افزایش ۱۲ درصدی تاخیرات پروازی ایرلاین‌های داخلی

آبان‌ماه 96 45 درصد پروازها از فرودگاه مهرآباد با تاخیر انجام شده است.

افزایش ۱۲ درصدی تاخیرات پروازی ایرلاین‌های داخلی

به گزارش خبر فوری به نقل تسنیم، بر اساس آمار متولی حمل‌ونقل هوایی کشور در آذرماه امسال 16 ایرلاین داخلی در مجموع 6295 پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام دادند که 57.1 درصد آن یعنی 3600 پرواز با تاخیر انجام شده است. ماه پیش از آن (آبان‌ماه 96) 45 درصد پروازها با تاخیر انجام شده بود.

در صدر فهرست بیشترین آمار تاخیر پروازی هواپیمایی آتا قرار دارد؛ این ایرلاین در 30 روز سومین ماه پاییز 626 پرواز انجام داد که از این تعداد سهم پروازهای تاخیردار 448 (72 درصد) بود.

پس از این شرکت هواپیمایی ایران ایر قرار گرفت. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که طی ماه‌های اخیر روند کاهشی را در تاخیرات پروازی طی کرده بود، در آذرماه همه کاهش‌ها را جبران کرد و 15 درصد تاخیرات خود را افزایش داد. این شرکت آبان‌ماه 50 درصد پروازهای تاخیردار داشت که آذرماه آنرا به 65 درصد افزایش داد.

هواپیمایی نفت نیز با 64 درصد در رتبه سوم بیشترین تاخیرات پروازی قرار گرفت. سهم پروازهای تاخیردار نفت ایرلاین در آبان‌ماه امسال 53 درصد بود.

شرکت‌های کیش‌ایر، آسمان و قشم‌ایر نیز هر کدام 59 درصد از پروازهای خود را با تاخیر انجام دادند. کیش‌ایر در آبان‌ماه 48 درصد پرواز تاخیردار داشت. هواپیمایی آسمان و قشم‌ایر نیز در دومین ماه پاییز به ترتیب 51 درصد و 36 درصد پرواز تاخیردار داشتند.

هواپیمایی زاگرس و تایان نیز به ترتیب 54 و 58 درصد پرواز تاخیردار در آذرماه امسال ثبت کردند.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها