نرخ تورم اردیبهشت اعلام شد؛ ۳۸.۳ درصد

در اردیبهشت ماه امسال نرخ تورم سالانه با کاهش ۰.۵ درصدی به ۳۸.۳ درصد رسیده ولی تورم نقطه‌ای رشد ۳.۸ درصدی داشته است.

نرخ تورم اردیبهشت اعلام شد؛ ۳۸.۳ درصد

مرکز آمار ایران جزئیات نرخ تورم در اردیبهشت ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش نرخ تورم سالانه با کاهش ۰.۵ درصدی به ۳۸.۷ درصد رسیده است. نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ۳۸.۳ درصد و ٤٠.٨ درصد بوده که برای خانوارهای شهری ۰.۴  درصد کاهش و برای خانوارهای روستایی ٠.٨ درصد کاهش داشته است.

همچنین نرخ تورم نقطه‌ای در اردیبهشت ماه ١٤٠١ به ۳۹.۳ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٣٩.٣ درصد بیشتر از اردیبهشت ١٤٠٠ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای اردیبهشت ماه ١٤٠١ در مقایسه با ماه قبل ٣,٧  درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی­ها و دخانیات» با افزایش ٦ واحد درصدی به ٤٩.٤ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٢.٧ واحد درصدی به ٣٤ درصد رسیده است.

افزایش  تورم ماهانه

نرخ تورم ماهانه اردیبهشت ١٤٠١ نیز به ٣,٥ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٠.٢ درصد افزایش داشته است.

تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ٣.٣ درصد و ٣.٧ درصد بوده است.

نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ٣,٧ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٥ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٢.٨ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ١.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    چجوری است ۴۵۰ تا ۵۶۰ درصد به قیمت روغن های خوراکی و حدود ۱۰۰ درصد به قیمت مرغ و تخم مرغ و لبنیات اضافه شده ولی نرخ تورم رسمی کشور در اردیبهشت ماه امسال نسبت به پارسال ۴۹/۴٪ رسیده است؟!!!

  • یکی از مردم
    0

    اون ماشین حسابتونو قرض بدید به ما دخل و خرجمونو باهاش حساب کنیم!!! قیمت روغن به تنهایی 5 برابر(500درصد) مرغ و تخم مرغ و لبنیات 2 برابر(200درصد) نان باگت و فانتزی 2/7 (270درصد)برابر و بقیه هم به دنبال اینها رفتند بالا اینکه این ماشین ناحسابیتون چه جوری 38 درصد درآورده خیلی باحاله

  • تراب
    0

    وقتی صحبت از آزادسازی قیمت‌ها و اقلام غذایی درمیان باشد یعنی قیمتها جهانی شود اولا باید حقوق و دستمزدها آزادسازی و جهانی بشه الان دقیقا داریم به دلار خرج میکنیم و به ریال حقوق میگیریم کجای دنیا این ظلم رو به مردمش میکنن حداقل حقوق کارگر صفر 60میلیون تومان هستش و مهندس صفر 80میلیون . و پزشکان و متخصصان فنی 100میلیون الان ببینید کی مظلوم و کی ظالم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها