معاون وزیر تعاون:

800 هزار خانوار با درآمد کمتر از 700 هزار تومان زندگی می کنند

معاون وزیر تعاون یکی از عوامل بروز مسایل امروز را رسانه‌هایی دانست که در دولت قبل حتی از تورم 40 درصد نیز انتقاد نمی‌کردند و در این دولت مدام پمپاژ یاس می‌کنند.

800 هزار خانوار با درآمد کمتر از 700 هزار تومان زندگی می کنند

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، احمد میدری در نشست «بودجه ۹۷، تشدید یا کاهش فقر؟» که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد در پاسخ به اینکه با توجه به شعار ریشه کنی فقر مطلق، در بودجه ۹۷ تا چه اندازه به کاهش فقر توجه شده است و آیا بودجه مستقلی دارد یا خیر؟ اظهار کرد: به طور کلی فقر همانند سایر شاخص‌های کلان به عملکرد اقتصادی برمی‌گردد و متغیرهای فراوانی دارد. وقتی تحولات فقر را مرور می کنیم در دو دهه گذشته، دولت اصلاحات فقر را با ۳۲ درصد تحویل می‌گیرد و ۱۸ درصد تحویل می‌دهد. دولت آقای احمدی‌نژاد فقر ۱۸ درصدی را تحویل می گیرد و ۳۰ درصد تحویل می‌دهد.

وی با بیان اینکه این امر که چه طور فقر در دولت اصلاحات کاهش می‌یابد؟ بسیار مهم است گفت: معتقدم کیفیت حکومت است که خروجی سیستم را مشخص می‌کند. کیفیت حکومت را میزان فساد در جامعه، میزان پاسخگویی دولت، میزان شفافیت، میزان اثربخشی و کارایی دولت تعیین می‌کند و همه اینها به شرایط سیاسی که حاکم می‌شود بستگی پیدا می‌کند. در دولت اصلاحات احزاب شکل گرفتند و این شرایط اقتصادی در اثربخشی و کاهش فساد بسیار نقش داشتند.

در دوره احمدی‌نژاد هیچ نقدی صورت نمی‌گرفت

وی با اشاره به شرایط دولت احمدی نژاد گفت: در این دوره هیچ نقدی صورت نمی‌گرفت، دولت مرتب خطا کرد و کشور در اوج درآمدهای ارزی با بحران های عدیده روبرو شد.

میدری ادامه داد: اما ما امروز به دولتی برمی‌گردیم که منتقدان جدی در درون حکومت دارد. در دولت دکتر روحانی صدا و سیما و خبرگزاری های منتقد چون فارس و تسنیم و کیهان از محل منابع عمومی فعال اند و نقد می‌کنند و در واقع دولت روحانی کمتر خطا خواهد کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وقتی حزب نداریم، پارلمان حزبی نداریم عنوان کرد: مجلس، فرد محور شده و وقتی احزاب محدود باشند فرد به جای حزب حاکم می شود و در نهایت کیفیت قوه مقننه کاهش می یابد. مجلس یک سیستم تسهیل کننده است و وقتی کیفیت مجلس کاهش یابد کیفیت تمام دستگاه‌های اجرایی کاهش می یابد.

بر اساس برآوردهای بین المللی 4 درصد و بر اساس برآوردهای داخلی 2 درصد مردم ایران گرسنه‌اند


وی با اشاره به شعار کاهش فقر گفت: دولت ها می‌توانند اشکالی از فقر را هدف قرار دهند. فقر شدید یعنی گرسنه در کشور نماند. دولت موظف بوده از شش ماه گزارش فقر منتشر کند که یکبار در آن دولت منتشر نشد. بر اساس برآوردهای بین المللی چهار درصد مردم ایران و بر اساس برآوردهای ما دو درصد مردم ایران گرسنه‌اند که البته نرخ بدی نیست.

شناسایی 800 هزار خانوار با درآمد کمتر از 700 هزار تومان

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طبق شاخص های بین المللی یک خانوار پنج نفره نباید کمتر از ۷۰۰هزار تومان دریافت کند و می‌خواهیم فقر شدید را از بین ببریم عنوان کرد: از دهه ۷۰ می‌خواهند این برنامه را اجرا کنند که محقق نشد. اگر دولت منابع بدهد این کار شدنی است که هیچ خانواده ای زیر ۷۰۰هزار تومان درآمد نداشته باشد. اکنون دو میلیون و ۲۰۰ هزار خانواده تحت پوشش نهادهای حمایتی داریم؛ ۸۰۰هزار خانواده با درآمد زیر ۷۰۰ هزار تومان غیر تحت پوشش‌اند و دولت می‌خواهد آن ها را تحت پوشش ببرد تا شمار مددجویان دو نهاد ما به ۳ میلیون خانوار برسد.

بخش عمده‌ای از جامعه ایران زیرخط فقر هستند

میدری با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جامعه ایران زیرخط فقر هستند گفت: ما فقر ۳۲ درصد را تحویل گرفتیم و شاید آن را یک درصد کاهش داده باشیم. شیب افزایش درآمدها بسیار پایین است.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه از ۲۴ میلیون خانوار ایرانی ۱۸ میلیون شهری و شش میلیون روستایی اند اظهار کرد: ۴۲۴هزار خانواده روستایی و ۳۶۲ هزار خانواده در شهرها زیر خط حداقل مستمری خانوارهای تحت پوشش نهادهای امدادی هستند. بنابراین ۷۷۷هزار و ۴۸۰ خانواده باید به جمعیت مستمری بگیران افزوده شوند.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    فک کنم تو هم تو توهمی تقریبا حدود پنج میلیون خانوار اصلا درامدی ندارن چه برسه به 700

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها