عضو کمیسیون انرژی مجلس: افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ ممکن نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که با کاهش قیمت جهانی نفت، قیمت بنزین در سال ۹۷ افزایش پیدا نخواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس: افزایش قیمت بنزین در سال ۹۷ ممکن نیست

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره احتمال افزایش قیمت بنزین در بودجه سال 97، اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین در برنامه دولت نیست با این کار این کار باید با نظر کارشناسی و با توجه به قیمت جهانی نفت انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون باید قیمت بنزین بر اساس فوب خلیج فارس تعیین شود، توضیح داد: بر اساس قانون قیمت بنزین باید 90 تا 95 درصد فوب خلیج فارس باشد و از آنجایی که با کاهش قیمت جهانی نفت، قیمت بنزین کاهش می یابد، افزایش بنزین در سال 97 ممکن نخواهد بود.

نماینده مردم زرند در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با تغییر شرایط فعلی نفت در بازار جهانی، باید بررسی شود قیمت بنزین در حال حاضر چند درصد فوب خلیج فارس است و سپس برای تغییر قیمت این فراورده نفتی در دولت ومجلس تصمیم گیری شود.

وی در خصوص ثابت ماندن قیمت بنزین به مدت دوسال، گفت: به نظر می رسد عدم تغییر قیمت بنزین به دلیل ثابت ماندن فوب خلیج فارس است، در غیر اینصورت طبق قانون با تغییر فوب خلیج فارس، بهای بنزین نیز تغییر می کند.

امیری خامکانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به علل کاهش قیمت جهانی نفت اشاره کرد و توضیح داد: عربستان با حمایت آمریکا به دنبال ایجاد جنگ نفت با ایران بود به همین جهت قیمت نفت را کاهش داد و در نهایت به ضرر ریاض تمام شد چرا که دولت عربستان با کسری بودجه مواجه شد.

بی اثر کردن تلاش های آل سعود در اوپک با دیپلماسی قوی دولت در پسابرجام

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر آل سعود تلاش داشت تا سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) را بی خاصیت کند اما با دیپلماسی قوی زنگنه و دولت در پسا برجام شاهد احیای اوپک و تصمیم گیری برای کاهش تولید نفت با هدف تنظیم و افزایش قیمت حامل های انرژی بودیم.

وی توضیح داد: باوجود اینکه قیمت نفت در بازار جهانی تا حدودی افزایش یافت اما تاثیر بسزایی بر درآمد حاصل از فروش نفت کشورها نداشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر کاهش هزینه تولید انرژی خورشیدی، افزایش مصرف گاز در دو دهه آینده و نفت نوظهور بر کاهش قیمت نفت جهانی تاثیر داشت، بر این اساس انتظار می رود که اوپک ساختار قدیمی خود را تغییر دهد و برای چالش بزرگ خود را آماده کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها