برای خرید یک دوربین IP خوب چقدر باید پرداخت کنید؟ / راهنمای انتخاب و قیمت‌گذاری

از سال ۱۹۹۶، با تولید دوربین‌های IP، انقلابی در زمینه امنیت رخ داد. این سازه‌های دیجیتالی، که آن‌ها را با نام دوربین‌های تحت‌شبکه نیز می‌شناسیم، نوعی دوربین مداربسته هستند که تصاویر را دریافت می‌کنند و آن را از طریق شبکه IP به دستگاه ضبط‌کننده می‌فرستند.

برای خرید یک دوربین IP خوب چقدر باید پرداخت کنید؟ / راهنمای انتخاب و قیمت‌گذاری

شما با استفاده از دوربین‌های آی‌پی می‌توانید به شکل ۲۴ساعته بر مکان دلخواه خودتان نظارت داشته باشید؛ همین امر این دوربین‌های مداربسته را به ‌یکی از راهکارهای اصلی حفظ آسایش تبدیل کرده است. در این مطلب، به همه نکاتی که بر قیمت دوربین مدار بسته ‌IP تاثیرگذار است اشاره می‌کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکاتی که باید پیش از خرید دوربین IP بدانید

شما پیش از تهیه یکی از این ابزارهای امنیتی، باید به نکاتی برای خرید آن توجه داشته باشید که موجب تجربه بهتر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود. مراحل انتخاب و خرید دوربین مداربسته بعد از تعیین نیاز، کاربرد و محیطی که دوربین قرار است نصب شود، پیش خواهد رفت. برای مثال شما باید به سوالاتی از این قبیل پاسخ بدهید:

محدوده تحت‌پوشش دوربین مداربسته IP چقدر است؟

هرچقدر این محدوده بیشتر باشد، دوربینی که می‌خرید باید کیفیت بهتری داشته باشد تا به‌خوبی از همه نقاط تصویربرداری کند.

آیا این محدوده دائما روشن خواهد بود یا در ساعاتی تاریک است؟

اگر محیط مدنظر شما از نظر میزان نور متغیر است، باید به کیفیت دید در شب توجه کنید.

آیا شکل ظاهری خاصی برای دوربینی که می‌خرید در نظر دارید؟

اگر جواب شما بله است، باید از بین گزینه‌های مختلف دوربین‌های مداربسته، بهترین شکل را انتخاب کنید. از انواع دوربین‌های تحت‌شبکه از نظر ظاهری می‌توان‌ به بولت، مینی‌بولت، کیوب، دام، اسپید دام، لامپی و... اشاره کرد. 

نکته مهمی که وجود دارد این است که نیاز به آگاهی از ویژگی‌های موجود در دوربین‌های تحت‌شبکه و تاثیر آن‌ها بر قیمت این محصول دارید و پیش از شروع مراحل خرید، باید بتوانید با طرح پرسش‌هایی از این‌دست، تصور دقیقی از نیاز خودتان داشته باشید. بهتر است برای انتخاب دوربین ip مشخصات محصولات موجود در بازار را مقایسه کنید.

۷ عامل تاثیرگذار بر قیمت خرید دوربین تحت شبکه

۷ عامل زیر مهم‌ترین ویژگی‌های موجود برای دوربین‌های مداربسته آی‌پی هستند که بر روی قیمت این محصول نیز اثرگذارند.

·انتخاب برند سازنده دوربین

به‌تبع، نام برند و کیفیت هر محصولی بر قیمت آن نیز تاثیرگذار است. در بازار موجود نیز برندهای متفاوتی اقدام به تولید دوربین‌های شبکه‌ای می‌کنند که از به‌نام‌ترین و موفق‌ترین این برندها می‌توان به هایک‌ویژن و داهوا اشاره کرد.

·رزولوشن دوربین آی پی

بازه کیفیت دوربین‌های امنیتی از 2 تا 12 مگاپیکسل است. هرچقدر میزان رزولوشن درخواستی شما بیشتر باشد، قیمت محصول نیز افزایش پیدا می‌کند.

·نوع لنز دوربین IP

انواع لنز دوربین‌های مداربسته تحت‌شبکه شامل موارد زیر می‌شوند.

لنز فیکس یا ثابت

لنزهای ثابت همان‌طور که از نامشان پیداست؛ محدوده مشخص و ثابتی را برای شما پوشش می‌دهند و وسعت ثبت تصویر زیادی ندارند. اغلب دوربین‌های مداربسته با لنز ثابت تولید می‌شوند و به بهترین شکل می‌توانید فضای مد‌نظر را نظارت کنید.

لنز موتورایز

دوربین‌ ip با لنز موتورایز، امکان زوم و تغییر زاویه دید را از راه دور به کاربر می‌دهد. قیمت این دوربین‌ها بیشتر است و با استفاده از این قابلیت می‌توانید به‌خوبی بر روی همه جزییات زوم کرده و آن‌ها را مشاهده کنید. البته خود زوم نیز به دو دسته تقسیم می‌شود: دیجیتال و اپتیکال. هنگامی‌که شما به صورت دیجیتال روی تصویر ثبت‌شده زوم کنید، اندکی از کیفیت تصویر کم خواهد شد؛ اما اگر لنز زوم اپتیکال داشته باشد، با هر میزان زوم روی تصویر از کیفیت کم نمی‌شود. ممکن است استفاده از این نوع دوربین برای شما کمی هزینه‌بر باشد.

Picture2

·دید در شب دوربین

تقریبا تمامی دوربین‌هایی که امروزه تولید می‌شوند قابلیت دید در شب را دارند؛ اما میزان کیفیت این قابلیت می‌تواند نسبت‌به هر مورد متغیر باشد. اکثر این سازه‌های امنیتی قابلیت دید در شب به‌شکل سیاه و سفید را دارند که ساده‌ترین نوع این ویژگی به‌شمار می‌رود؛ اما برخی از مداربسته‌ها هستند که تصاویر دید در شب را به‌شکل رنگی ضبط می‌کنند. به‌تبع، قابلیت دید در شب رنگی موجب افزایش قیمت خرید شما می‌شود.

·میکروفون دوربین IP

میکروفون داخلی که قابلیت ضبط صدا را دارد و قابل‌اتصال به دوربین آی پی است، می‌تواند بر قیمت نهایی کالا اثرگذار باشد. البته نوع میکروفون و میزان توانایی این محصول در دریافت صدا به‌خودی خود باعث کاهش یا افزایش هزینه خرید می‌شود.

·جنس بدنه

اکثر دوربین‌های تحت شبکه با دو جنس فلزی و پلاستیکی ساخته می‌شوند. انتخاب جنس بدنه بستگی به دو عامل دارد‌:

شکل ظاهری

ممکن است برای شما زیبایی محصول مهم باشد؛ ازاین‌رو، باید در انتخاب خود به زیبایی نیز اهمیت بدهید.

محل نصب

اگر محل نصب دوربین در فضای باز است، لازم است تا بدنه‌ای مقاوم‌تر را انتخاب کنید تا جنسی که انتخاب کرده‌اید، در برابر باد، باران و ... مقاومت داشته باشد. مقاوم‌تر بودن جنس به معنای استفاده از متریال بیشتر در تولید آن است؛ بنابراین، هر‌چقدر جنس انتخاب‌شده ‌سخت‌تر باشد، قیمت نهایی بیشتر خواهد بود.

·سایر قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های دوربین IP

در طول زمان، برای دوربین مداربسته تحت شبکه، قابلیت‌هایی در نظر گرفته‌ شده‌است که هر‌کدام از آن‌ها باعث تغییر در قیمت خرید این کالای امنیتی می‌شود. این آپشن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • تشخیص حرکت
  • تشخیص چهره
  • پشتیبانی از POE (فناوری انتقال برق روی کابل شبکه)
  • پشتیبانی از سیم‌کارت
  • پلاک‌خوانی
  • حرارتی‌بودن (استفاده از فناوری مادون قرمز و حرارت برای ساخت تصاویر ضبط‌شده)

Picture3

دوربین‌های مداربسته آی‌پی، عنصری مهم برای حفظ امنیت

در‌نهایت ما سعی کردیم در کوتاه‌ترین شکل، بهترین اطلاعات را در‌مورد خرید دوربین‌ ip برای شما توضیح دهیم؛ چرا‌که این دوربین‌ها جزو یکی از عناصر مهم حفظ امنیت هر مکانی هستند و به‌راحتی نمی‌توان دل به دریا زد و باید برای خرید چنین محصولی، فکر‌شده عمل کرد. شما برای مشاهده قیمت دوربین مدار بسته می‌توانید به farafan-market.com سر بزنید و با هزینه‌های مختلف، دوربین‌های مداربسته آی‌پی با‌کیفیت مانند هایک‌ویژن و داهوا را خریداری کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها