بهترین ماشین سایپا کدام است؟ 6 خودرو جدید + جدول مقایسه

شرکت خودروسازی سایپا، یکی از شرکت‌های بزرگ در ایران است که خودروهایی اقتصادی تولید می‌کند. از پرفروش‌ترین محصول این شرکت یعنی انواع خودرو‌های پراید گرفته تا محصولات جدید این کارخانه، همیشه خودروهایی با قیمت‌ پایین‌تر نسبت به رقیب خود ایران خودرو روانه بازار کرده است.

بهترین ماشین سایپا کدام است؟ 6 خودرو جدید + جدول مقایسه

حال اگر قصد دارید بهترین ماشین سایپا برای خرید را انتخاب کنید، ما در این مقاله، برخی از بهترین‌ها را معرفی خواهیم کرد. شما پس از مطالعه این مقاله، بهترین ماشین شرکت سایپا را با‌توجه‌به نیاز خودتان انتخاب کنید.

1.‌ اطلس؛ هاچبکی با 90 اسب بخار قدرت

سایپا اطلس، از روی پلتفرم X200 طراحی شده و نسخه فیس لیفت کوییک است. این خودرو جدید سایپا در دو نوع دستی و اتومات و در 4 تیپ به تولید می‌رسد. طراحی بهتر و آپشن‌های بیشتر، از‌جمله نقاط قوت اطلس در مقایسه با کوییک است. سایپا اطلس هم مثل اعضای قبلی خانواده‌اش، از همان موتور همیشگی سایپا بهره می‌برد؛ البته خودروساز ایرانی با اعمال تغییراتی روی سرسیلندر، مدل جدید پیشرانه را با نام M15GSI معرفی کرده است که ۳ اسب بخار قدرت و ۸ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند؛ بنابراین از اطلس نباید انتظار داشت تا شتاب و سرعت بیشتری از کوییک داشته باشد و مصرف سوخت خودرو جدید هم فقط ۵ درصد از هاچبک قبلی کمتر است.

سایپا اطلس S، گیربکس ۵ دنده دستی و فرمان هیدرولیک دارد. سایپا اطلس G، نسخه فول آپشن این هاچ‌بک با جعبه دنده دستی و فرمان هیدرولیک است. سایپا اطلس E با جعبه دنده CVT و فرمان برقی، فول‌آپشن‌ترین هاچ‌بک سایپا محسوب می‌شود. شرایط خرید ماشین اقساطی سایپا اطلس، فرصتی بسیار عالی برای خرید این خودرو فراهم کرده است.

بهترین ماشین سایپا کدام است؟ 6 خودرو جدید + جدول مقایسه - تصویر 2

2.‌ شاهین؛ سدان مدرن و رقابتی از سایپا

شاهین از پیشرانه ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپی استفاده می‌کند که پیش‌تر در تیبا، ساینا و کوییک به کار رفته بود. تفاوت اصلی این پیشرانه در مدل شاهین، مجهز بودن به توربوشارژ است که قدرت موتور را از ۸۷ اسب بخار در مدل‌های قدیمی به ۱۱۰ اسب بخار ارتقا می‌دهد.

شاهین در نسخه اصلی خود با یک گیربکس دستی ۵ سرعته عرضه شده و نسخه اتوماتیک آن با گیربکس CVT از شرکت پانچ بلژیک در سال ۱۴۰۲ وارد بازار شده است. این گیربکس CVT در حالت تیپ‌ترونیک از ۶ دنده شبیه‌سازی شده دستی بهره می‌برد​​​​. شتاب ۰ تا ۱۰۰ شاهین نیز در بعضی تست‌ها بین ۱۳ تا ۱۳.۲ ثانیه ثبت شده است. همچنین، مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه می‌شود. اگر قصد خرید این خودرو را دارید، شرایط فروش شاهین اتومات و دستی به صورت اقساط، بهترین فرصت برای خرید این خودرو است.

3.‌ کوییک؛ بهترین ماشین شرکت سایپا برای تردد داخل شهر

کوییک که اسم رسمی آن سایپا ۲۱۲ است از محصولات سواری مجموعه خودروسازی سایپا محسوب می‌شود. تولید این خودرو هاچ‌بک از سال ۱۳۹۵ آغاز و به‌عنوان یک خودرو کاملا ایرانی به بازار عرضه شد. خودرو کوییک در انواع مدل‌های دنده‌ای، اتومات و کوییک R تولید می‌شود. کوییک سومین خودرویی است که روی پلتفرم X200 سایپا تولید شد و به نوعی مدل هاچبک ساینا و ورژن کراس تیبا ۲ به حساب می‌آید.

خودروی کوییک مجهز به یک موتور ۴ سیلندر با آرایش خطی و حجمی معادل ۱.۵ لیتر است. این پیشرانه پر‌استفاده سال‌ها روی بسیاری از محصولات سایپا به کار گرفته می‌شود. این موتور به یک میل سوپاپ در بالا و دریچه گاز برقی مجهز است. حداکثر قدرت و گشتاور تولیدی این موتور نیز به ترتیب معادل ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر خواهد بود. البته فروش کوییک اتومات با امکاناتی مانند گیربکس ضریب متغیر CVT و فرمان برقی انجام می‌شود.

بهترین ماشین سایپا کدام است؟ 6 خودرو جدید + جدول مقایسه - تصویر 3

4.‌ پادرا؛ فیس لیفت زامیاد Z24 یا همان نیسان آبی

وانت پادرا پلاس یکی از جدیدترین محصولات زامیاد (از زیرمجموعه‌های تجاری‌ساز سایپا) است که با همکاری یک شرکت چینی تولید می‌شود. حاصل این همکاری ترکیب خودروی نیسان جونیور ژاپن و وانت چینی فودی لئون بوده و به تولید پادرا پلاس ختم شده است. پادرا پلاس 1400 به موتور M24+ مجهز بوده و نسخه بهینه‌سازی شده نیسان آبی است. در ورژن جدید زامیاد با بهبود‌هایی از جمله: تغییر دریچه گاز از مکانیکی به برقی، استفاده از سیستم سوخت‌رسانی جدید، کالیبراسیون EOBD و مجموعه کاتالیست جدید روبه‌‎رو شده است. پادرا پلاس 4 سیلندر و با حجم موتور 2389 سی‌سی عرضه می‌شود.

وانت جدید سایپا قدرتی معادل 95 اسب بخار داشته و 4000 دور در دقیقه دارد و حداکثر گشتاور آن 175 نیوتن‌متر در 2500 دور است. پادرا سایپا با گیربکس 6 دنده‌ای قدرت را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. وزن وانت جدید سایپا حدوداً 1685 کیلوگرم است و بیش از 2 تن توانایی حمل بار دارد. ظرفیت باک پادرا 55 لیتر است و در هر 100 کیلومتر به‌صورت ترکیبی 12 لیتر مصرف سوخت دارد.

5.‌ آریو؛ یکی از خوش‌قیافه‌ترین محصولات سایپا

چهره سایپا آریو از خودروهای ژاپنی الهام گرفته شده است و کاملا طبیعی است که چهره زیباتری نسبت به خودروهای همتای چینی خود داشته باشد. سپر برآمده و شکل چراغ‌ها به آریو ظاهری تهاجمی داده است که این ویژگی، آریو را به خودرویی جوان‌پسند تبدیل می‌کند. همچنین دو نوار کرومی در وسط جلو پنجره آریو زیبایی بیشتری به ظاهر آن می‌دهد. چراغ‌های عقب آریو فرم زیبایی دارند و نوار کرومی محل نصب پلاک، ظاهر آن را زیبا و شکیل‌تر کرده است.

پیشرانه سایپا آریو یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ با استاندارد آلایندگی یورو 4 است، این پیشرانه متعلق به سایپا نیست و از یک برند اتومبیل با‌سابقه و خوشنام یعنی میتسوبیشی به امانت گرفته شده است. میزان مصرف سوخت آریو نسبتا بالا است و مقدار واقعی 8 لیتر بر ساعت نیز می‌رسد. مدل دنده‌ای آریو به صورت 5 سرعته و مدل اتومات آن به صورت 4 سرعته طراحی شده است.

بهترین ماشین سایپا کدام است؟ 6 خودرو جدید + جدول مقایسه - تصویر 4

6.‌ پاژ؛ محصول مشترک سایپا و ایران خودرو

خودرو ایرانی پاژ، محصول مشترک دو شرکت خودروسازی ایرانی یعنی سایپا و ایران خودرو است. این سدان هاچ بک از روی پلتفرم رنو کویید ساخته شد و یک خودرو اقتصادی در ایران است. پیشرانه این سدان کوچک سایپا، یک موتور سه سیلندر تنفس طبیعی ۱۲ سوپاپ ۱ لیتری است که با کد 3F0N نیز شناخته می‌شود و با ۱۰۴۸ سی سی حجم، توسط ایران‌خودرو تولید می‌شود.

حجم موتور پاژ بین ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور خروجی و ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت. سایپا هنوز هیچ اطلاعات رسمی درباره خودرو شهری جدید خود منتشر نکرده؛ اما پیش‌بینی می‌شود مصرف سوخت ترکیبی آن در ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پنج لیتر و استاندارد آلایندگی پیشرانه پاژ، یورو ۶ خواهد بود.

شرایط فروش اقساطی؛ فرصتی عالی برای خرید بهترین خودرو سایپا

در این مقاله، 6 تا از بهترین و جدیدترین خودروهای سایپا را معرفی کردیم. اطلس، شاهین، کوییک، پادرا، آریو و پاژ، خودروهایی هستند که در این مقاله معرفی شد. اگر قصد خرید هر یک از این خودرو‌ها را دارید، شرایط ثبت‌نامی شرکت سایپا یا فروش اقساطی مجموعه‌های معتبر مانند سپند خودرو، فرصتی بی‌نظیر و تکرار نشدنی برای خرید ماشین موردنظر شما است. برای بررسی شرایط اقساطی مجموعه سپند خودرو، به سایت رسمی سپند خودرو به آدرس (sepandkhodro.com) مراجعه کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ای بزرگان خودروسازی از شما متشکریم که شرایط خرید شرایطی را فراهم کردید تا با قیمتی کمتر از عرف جهانی محصولات بی نظیرتان را بخریم و با هزار دوز و کلک و با کنترل مراجع اجرایی و قانونگزاری اجازه نمی دهید ماشینهای بی کیفیت خارجی با قیمت کشورهای حاشیه وارد شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها