کانال اسپیرال صنعتی؛ تولید، طراحی و اجرا

کانال‌های انتقال هوا و سیال از زمانی که سیستم‌های تهویه هوا وجود داشته‌اند، به شکل‌های مختلف طراحی و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با این حال شکل پیچشی آن‌ها که کانال اسپیرال نام دارد تنها در اواسط قرن بیستم تولید شد.

کانال اسپیرال صنعتی؛ تولید، طراحی و اجرا

علت ساخت دیرهنگام این کانال‌ها نیز این بوده که امکان پیچ دادن ورقه‌های فولادی و گالوانیزه تنها در اواسط قرن بیستم فراهم شد. از شرکت‌های پیشگام در طراحی و تولید انبوه کانال اسپیرال در ایران می‌توان به شرکت اسپیرالی اشاره کرد. 

این شرکت توانسته با داشتن خط تولید اختصاصی خود، با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان کانال‌های اسپیرال مورد نیاز صنایع و ساختمان‌های مسکونی و اداری گوناگون را تهیه و اجرا کند. کیفیت کانال‌های اسپیرال تولید شده توسط شرکت اسپیرالی نمونه بوده و برای همین در تمام صنایع بزرگ استفاده می‌شوند. در صورتی که سفارش پروژه کانال اسپیرال دارید کلیک کنید.

کانال اسپیرال چیست

برای این که بدانیم کانال اسپیرال چیست لازم است ابتدا با لزوم تولید کانال‌های تهویه و انتقال هوا با طراحی اسپیرال و کانال اسپیرال گالوانیزه آشنا شویم. از نام کانال‌های اسپیرال مشخص است که طراحی آن‌ها به شکل دهانه گرد و بدنه استوانه‌ای است. برای این که ورق‌های آلومینیوم یا گالوانیزه را به این شکل درآورد لازم است که ابتدا یک میله محوری را نشان کرده و با دستگاه‌های مخصوص ورق‌های آلومینیوم یا فولاد را به دور آن‌ها با یک زاویه متمایل چرخاند. هر دور چرخاندن ورق دور میله مرکزی نیز نیازمند یک جوش یا پرچ برای نگه‌داری ورق‌ها روی هم است.

کانال اسپیرال صنعتی؛ تولید، طراحی و اجرا - تصویر 2

این نوع طراحی باعث می‌شود که بازدهی انتقال هوا یا هر سیال دیگری در کانال‌ها، به صد در صد برسد. چرا؟ زیرا این محفظه گرد مانع ایستادن هوا در هر قسمت شده و کل هوا یا سیال درون کانال انتقال می‌یابد. علاوه بر این کانال‌های اسپیرال به دلیل این که از ورق گالوانیزه در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود، دارای مقاومت بسیار بالا در عین سبکی هستند. این نوع ورق‌ها همچنین مانند ورق‌های چهارگوش نیستند که به خاطر گوشه‌های تیز و غیر قابل دسترسی سریع دچار فرسودگی یا ایستایی سیال درون کانال شده و برای همین اتلاف انرژی داشته باشند. نوع صنعتی این کانال‌ها در همه نوع صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای همین کانال اسپیرال در همه ابعادی با متریال‌های گوناگون ساخته می‌شود.

کانال اسپیرال صنعتی

کانال اسپیرال صنعتی همان کانال‌های اسپیرال هستند با این تفاوت که متناسب با صنعتی که قرار است در آن مورد استفاده قرار گیرند ساخته می‌شوند. در این مورد شرکت اسپیرالی به خاطر داشتن تجربه بالا و تیم مهندسی بسیار قوی و با سواد، ابتدا پروژه صنعتی را بررسی کرده و بر اساس پارامترهای مختلف آن نوع کانال اسپیرال صنعتی را معین کرده و در کمترین زمان و با کمترین هزینه تهیه می‌کند. علت این که شرکت اسپیرالی توانایی تولید کانال اسپیرال صنعتی در زمان کوتاه و با هزینه اندک دارد این است که هم به مواد اولیه بسیار ارزان دسترسی دارد و هم خط تولید انحصاری این کانال‌ها نیز متعلق به خود شرکت است. برای همین اگر قصد دارید در پروژه صنعتی خود از کانال اسپیرال صنعتی استفاده کنید، حتما با شرکت اسپیرالی مشورت کنید.

شرکت اسپیرالی برای انجام کارهای طراحی و تولید کانال‌های اسپیرال صنعتی مورد نیاز شما، ابتدا یک تیم تحقیقاتی سر پروژه شما ارسال کرده و سپس با مشخص کردن پارامترهای پروژه مثل ابعاد آن، نوع آن و... تشخیص می‌دهد که چه نوع کانال اسپیرال صنعتی برای پروژه شما مناسب است. سپس با انجام یک سری محاسبات مطابق استاندارد روز دنیا کانال‌های مورد نظر را طراحی و تولید می‌کند تا در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار گیرد. این کار در نهایت به خاطر این که تمام دستگاه‌ها، مواد اولیه و خط تولید در اختیار خود شرکت اسپیرالی است با هزینه‌ای بسیار اندک تمام می‌شود. شرکت اسپیرالی در کارنامه خود سابقه ساخت کانال اسپیرال صنعتی برای ایران خودرو، سایپا، دی جی کالا، بانک تجارت، سازمان انرژی اتمی، شرکت ملی نفت ایران و ده‌ها شرکت بزرگ دیگر را دارد. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها