پاسخ سخنگوی ستاد بودجه به یک ابهام؛

آیا ۱۰ درصد کارکنان دولت سال آینده اخراج می‌شوند؟

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد اینکه آیا ۱۰ درصد کارکنان دولت سال آینده اخراج می‌شوند توضیحاتی را ارائه داد.

آیا ۱۰ درصد کارکنان دولت سال آینده اخراج می‌شوند؟

خانلو گفت: اجرای تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال۹۸ در راستای افزایش کارایی و اثربخشی نیروی انسانی است که جزء آثار مترتب بر اجرای بودجه‌ ریزی مبتنی بر عملکرد است.

مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص اخباری مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند سال آینده حداکثر ۱۰ درصد نیروهای مازاد خود را با لحاظ یک شرط اقداماتی مثل فسخ قرارداد، جابه‌جایی و بازخرید انجام دهند، گفت: اجرای جزء (۳) تبصره (۲۰) لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در راستای افزایش کارایی و اثربخشی نیروی انسانی است که جزء آثار مترتب بر اجرای بودجه‌ ریزی مبتنی بر عملکرد است.

وی اظهار کرد: اجرای این بند از رسوب نیروی انسانی مازاد برای انجام فعالیت‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کرده و با انتقال آنان به دستگاه‌هایی که به تجربه و تخصص آنان نیاز دارند، منجر به افزایش کارایی نیروی انسانی خواهد شد.

خانلو افزود: دستگاه اجرایی موظف است محل خدمت دیگری برای این افراد مشخص کرده و سپس آنان را انتقال دهد، درصورتی‌که فرد با این جابه‌جایی موافقت نکند، دستگاه اجرایی می‌تواند وفق قوانین و مقررات و در صورت دارا بودن شرایط وی را بازنشسته یا بازخرید کند

منبع: الف

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • کاربر ناشناس
    0

    بهتره اخراج کارکنان دولت اول از خود وزرا شروع بشه!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دولت همین یه قلم جنس کم داشت.جای شفادادن کورمیکند.جای این حرفاازتاراج بردن اموال ملت جلوگیری کند.فکرمعشت این ملت باشد...واقعانکه.

  • علی
    0

    نخایت بی وجدانی در این شرایط بد

  • آق داغ
    0

    سلام فکربسیارعالی هست واقعاافراداضافی زیادی توارگانهاهست همشون بیکارن بخصوص توشورای شهر

  • میلاد
    0

    واقعا طرح خوب وبدردبخوریه باعث میشه اون افرادی که اظافه هستن وهمش بیکارن وول میگردن وبه کار مردم رسیدگی نمیکنن وفقط سرماه پول مفت میگرن اخراج بشن.اینطوری کار اداره ها خیلی مفیدتر از قبل خواهد شد ودستگاه دولتی می تونه کار مردمو زود راه بندازه.این هم به نفع دولته که هزینه هاشو میاره پایین هم به نفع مردم.عالی

  • احمد
    0

    اینم یه کار افرینی در این دولت است همین باژنشستگان را بیرون کنید از وزیر گرفته تا وکیل و روحانیون ۵۰ در صد میشه ناز به نیروی کار هم پیدا می کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها