نحوه تشخیص و تست سلامت گیربکس اتوماتیک چگونه است؟

نحوه تست سلامت گیربکس اتوماتیک چگونه است؟ از کجا بفهمیم گیربکس اتوماتیک سالم است؟ در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از سالم بودن گیربکس اتوماتیک خود مطلع شوید.

نحوه تشخیص و تست سلامت گیربکس اتوماتیک چگونه است؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک بدلیل سختی بالا و دشوار بودن آن هزینه زیادی دارد، بنابراین تست سلامت گیربکس اتوماتیک به شما کمک می کند تا مشکلات احتمالی خودروی خود را قبل از جدی شدن شناسایی کنید. این شناسایی به موقع، فوق العاده اهمیت دارد، چون از پرداخت هزینه های سرسام آور تعمیر گیربکس خودرو جلوگیری می کنید. بنابراین مشکل را به موقع متوجه می شوید، عیب یابی را انجام می دهید و در نهایت با هزینه ای اندک خودرویی سالم خواهید داشت.

گیربکس اتوماتیک یا جعبه دنده اتوماتیک بخش بسیار مهم از خودروی شما به شمار می آید. این بخش حساس و پیچیده انتقال و هدایت نیرو از موتور به چرخ های خودرو را انجام می دهد. بدیهی است که اگر عملکرد این قسمت دچار مشکل شود و به آن توجه نکنید، بقیه قسمت های خودرو نیز به مرور زمان آسیب می بینند.

با انجام ندادن تست سلامت گیربکس اتوماتیک مجبور هستید هزینه های بالای تعویض این قطعه را متحمل شوید. حتی ممکن است عدم تشخیص سلامت گیربکس اتومات در زمان مناسب، منجر به صرف هزینه سنگین تعمیر موتور خودرو شود. به همین دلیل است که باید شناسایی به موقع و سریع عیب های این قطعه را بی نهایت جدی بگیرید.

برای تشخیص و تست سلامت گیربکس بهترین کار این است که به یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید که توانایی تشخیص و شناسایی مشکلات گیربکس های اتوماتیک را داشته باشد.

از کجا بفهمیم گیربکس اتوماتیک سالمه؟

11

اگر علائم خرابی گیربکس اتوماتیک را بدانید، به راحتی به پاسخ این سؤال که از کجا بفهمیم گیربکس سالمه دست پیدا می کنید. هر زمان این علامت ها را مشاهده نکردید مطمئن باشید که گیربکس اتوماتیک خودروی شما مشکلی ندارد. به محض این که متوجه هر کدام از این نشانه ها شدید حتماً با مجموعه های معتبری نظیر تعمیرگاه تک گیربکس تماس بگیرید. کارشناس های حرفه ای و متخصص این مراکز تست سلامت گیربکس اتوماتیک را بصورت رایگان انجام می دهند. آن ها پس از بررسی های دقیق، شما را برای رفع مشکل ایجاد شده به درستی راهنمایی می کنند. با این وجود، برای آگاهی شما مهمترین علامت های خرابی گیربکس اتوماتیک را موارد زیر تشکیل می دهند:

  • شنیدن صداهای غیر عادی و عجیب از گیربکس: این صداها را به ویژه هنگام عوض کردن دنده متوجه می شوید.
  • ایجاد تقه زدن و لرزش زمان عوض کردن دنده
  • تأخیر داشتن در عملکرد دنده زمان تعویض آن
  • استشمام بوی سوختگی از بخش گیربکس خودرو
  • نشت کردن روغن گیربکس و کم شدن دائمی و غیر عادی آن
  • روشن شدن چراغ چک ماشین (چراغ چک گیربکس)
  • اگر خودروی شما شتاب همیشگی را ندارند.
  • بالا رفتن دور موتور یا داغ شدن بیش از حد گیربکس

اگر گیربکس خودروی شما هر یک از این علائم بالا را دارد به معنی این است که سالم نیست و باید هرچه سریعتر برای برطرف کردن ایرادات آن اقدام کنید.

نحوه تست سلامت گیربکس اتوماتیک به چه صورت است؟

22

شما می توانید برخی از انواع تست سلامت گیربکس را خودتان انجام دهید. با این وجود اگر از کارشناس های با تجربه کمک بگیرید قطعاً به نتیجه بهتری می رسید. البته آگاهی داشتن از این قبیل اقدامات به شما کمک می کند تا با روند کار تعمیرکاران بیگانه نباشید. مهمترین اقدامات در رابطه با نحوه تست سلامت گیربکس اتوماتیک شامل موارد زیر می شوند:

1- بررسی روغن گیربکس

بررسی سطح و وضعیت روغن این قطعه بسیار اهمیت دارد؛ چرا که قطعات با کمک روغن روی یکدیگر روان حرکت می کنند. اگر این روغن به هر دلیلی بین قطعات وجود نداشته باشد، اصطکاک به وجود آمده قطعات را از بین می برد.

2- بررسی کدهای خطا با دیاگ زدن

متخصصین با دیاگ زدن کدهای خطا را بررسی می کنند و به مشکل خودروی شما پی می برند.

3- بررسی عملکرد گیربکس حین حرکت

این روش تست سلامت گیربکس اتوماتیک برای این است که لرزش، تقه زدن، صداهای عجیب و هر نوع مورد غیر عادی را متوجه شوید. این نوع بررسی را در 3 حالت زیر انجام دهید:

  • حرکت با سرعت متوسط در سطح صاف برای بررسی وجود لرزش یا سر و صدای غیر معمول
  • حرکت در سربالایی به منظور بررسی میزان کشش گیربکس اتوماتیک
  • حرکت با یک شتابدهی سریع به خودرو برای بررسی نحوه پاسخ دادن گیربکس: با این کار 2 مشکل احتمالی یعنی تأخیر در تعویض دنده و هرز خوردن گاز خودرو را متوجه می شوید.

2- بررسی زنجیر یا تسمه فلزی گیربکس اتوماتیک

این روش تست سلامت گیربکس اتومات را می توانید به صورت چشمی انجام دهید. هر مشکلی در تسمه مشاهده کردید بلافاصله نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

کلام آخر 

به عنوان کلام آخر درباره تشخیص سلامت گیربکس اتوماتیک به شما توصیه می کنیم حتماً از دستکاری خودروی خود بپرهیزید. بهترین راه برای این که همیشه گیربکسی سالم داشته باشید این است که بررسی و تعمیر آن را به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک بسپارید. کارشناس های تعمیرگاه هایی نظیر تعمیرگاه تک گیربکس از تست سلامت گیربکس اتومات تا تعمیر و تعویض آن را با بهترین کیفیت انجام می دهند. دانش و تجربه این کارشناسان باعث می شود تا هزینه به صرفه بپردازید و خدماتی با بالاترین کیفیت دریافت کنید. علاوه بر این، تجهیزات به روز این تعمیرگاه ها این امکان را به تعمیرکار می دهد تا به صورت همه جانبه گیربکس را بررسی کند.

همچنین میتوانید برای گرفتن مشاوره به سایت takgearbox.com مراجعه کنید و با کارشناسان تک گیربکس ارتباط بگیرید تا شما را درباره نحوه تست گیربکس راهنمایی کنند.

منبع: takgearbox.com

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهرسا
    0

    سلام سال نو مبارک
    گیربکس های دستی رو هم میشه اتوماتیک کرد؟
    اگر اتوماتیک بشن جواب میدن؟ اذیت نمیکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها