دبیر اتحادیه زنان کارگر استان فارس:

افزایش دستمزد بر اساس تورم افسار گسیخته صورت گیرد/ خواستار رعایت عدالت و اجرای قانون دستمزد هستیم

دبیر اتحادیه زنان کارگر استان فارس گفت: در حوزه افزایش دستمرد باید براساس نرخ تورم افسار گسیخته برای کارگران و بازنشستگان و براساس موارد قانونی بویژه ماده 41 و سبد معیشت یک خانواده چهار نفره اقدام شود و از نفوذ و دخالت افراد غیرحرفه‌ای، غیرمرتبط و غیر متخصص جلوگیری شده و اصل سه جانبه‌گری رعایت شود.

افزایش دستمزد بر اساس تورم افسار گسیخته صورت گیرد/ خواستار رعایت عدالت و اجرای قانون دستمزد هستیم

 زهرا درویشی در اردوی سراسری خانه‌های کارگر سراسر کشور که در سالن اجتماعات مجتمع تفریحی چمخاله استان گیلان برگزار شد، گفت: اسلام زن را مانند مرد به تمام معنا مستقل و آزاد می‌داند و هیچ تفاوتی از نظر داشتن روح کامل انسانی و اراده و اختیار میان زن و مرد نگذاشته است؛ زیرا از نظر اسلام هیچ یک با هم تفاوت ندارند بلکه هر دو آزاد بوده و مسئول اعمال خود هستند.

دبیر اتحادیه زنان کارگر استان فارس عنوان کرد: کمیته اتحادیه زنان کارگر خانه کارگر سراسر کشور در روز  گذشته تشکیل شد و در آن در مورد برگزاری ورزش المپیاد بانوان کارگری تصمیم گرفته شد که بر اساس آن این برگزاری باید از طریق خانه کارگر و با آرم تشکیلات و اتحادیه زنان کارگر انجام گیرد و تمامی برنامه‌ریزی‌های مربوطه از ابتدا تا انتها همراه با تامین هزینه از طریق خانه کارگر باشد.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد اعضای هیأت مدیره اتحادیه زنان کارگر کشور در جلسات دبیران اجرایی خانه‌های کارگر تاسان‌های مختلف شرکت کرده و برنامه پیشنهادی و هم اندیشی داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: در حوزه دستمزد در کشور همسایه ترکیه در دو مرحله در یک سال افزایش حقوق انجام می‌شود که دغدغه‌های معیشتی آن‌ها را کاهش داده ولی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی ایران اسلامی در بدترین شرایط دارو، درمان، تامین هزینه مخارج زندگی، کرایه منزل و آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و حداقل حقوق کارگران در ایران 5.5 میلیون است و خواستار رعایت عدالت و اجرای قانون دستمزد هستیم.

وی تاکید کرد: حمایت از نمایندگان کارگران در شورای عالی کار، مطالبات 25 درصد باقی مانده همسان سازی، افزایش عیدی بازنشستگان و نارضایتی از بیمه تکمیلی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    دوباره شروع شد شعار شعار شعار اخر سر 10 درصد افزلیش حقوق .خوب سر کاریم

  • ناشناس
    1

    خواهشاقبل از اینکه ازوجدان مسولان حرفی زده شودآزمایش اعتیادشون مشخص شود کسی که به خودش ظلم کند می تواند ارحق کارگر و هم وطن دفاع کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها