انواع لوله داربستی و ویژگی‌های آن

لوله داربستی، در صنایع مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در بازار، انواع لوله‌های داربستی، در سایزهای مختلفی موجود هستند. نمره 5 لوله، ازجمله رایج‌‌ترین لوله‌های داربستی است که در اکثر موارد، از آن استفاده می‌شود.

انواع لوله داربستی و ویژگی‌های آن

در روند ساخت این مدل لوله‌ها، آنالیز و تست خاص و پیچیده‌ای اجرا نمی‌شود؛ چراکه نیازی به عبور سیال خاصی از لوله‌ها نیست. همین امر، موجب شده تا روند ساخت آن نسبت به سایر لوله‌ها، آسان‌تر باشد. امروزه، کارخانه‌های متعددی در سراسر ایران، این مدل لوله‌ها را تولید می‌کنند. در ادامه، قصد داریم راجع به قیمت لوله داربستی و ویژگی‌های انواع لوله‌های داربستی، بیشتر صحبت کنیم.

آشنایی با ماهیت لوله داربستی

لوله داربستی، معمولاً طولی معادل 6 تا 3 متر دارد. لوله‌ای سیاه‌رنگ و از جنس فلز است که به روش نورد گرم، از ورق سیاه ساخته می‌شود. این مدل لوله‌ها، دارای اتصالات خاصی هستند که سرهم‌بندی آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. در اکثر موارد، لوله‌های داربستی، از فولاد ساخته می‌شوند. این مدل لوله‌ها را می‌توانید در دو نوع بدون درز و درزدار، از بازار خریداری کنید.

لوله‌های بدون درز، سطح ایمنی بیشتری ایجاد می‌کنند. از سویی دیگر، برای تولید لوله بدون درز، هزینه بیشتری صرف می‌شود؛ به همین دلیل، قیمت لوله داربستی بدون درز، نسبت به نمونه‌های درزدار، بیشتر است. البته، لوله‌های درزدار، کاربرد متنوعی داشته و برای استفاده در امور مختلفی مناسب هستند. برای ساخت لوله‌های داربستی، می‌توان از لوله‌های سبک و یا سنگین، استفاده کرد. تفاوت لوله‌های سبک و سنگین، در قطر، ضخامت و طول آن‌ها است. در ادامه، راجع به‌ویژگی‌های لوله‌های داربستی، بیشتر توضیح خواهیم داد. برای خرید تجهیزات لوله داربستی و یا تجهیزات قالب فلزی بتن، می‌توانید به وب‌سایت شرکت مدرن سازان، به نشانی اینترنتی http://modernsazan.com/، مراجعه کنید. این مجموعه، دارای سابقه درخشان و طولانی در این حوزه بوده و بهترین محصولات را باکیفیت بالا، به بازار عرضه می‌کند.

قیمت لوله داربستی

لوله‌های داربستی، امروزه با ویژگی‌های متفاوتی تولید می‌شوند. قیمت انواع لوله داربستی، با توجه به‌ویژگی‌های لوله، در طیف متفاوتی قرار می‌گیرد. در ادامه، راجع به‌ویژگی‌های لوله داربستی و تأثیر آن‌ها بر روی قیمت نهایی لوله، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نوع لوله

همان‌طور که اشاره کردیم، لوله‌های داربستی، در دو نوع بدون درز و درزدار تولید می‌شوند. قیمت نمونه‌های بدون درز، کمی بالاتر از نوع درزدار است.

جنس لوله

جنس لوله، یکی از مهم‌‌ترین عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت نهایی لوله است. در اکثر مواقع، لوله‌های داربستی از استیل، ورق سیاه فولادی و یا گالوانیزه، ساخته می‌شوند. در میان انواع لوله‌های موجود در بازار، مدل‌هایی که از ورق سیاه فولادی ساخته‌شده باشند، قیمت و کیفیت کمتری دارند. اما لوله‌های استیل و گالوانیزه، کیفیت بالاتری داشته و درنهایت، قیمت بیشتری نیز دارند.

Picture2

ضخامت لوله

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر روی قیمت لوله داربستی، ضخامت لوله‌ها است. بدیهی است که هرچه لوله، ضخامت بیشتری داشته باشد، استحکام و دوام بیشتری نیز دارد؛ بنابراین؛ می‌تواند در شرایط جوی متغیر، دوام آورده و وزن بیشتری نیز تحمل می‌کند. با توجه به این توضیحات، می‌توان فهمید که قیمت لوله‌هایی باضخامت بیشتر، بالاتر است. معمولاً لوله‌های داربست باضخامت کم، قیمت کمتری دارند و حمل‌ونقل آن‌ها، بسیار ساده‌تر است. متداول‌ترین ضخامتی که برای لوله‌های داربستی در نظر گرفته می‌شود، بین 2 تا 2.5 میلی‌متر است.

طول لوله

هرچه طول لوله داربستی بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید. لوله‌های داربستی، با توجه به نوع کاربرد، در طول‌های 6 تا 4 متر، تولید می‌شوند.

سایز لوله

منظور از سایز لوله، قطر داخلی و قطر خارجی آن است. قیمت لوله داربستی، به سایز آن نیز بستگی دارد. هرچه لوله، سایز بزرگ‌تری داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. اگر قصد دارید لوله‌های داربستی را باقیمتی مناسب و باکیفیتی بالا خریداری کنید، می‌توانید به مجموعه مدرن سازان، اعتماد نمایید. این شرکت، در ساخت انواع تجهیزات داربستی و قالب فلزی، از سال 1385 فعال است. رضایت بالای مشتریان از این مجموعه، دلیل محکمی برای تأیید کیفیت محصولات تولیدی توسط این شرکت است.

Picture3

داربست چیست؟

داربست، یک سازه موقتی از جنس فلز است که برای تعمیرات یا ساخت‌وساز ساختمان‌ها به‌کار می‌رود. داربست‌ها کمک می‌کنند تا دسترسی به مناطق دشوار و کور یک فضا، فراهم شود. برای نصب داربست‌ها، باید مهارت کافی به‌کار گرفته شود تا احتمال فروریختن یا هرگونه خطر احتمالی دیگر، به صفر برسد.

در اکثر موارد، از لوله‌هایی با نمره 5 و از جنس فولاد، برای ساخت داربست استفاده می‌شود. این مدل لوله‌های داربستی، بین 2 تا 4 میلی‌متر، ضخامت داشته و با کمک بست دوپیچ، چهار پیچ، آهن گیر و...، به یکدیگر متصل می‌شوند.

نوع دیگری از داربست‌ها، به داربست معلق، مشهور هستند. درصورتی‌که امکان بَنا کردن داربست بر روی زمین وجود نداشته باشد، از داربست معلق استفاده می‌شود. داربست‌های معلق، معمولاً به دیواره ساختمان وصل شده و تکیه‌دارند. به این نوع داربست‌ها، گاهی سکوی پیش‌آمده نیز می‌گویند. با توجه به قیمت لوله داربستی مورداستفاده در تولید آن‌ها، قیمت نهایی این مدل داربست، تعیین می‌شود.

اجزای داربست

به‌طورکلی، در داربست‌ها، دو جزء اصلی وجود دارد که این دو جزء، شامل بست داربستی و لوله داربستی است. بست‌های مورداستفاده، با توجه به نوع داربست، متفاوت بوده و شامل بست چهار پیچ، دو پیچ و... هستند. سیم مخصوص داربست، جک داربست، کفشک، صفحه زیرستون، چرخ داربست و... نیز اجزای فرعی داربست‌ها را تشکیل می‌دهند. مجموع این اجزاء، یک داربست را تشکیل می‌دهند که در موارد مختلفی استفاده می‌شود.

Picture4

کلام آخر

لوله‌های داربستی، یکی از مهم‌‌ترین اجزای داربست‌ها هستند. این مدل لوله‌ها، در ابعاد، ضخامت و جنس‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در این مطلب، راجع به انواع لوله‌های داربستی و ویژگی آن‌ها، صحبت کردیم. علاوه بر آن، راجع به عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت لوله داربستی نیز سخن گفتیم. اگر قصد دارید تجهیزات داربستی باکیفیت مناسب و باقیمت مقرون‌به‌صرفه تهیه کنید، می‌توانید به شرکت مدرن سازان مراجعه نمایید. این شرکت، یکی از بهترین تولیدکننده‌های تجهیزات داربستی و قالب فلزی بوده و محصولات خود را با تنوعی بالا، به بازار عرضه کرده است. ارسال به‌موقع، استفاده از جدیدترین تجهیزات، به‌کارگیری پرسنلی خبره و خدمات پس از فروش قوی، ازجمله ویژگی‌های مثبت این مجموعه است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها