احتمال مسدودسازی دارایی تتر ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌ها

با راه‌اندازی سیستم نظارتی مشترک تتر و چینالیسیس، ریسک هدف قرار گرفتن کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها به شدت افزایش می‌یابد و ممکن است که دارایی تتر گروهی از ایرانیان توسط این سیستم نظارتی مسدود شود.

احتمال مسدودسازی دارایی تتر ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌ها

تتر (Tether)، شرکت ناشر بزرگ‌ترین استیبل کوین دلاری جهان یعنی USDT، در راستای تقویت پایبندی به قوانین و مقابله با نگرانی‌های فزاینده نظارتی، همکاری خود را با شرکت تحلیل بلاکچین چینالیسیس (Chainalysis) آغاز کرده است. تتر با توسعه این همکاری جدید سیستم نظارتی تازه‌ای برای مقابله با دور زدن تحریم‌ها ایجاد می‌کند.

بر اساس اعلام تتر، این شرکت در حال همکاری با چینالیسیس برای توسعه راهکاری جهت نظارت بر تراکنش‌های USDT در سطحی فراتر از خریداران و فروشندگان مستقیم است. هدف این همکاری، دستیابی به بینش بهتر و نظارت دقیق‌تر بر گردش این استیبل کوین در بازارهای ثانویه عنوان شده است.

این سیستم نظارتی مشترک تتر و چینالیسیس ریسک هدف قرار گرفتن کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها را به شدت افزایش می‌دهد و ممکن است که دارایی تتر گروهی از ایرانیان توسط این سیستم نظارتی مسدود شود.

به گزارش کوین‌دسک (CoinDesk)، پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل تتر ضمن اشاره به این همکاری به‌عنوان «گامی اساسی در تعهد مستمر شرکت به ایجاد شفافیت و امنیت در صنعت ارزهای دیجیتال»، خاطرنشان کرد که متخصصان انطباق و بازرسان می‌توانند از پلتفرم جدید برای شناسایی کیف پول‌های پرریسک یا مرتبط با آدرس‌های غیرقانونی و تحریم شده استفاده کنند.

طبق گفته تتر، مجموعه ابزارهای نظارتی این پلتفرم، شامل «نظارت بر تحریم‌ها»، «طبقه‌بندی‌ها»، «تحلیل بزرگ‌ترین کیف پول‌ها» و «ردیاب انتقال‌های غیرقانونی» است.

این اقدام در پی افزایش فشارهای نظارتی و قانون‌گذاران جهانی بر تتر به دلیل نقش ادعایی USDT در دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و تسهیل امور مالی غیرقانونی صورت می‌گیرد.

منبع: بازار
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها