آشنایی با کارت کنترل تابلو روان + معرفی انواع آن

در زندگی روزمره اغلب در خیابان‌ها، معابر، اتوبوس‌ها، مترو و فروشگاه‌ها به تابلوهای تبلیغاتی و اعلانات زیبا و رنگارنگ برمی‌خوریم. معمولا این تابلوها هویت و اعتبار کسب و کارِ خاصی هستند و خلاقیت در آن‌ها می‌تواند مشتریان را جذب کند. این تابلوها با جذابیت بصری بالا نقش مهمی را در جذب مشتریان در بازار دارند.

آشنایی با کارت کنترل تابلو روان + معرفی انواع آن

تابلوهای روان اجزای متفاوتی از جمله کارت (برد) کنترل (کنترلر) دارد. کارت‌های کنترلر به عنوان یکی از لوازم جانبی اساسی در برخی تجهیزات برقی مانند ویدئو وال و تلویزیون شهری نیز استفاده می‌شوند. این کارت‌ها برای تنظیم محتواهای تولید شده در زمان پخش به کار می‌روند و به عنوان یکی از اجزای اصلی و حیاتی در این ابزارهای تبلیغاتی محسوب می‌شوند.

کارت کنترل تابلو روان چیست؟

برد کنترلر مسئولیت برنامه‌ریزی و نمایش انیمیشن‌ها و محتوای تبلیغاتی را بر روی تابلوها با استفاده از تکنولوژی LED به عهده دارد. نرم‌افزار تابلو روان روی کامپیوتر نصب می‌شود و به کمک آن کاربر می‌تواند به سادگی متن دلخواه خود را با فونت و رنگ مورد نظر به نمایش درآورد. در ادامه بیشتر به آشنایی با کارت کنترل تابلو روان می‌پردازیم.

تابلو روان به واسطه کارت کنترل، قابلیت برنامه‌ریزی دارد و می‌توان انیمیشن و متن را به راحتی تغییر داد. همچنین تغییر رنگ و افکت نیز در کسری از ثانیه انجام می‌شود و نیاز به طراحی مجدد ندارد و می توان از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کرد. البته اگر به دنبال یک ابزار جذاب تری هستید که توجه همگان را به خود جلب کند، تلویزیون شهری، انتخاب ایده آل تری از تابلو روان می باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات جهت خرید و بررسی قیمت انواع تلویزیون شهری، پیشنهاد می کنیم به وبسایت گروه تابلوسازی حمزه ای تولید کننده تلویزیون شهری، مراجعه کنید.

بعد از طراحی انیمیشن متحرک توسط نرم‌افزار تابلو روان فایل مربوطه را بر روی یک فلش کپی می‌کنند. با اتصال فلش به ورودی USB فایل در حافظه ذخیره شده و به اجرا درمی‌آید. یک قطعه به نام هاب وظیفه برقراری ارتباط بین فایل کنترلر و ماژول‌های LED را دارد. پس از کپی نمودن فایل در حافظه برد کنترل می‌توان فلش را از درگاه USB جدا کرد.

انواع کارت کنترل کدامند؟

آشنایی با کارت کنترل تابلو روان + معرفی انواع آن - تصویر 2

این کنترلرها به دو بخش معمولی (ماژول تک رنگ) و کنترلرهای طیف‌ دار (مخصوص ماژول تمام رنگ) تقسیم می‌شوند که در ادامه مقاله آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید» در صورت استفاده نادرست از تابلو روان، احتمال خرابی بخش های مختلف آن بسیار زیاد است؛ از آنجایی که قطعات تابلو روان، پیچیده هستند، پیشنهاد می کنیم که در صورت خرابی آن ها به یک تعمیرکار کاربلد مراجعه کنید. اما در صورتی که تمایل به آموزش تعمیر و اسمبل ماژول تابلو روان، دارید روی لینک داده شده کلیک کنید.

  •  

برد تابلو روان تک رنگ

این نوع کارت‌ها از یک رنگ نوری تشکیل شده‌اند و تنها قادر به نمایش تصاویر و متن‌های تک‌‌رنگ هستند. بردهای تابلو روان تک رنگ قیمت پایین‌تری را نسبت به سایر انواع خود دارند و برای کاربردهای ساده مانند نمایش متن به کار می‌روند.

  •  

برد تابلو روان چند رنگ

این کارت‌ها از چندین رنگ نوری برای نمایش تصاویر و متن‌ها استفاده می‌کنند. قیمت این بردها بالاتر از نوعِ تک رنگ است و برای کاربردهای پیچیده‌تر مانند نمایش تصاویر گرافیکی یا ویدئویی مناسب‌اند.

  •  

برد تابلو روان ثابت

این بردها از یک سیستم ثابت نوری تشکیل شده‌اند و تصاویر و متن‌های نمایش داده شده بر روی آن‌ها بی‌حرکت می‌مانند. کارت‌های تابلو روان ثابت برای کاربردهایی مانند نمایش ساعت، تقویم یا دما مناسب هستند.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با راه های افزایش سرعت مونتاژ تابلوهای روان، روی لینک داده شده کلیک کنید.

  •  

برد تابلو روان متحرک

این کارت‌ها از تصاویر و متن‌های متحرک تشکیل شده‌اند و تصاویر و متن‌های نمایش داده شده بر روی آن‌ها به‌طور مداوم در حال تغییر هستند. بردهای متحرک برای کارهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی استفاده می‌شوند.

  •  

برد تابلو روان فلکس

آشنایی با کارت کنترل تابلو روان + معرفی انواع آن - تصویر 3

این بردها یک لایه پلاستیکی نازک دارند که بر روی آن تصاویر و متن‌های نمایش داده می‌شوند. کارت‌های تابلو روان فلکس انعطاف‌پذیری بالایی دارند و برای کاربردهایی مانند تابلوهای تبلیغاتی در خودروها مناسب هستند.

هر کنترلر بسته به نوع طراحی خود می‌تواند از تعداد خاصی از ماژول ها پشتیبانی کند و نسبت به آن خروجی متفاوتی خواهد داشت. در تابلوهای روانی که آفلاین (asynchronous) هستند محتوای تصویری مورد نظر از طریق پورت USB شبکه در حافظه برد ذخیره می‌شود. در حالی که در تابلوهای آنلاین (synchronous) محتوای تصویری با استفاده از یک نرم‌افزار کامپیوتری اطلاعات را به برد گیرنده (receiver) ارسال می‌کند.

جمع‌ بندی

کارت کنترل پس از ماژول یکی از مهم‌ترین قطعات تابلو روان است. همان‌طور که پیشتر گفته شد متداول‌ترین نوعِ آن یک برد پورت ورودی دارد که امکان انتقال تصاویر و متن‌های دلخواه را به آن فراهم می‌کند.

کارت‌های کنترل دارای انواع مختلف است که توانایی پشتیبانی از نوع و تعداد مشخصی ماژول را دارند‌. برای انتخاب برد کنترل باید به نکاتی مانند نوع ماژول (تک رنگ یا تمام رنگ بودن ماژول ال ای دی) که برای ساخت تابلو مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین سایز تابلو توجه کرد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها