
    0

    اینجانب از کارمندان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اسکو - استان آذربایجان شرقی میباشم و حقوقم زیر سه میلیون تومان و بیمه ام تامین اجتماعی میباشد ولی تاکنون بسته حمایتی دریافت نکرده ام تکلیفم چیست باید تا کی منتظر بمانم بقیه بگیرند و من تماشا کنم .

  • حسین
    0

    چرا اینقدر به مردم دروغ می گوید وسر کارشان می گذارید واعصابشان را خرد می کنید خدا ا زشما نگذرد من کارگر با حقوق 1200000تومان وبیمه تامین اجتماعی هستم چرا برای من نریختن همه همکارم گرفتن انشاالله این پول که مال بیت المال اگر به ناحق پخش می شود ازگلو آنهایی که با این کار با عث تفرقه بین مردم شدن پایین نرود

  • دادو
    0

    آخه ملتی که رو نفت ومعادن خوابیده باید دست گدایی دراز کند ملت ایران را گداپروری عادت دادن..بخداقسم اینا ایرانی نیستن.که این بلاها راسرمردم میاورند.

  • اسمال
    0

    اینجوری تیترزدید که .....چه کنیم ...مگه مردم عادی این چهل سال ...کاری هم میتونن بکنن یاکاری تونستن بکنن ..جمع کنین بابا ملت بدبخت هستن شمادیگه توسر ملت نزنید...زیر یک تومن حقوق منه نه سهام عدالت دارم نه تاالان هیچ سبدی به من وبچه هام تعلق گرفت ووووتازه این یک تومن هم باید یک سومش را بدم بیمه مشاغل ازاد بکنم ..خسته کردین ملت رو بااین پاس کاریها

  • احمد
    0

    من کارگرم هرروز چشمم به این سبد کالاست کی میدهند حالا هرروز یک چیزی میگن همیشه کارگرها مورد ضلم هستند به خدا خوزستان روی نفته عین بد بختها داریم زندگی میکنیم چرا

  • یونس خدمتی
    0

    هنوز به من بسته حمایتی نرسیده باید چکار نکنم

  • سیف اله زمین پرداز باز نشسته اموزش وپرورش ناحیه سه اصفهان. برای واریزی دوره. دوم بسته حما یتی چه موقعی بحسابمون واریز مکنید
    0

    8*142*#1199750441

  • وحیدعباسی صحنه سرایی
    0

    سلام خسته نباشید.من کارگر روز مزد هستم وتاکنون هیچ بسته حمایتی دریافت نکردم.ممنون میشم قشر ماها رو فراموش نکنید.با تشکر.

  • سعیده میرپناهی
    0

    سلام خسته نباشید من یک زنه جوان و بی سرپرست هستم و یک بچه هم دارم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستم از زمانیکه گفته شده است بسته های حمایتی برای مردم پرداخت شده است هنوز من بسته حمایتی مالی یا بسته حمایتی غذایی دریافت نکرده ام از همان مرحله اول حتی پیامک دادم کد ملی خودم رو فرستادم ولی هیچ جوابی دریافت نکردم حالا تکلیف من چیه چیکار باید بکنم لطفا جواب بدید مستاجر هم هستم یک مادره پیر هم دارم چیکار کنم ؟؟؟؟

  • م س
    0

    سلام بسته حمایتی اول شامل کارگرانی که هیچی ندارن نه بیمه ای نه حقوق ثابت و ... و بعد کارگران تامین احتماعی و بعد بازنشستگان و... میشد. کار این دولت بر عکسه کسانی که حقوق و عیودی و سن ات و .... دارن را تامین کردن حالا نوبت به قشر ضعیف رسید اسمون تپید و بودجه نداشتن؟این کار درسته؟ تو این گرونی ما بدبختا باید چیکار کنیم؟مسئولین عید خوبی داشته باشین .خواب راحت داشته باشین.

  • فردین رحمتی
    0

    چرا سبد حمایتی بهزیستی راندادند

  • مسعود فروهری
    0

    اینجانب بیکارهستم ودارای ۲فرزند وهمسر هستم ولی تابه حال بسته همایتی دریافت نکردم کدملی ۱۸۱۸۰۳۷۵۵۶

  • رضااقیانوسی
    0

    مرحله ی دوم سبد حمایتی

  • ع م
    0

    با سلام چرا مطالبات فرهنگیان را ندادید چرا دروغ گفتید دیگه کسی به شما اعتماد نداردخاک توسرتو ن بااین قول دادنتون من با این وضع گرانی نتوانستم برای عید برای فرزندانم خرید کنم

  • هادی،ق
    0

    سلام خسته نباشید بسته هایی حمایتی من هنور به حسابم نیامده است چرامردم راموردتمسخرخودقرار میدهید تکلیف رازودتر روشن کنید

  • سمیرا
    0

    سلام مابیمه تامین اجتماعی اختیاری بازکردیم موقعی که به تامین اجتماعی ها سبدحمایتی پرداخت شد برای ماپرداخت نشدپیامک هم دادن گفتین بعدازبررسی تامین اعلام میکنیم.ولی دیگه خبری نشد

  • سمیرا
    0

    سلام مابیمه تامین اجتماعی اختیاری بازکردیم موقعی که به تامین اجتماعی ها سبدحمایتی پرداخت شد برای ماپرداخت نشدپیامک هم دادن گفتین بعدازبررسی تامین اعلام میکنیم.ولی دیگه خبری نشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها