حساب‌های بانکی چه کسانی برای مالیات بررسی می‌شود؟

رییس سازمان امور مالیاتی، گفت: برای جلوگیری از فرار مالیاتی حساب‌های ۴۰ هزار مودی که گردش مالی سالانه بیش از ۵ میلیارد تومان دارند به صورت حرفه‌ای و فنی بررسی می‌شود.

حساب‌های بانکی چه کسانی برای مالیات بررسی می‌شود؟

پارسا با بیان این‌که میزان فرار مالیاتی بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، گفت: برای جلوگیری از فرار مالیاتی حساب‌های ۴۰ هزار مودی که گردش مالی سالانه بیش از ۵ میلیارد تومان دارند به صورت حرفه‌ای و فنی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات‌های معوق را وصول کردیم و دستورالعمل مقابله با معاملات صوری نیز برای جلوگیری از فرار مالیاتی ابلاغ شده است.

پارسا درباره اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی برای بودجه سال آینده و اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس و فعالان فضای مجازی گفت: دسترسی خوبی به اطلاعات داریم و همکاری دستگاه‌ها با سازمان مالیاتی در مقایسه با قبل بسیار بیشتر شده و زیرساخت‌های فنی لازم را برای اجرای این قانون در اختیار داریم.

مالیات

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در حال حاضر فقط ۵ دستگاه همکاری لازم را با سازمان مالیاتی ندارند، گفت: هر زمان اطلاعات سامانه اسکان و املاک وزارت راه و شهرسازی در اختیار ما قرار گیرد در خصوص مالیات خانه‌های خالی و منازل لوکس اقدام خواهیم کرد. وی افزود: درباره فعالان فضای مجازی نیز راهکارهای شناسایی این افراد برای اخذ مالیات روشن است و حتماً این قانون را اجرایی خواهیم کرد.

پارسا گفت: تا ۲۰ اسفند همه درآمدهای مالیاتی امسال محقق شده است، با این حال در بخش ارزش افزوده ۱۲ درصد محقق نشده است و در مالیات‌های مستقیم بیش از ۱۲ درصد از مالیات‌های مصوب وصول شده است.

وی افزود: در قالب طرح جامع مالیاتی امسال ۷۰ درصد از اظهارنامه‌هایی که ارائه شده است بدون بررسی پذیرفته شده و بیشتر تمرکز ما روی پرونده‌های بزرگ بوده که این یک تحول اساسی در سیستم مالیاتی کشور است.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: زیرساخت‌های اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان آماده شده و از خرداد سال آینده اجرایی می‌شود.

منبع: صدا و سیما

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها