افزایش روابط اقتصادی ایران و چین در نیمه نخست امسال

جانشین سفیر چین در تهران اعلام کرد: روابط اقتصادی ایران و چین در نیمه نخست امسال ۲.۲ درصد افزایش یافته است .

افزایش روابط اقتصادی ایران و چین در نیمه نخست امسال

شو وی صبح روز سه شنبه در نهمین همایش سالانه انجمن های دوستی ایران و چین که در هتل اوین تهران برگزار شد ، گفت: حجم تجارت ایران و چین در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ به ۱۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته ۲.۲ درصد افزایش یافته است.

این دیپلمات چینی مستقر در تهران تصریح کرد : در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی در روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین ایران و چین به وجود آمده است .
شو وی ، به سفر رئیس جمهور چین به ایران در سال ۲۰۱۶ و همچنین حضور رییس جمهور ایران در نشست سازمان همکاری های شانگهای در سال جاری در چین اشاره کرد و گفت : مقامات دو کشور همواره در جریان رایزنی با یکدیگر بر توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر روابط دو کشور تاکید دارند .
وی افزود : چین سعی دارد روابط تجاری خود را با ایران به عنوان یک شریک بزرگ حفظ کند، در این راستا باید در جهت نزدیکی هر چه بیشتر مردم دو کشور به منظور ارتقای همه جانبه روابط نیز تلاش کنیم .

جانشین سفیر چین در تهران ادامه داد : انجمن دوستی چین با سایر کشورها در این راستا فعالیت های گسترده ای را انجام داده است و سفارت چین در ایران نیز به دنبال حفظ و ارتقای روابط دوستانه و همکاری‌های خود با تهران است.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها