مبنای جدید تعیین سقف مهریه چه خواهد بود؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تهیه طرحی درباره ساماندهی «امور مهریه» از سوی جمعی از نمایندگان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح بناست مبنای محاسبه مهریه، میزان دستمزد کارگر در نظر گرفته شود.

مبنای جدید تعیین سقف مهریه چه خواهد بود؟

سید جواد حسینی‌کیا، از تهیه طرحی درباره ساماندهی امور مربوط به مهریه زوجین از سوی جمعی از نمایندگان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۰ امضاجمع‌اوری شده است و به زودی به صحن ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح به منظور حمایت از خانواده، تهیه شده است، افزود: به دنبال آن هستیم تا مبنای محاسبه مهریه، میزان دستمزد کارگر در نظر گرفته شود.

حسینی‌کیا تصریح کرد: در این طرح پیشنهاد پنج الی شش هزار روز از مزد کارگر را در نظر گرفتیم و این بدین معناست که اگر دستمزد یک کارگر روزی ۷۰ هزار تومان - دستمزد روزانه یک کارکر براساس نظام کار تقریبا ۷۰ هزار تومان است - باشد، این رقم ضرب در پنج هزار روز شود و نهایتاً میزان مهریه ۳۵۰ میلیون محاسبه خواهد شد بنابراین قاضی می‌تواند تا ۳۵۰ میلیون تومان فرد را زندانی کرده و بیش از آن را خیر.

منبع: میزان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمود
    0

    این قانون هم چرت و پرته. چون اگر مرد 350 میلیون رو هم بده باز مهریه قسط بندی میشه و اگر سکه دوباره گرون بشه مرد نتونه بده میندازن زندان. کاری که الان میکنن. واقعا خنده ام میگیره از این همه نماینده بی سواد که ما داریم. لاقل دو تا کارشناس مشورت بگیرید. به نظرم باید قانون اساسی درست بشه و مهریه کلا حذف و حق طلاق به زن داده بشه. کاری که دنیا داره انجام میده. واقعا متاسفم

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      قانون که اجبار نکرده مرد چقدر مهریه بده . مردا برای کلاس گذاشتن و نشون دادن علاقه و لارج بودنشون مهریه سنگین میدن . اگر همه مردا متحد بشن ( چون سیاسی نیست حکومت هم کاری باهاشون نداره ) و مهریه بالای ۵ سکه ندن قیمت زنها هم میاد پایین تا ابد که خونه پدرشون نمیونن . اونوقت مشکل مهریه حله .

  • ناشناس
    0

    5 سال هست پرونده مطالبه مهریه دارم به هیچ جایی راه نبردم وقتی در حق الناس ورود کردید این مشکل پیش اومد حالا این طرحتوندچقدر طول میکشه 5 ساله دیگه یعنی من برای گرفتن حقی که ننها حق من هست باید 10 سال صبر کنم اونوقت جوونیم رو کی پاسخگو هست اقای رییسی یا اقای مکارم شیرازی

  • مسعود
    0

    سلام من چه گناهی کردم که ازدواج کردم ای خدااااااا

  • هلیا
    0

    سلام بنظرم دوباره باید حکم جلب برگرده چون اینطوری هیچ مردی سکه ای پرداخت نمیکنه و زن ها بیشتر تحت فشارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها