اخبار جدید دستمزد ۱۴۰۲؛ هنوز دعوتنامه به دست گروه کارگری نرسیده

اعضای کارگری شورایعالی کار می‌گویند: هنوز وزارت کار دعوتنامه برای برای برگزاری نشست مزدی شورایعالی کار صادر نکرده است.

اخبار جدید دستمزد ۱۴۰۲؛ هنوز دعوتنامه به دست گروه کارگری نرسیده

امروز اول اسفند است؛ کمتر از سی روز به پایان سال زمان داریم اما هنوز مذاکرات جدی دستمزد ۱۴۰۲ آغاز نشده است.

براساس قول وزارت کار، قرار بود نشست‌های سه‌جانبه‌ی شورایعالی کار ۲۸ هر ماه برگزار شود؛ اما در ۲۸ بهمن نشستی برگزار نشد و با توجه به زمان کم تا پایان سال، هنوز بحث‌های مزدی کلید نخورده است؛ این تاخیر موجب نگرانی کارگران شده است.

اعضای کارگری شورایعالی کار در این رابطه می‌گویند: هنوز خبری از نشست نیست؛ دعوتنامه‌ای برای حضور در نشست شورایعالی کار، دریافت نکرده‌ایم و مشخص نیست چه زمانی می‌خواهند مذاکرات مزد ۱۴۰۲ را آغاز کنند.

این نمایندگان کارگری از تاخیر طولانی انتقاد دارند و می‌گویند: تعیین دستمزد براساس سبد معیشت، حق قانونی و مسلم کارگران است؛ ما از حداقل‌های قانون عقب نمی‌نشینیم.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    این کار هر ساله پایان سال است که کار دو ساعته را بیش از دو ماه طول بدهید! آیا قبل از انقلاب هم دستمزد کارگران مانند الآن تعیین می شد؟!

  • ناشناس
    0

    تا وقتی کارفرماهای اصلی خود آقایان هستند با چندین شرکت و کارخانه کارگر فقط برده است

  • ناشناس
    0

    افزایش حقوقی که هرساله انجام میشه مال تورم سالی که گذشت بوده وسال آینده میمونه تورم خودش یعنی یکسال عقب هستیم مسئولین اینودرک کنندچطوربرای کارمندان به بهانه های مختلف حقوق در طول سال ترمیم میشود ولی کارگر باید مالیات هم بدهد

  • ناشناس
    0

    روز 29 اسفند با تلاش فراوان نمایندگان کارگری و نماینده کارفرما تا واپسین لحظات سال 1401 این جلسه تشکیل میشود و مانند سالیان قبل مبلغی بعنوان دستمزد حداقل وزارت کار تعیین میشود و با این تورم و گرانی که در ایران هست مانند همیشه کارمندان و کارگران که حقوق وزارت کار دریافت میکنند باید شرمنده خانواده خود باشند با این حقوق پایین.

  • ناشناس
    0

    زیرسربالش دیباست توراکی دانی
    که من ازخاروخس بادیه بسترکردم...!

  • یه جوون پیر
    0

    هنوز لوکوموتیر حقوق کارگران شروع به حرکت نکرده!!!افزایش حقوقی که تورم میاد ازش جلو میزنه و هرسال بدبخت تر از سال قبل میکنه کارگرانو بخوره تو سر مسولین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها