همایش بزرگ هم اندیشی و هم افزایی کارآفرینان و تولید کنندگان عرصه صنعت، معدن و تجارت کشور برگزار شد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولیدکنندگان اهل صنعت ، مطالبه گری خود را در سطح کلان کشور داشته باشید و با مطالبه گری‌های خود می‌توانید با بزرگان ازجمله دکتر قالیباف در تعامل باشید.

همایش بزرگ هم اندیشی و هم افزایی کارآفرینان و تولید کنندگان عرصه صنعت، معدن و تجارت کشور برگزار شد

همایش هم اندیشی و هم افزایی کارآفرینان و تولید کنندگان عرصه صنعت،‌معدن و تجارت کشور با حضور دکتر محمد مهدی برادران ، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، دکتر عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، دکتر بابک نگاه داری، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌،  سید احسان مصطفوی ، مدیر طرح و برنامه خانه صمت جوانان ایران و مدیر عامل انجمن فرانگران نوین، قاسم نوده فراهانی ، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، مهندس محمدرضا بهرامن رئیس  خانه معدن ایران، دکتر عطاالله اشرفی اصفهانی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ، حجه الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از کارآفرینان، صاحبان صنایع و فعالین اقتصادی برگزار شد.

بر اساس این گزارش  _  عزت‌الله اکبری تالارپشتی _  در این همایش  گفت: تولیدکنندگان و کارآفرینان در تصمیم‌سازی‌های کلان کشور  باید حضور مؤثر داشته باشند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود:  تولیدکنندگان اهل صنعت ، مطالبه گری خود را در سطح کلان کشور داشته باشید و  با مطالبه گری‌های خود می‌توانید با بزرگان ازجمله دکتر قالیباف در تعامل باشید.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان به مطالبه گری گفت: از شما می خواهم تنور انتخابات را گرم‌کنید و با مطالبات خود و بیان نقطه نظرات خود در برگزاری هر چه تمام‌تر انتخابات تلاش کنید.

در این مراسم همچنین ،  محمد مهدی برادران،  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، صنعتگران و کارآفرینان را سرداران عرصه تولید خواند و گفت: هفته گذشته در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت، به نیابت از تولیدکنندگان و صنعتگران گزارشی را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردم که باعث خرسندی ایشان بود.

وی  گفت: حضرت آقا در این جلسه فرمودند «تنها ناراحتی من این است که این موارد به درستی به مردم منتقل نمی‌شود و آن‌ها از این حجم تولید، ابتکار ، نوآوری و پیشرفت کشور مطلع نیستند.» در این راستا رسالت مهم کل جامعه و به‌ویژه رسانه‌هاست که این مسئولیت خطیر را انجام دهند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در باره میزان تولید، ابتکار ، نوآوری و پیشرفت کشور، به جامعه امید می‌دهد و این امید، روحیه تولید را بالا می‌برد. در واقع وجه اشتراک همه ما تولید است و به فرموده مقام معظم رهبری، تولید هم تنها راهکار حل مشکلات کشور است.

برادران ، ضمن تاکید بر اینکه مسئله روز ما تولید است و باید در همه حوزه‌ها بیشترین نگاه را به این حوزه داشته باشیم، اظهار کرد: هفته گذشته شاه‌ بیت سخنرانی حضرت آقا هم این بود که توسعه، نیروی انسانی می‌خواهد که ما داریم و وجه مهم این نیروی انسانی، ابتکار است و ایشان تعبیری از بخش خصوصی توانمندی داشتند که می‌تواند ایران را به اوج برساند.

تجمیع توان صنعتگران و کارآفرینان در انجمنی با شعار " با هم بودن زیباست 

در بخش دیگری از همایش،  سید احسان مصطفوی اظهار کرد:  ما در صنعت همواره به اصل بهبود مستمر نظارت میدانی و کار تیمی معتقدیم و اعتقاد داریم که برای پیشرفت، فراتر از رقابت، نیازمند رفاقت هستیم و رشد فردی را در رشد همگانی می‌دانیم؛ این تفکر ما را بر آن داشت به منظور تجمیع توان صنعتگران و کارآفرینان انجمنی را تاسیس نماییم که شعار آن 《 با هم بودن زیباست 》 می باشد. 

مدیر طرح و برنامه خانه صمت جوانان ایران افزود: هم اکنون تشکل فرانگران با همراهی و همکاری جمعی و مردمیِ بیش از ۱۳۰۰ برند ملی در عرصه صنعت، تولید و کارآفرینی و در نتیجه ۱۴ سال با هم بودن و همیاری ، جهت حمایت ویژه از فعالان حوزه کارآفرینی ایران عزیز بوده است .

مصطفوی ادامه داد:  طرح‌ها و برنامه‌هایی همچون پیشنهاد ایجاد دفاتر پیشخوان کسب و کار کشور به منظور ارائه خدمات به کلیه فعالین کسب و کار در زنجیره ارزش صنعت در کل کشور و ایجاد سازمان بین المللی خلاقیت آموزش،حمایت و بهره‌برداری زعفرانِ ایران با نام اختصاری 《OSEC》 با هدف هم افزایی ملی و بین المللی  حوزه زعفران را مدیریت خواهد کرد.

مدیر عامل انجمن فرانگران نوین گفت: ایجاد و طرح‌ریزی  سوغات ملی ایران جهت معرفی محصولات استراتژیک کشور به عنوان سفیر فرهنگی و تجاری جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی و همچنین سورنا ( ساماندهی، واکاوی و رونق نوآفرینی ایران ، ماحصل ۱۴ سال هم افزایی بین ۱۰۰۰ برند ملی و بین المللی ایران است) _ دستیار مجازی (هوش مصنوعی)  انجمن فرانگران ،از جمله دستاوردهای اخیر فرانگران می‌باشد .

مدیرطرح و برنامه خانه صمت جوانان ایران اظهار کرد: بی‌شک مجموعه این دستاوردها نتیجه حمایت‌های مسئولین محترم از خدمتگزاران اقتصادی کشور خصوصا عزیزانی است که در این‌نشست  حضور دارند و ما بخاطر حسن حضور این سروران در این نشست گرد هم آمده ایم.

مدیرعامل انجمن فرانگران نوین در عین حال بیان کرد:  این جمله از شهید آوینی برایمان بسیار تاثیر گذار بوده است 《 اگر انسان هایی که مامور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود ، از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، هیچ تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد》و در این راستا همیشه از تجربه بزرگان و پیشکسوتان و همچنین علم و دانش جوانان جهت توسعه کار و کارآفرینی بهره‌مند شده‌ایم ، اما بازخوردی که از برخی دریافت می‌نماییم گواه این موضوع است که می گویند چراغ خاموش حرکت کنید، خیلی بزرگ نشوید، آهسته حرکت کنید، مرجع نشوید، سعی کنید زیاد دیده نشوید .

مصطفوی ادامه داد: ولی ما در جهت آبادانی کشور و توسعه کسب و کارمان و تحقق اهداف در گام دوم انقلاب باید قوی‌ترین، سریع‌ترین، جامع‌ترین، جسورترین و پرنورترین باشیم و در دنیا محصولات و تولیدات استراتژیکمان به ویژه زنجیره ارزش زعفران این طلای سرخ ایران زمین مرجع باشد .محصولاتی که خاستگاهشان برای خاک ایران است.

رئیس هیات مدیره زعفران مصطفوی تاکید کرد:  ما معتقدیم اگر حل مشکلات به جوانان هم سپرده شود و از ایشان حمایت شود با همیاری پیشکسوتان و بزرگان هیچ مشکلی بر زمین نخواهد ماند چرا که بزرگان در قلم و جوانان در قدم ثابت شده‌اند و برای رسیدن به  این جایگاه ، بی‌شک اصل سیاست گذاری بسیار اهمیت دارد. مجلس، اگرچه از جلس به معنی نشستن می‌آید اما باید محل قیام باشد قیامی که قاعده و نظام صنعت و کارآفرینی را نظم بخشد و توسعه دهد.

چه بسا دست‌های قدرتمندی که مشغول نازک کاری هستند و ذهن‌های فعالی که درگیر شمارش روزگار و دچار روزمرگی شده‌اند و این ظرفیت‌ها را یک قانون سنجیده، می‌تواند  فعال و توسعه دهد.

وی گفت: باید برای بهره‌مندی از همه افکار و اندیشه‌ها ایده داد و تلاش کرد، قانونی راهگشا می‌شود که ظرفیت‌ها را بداند ، کار را بشناسد و هدف را نشانه گذاری کند.

مدیر طرح و برنامه خانه صمت جوانان ایران گفت: بنده در پایان چند پیشنهاد به منظور انسجام بیشتر توسعه زیست بوم کارآفرینی کشور ارائه می‌دهم 

۱_ همانطور که مرکز پژوهش‌های مجلس وجود دارد، مرکز مطالعات راهبردی کار و کارآفرینی مجلس نیز ایجاد شود تا اهتمام بیشتری نسبت به مباحث مرتبط با صنعت، اشتغال و کارآفرینی پیاده‌سازی شود .

۲_ در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، جایگاهی برای حضور متخصصان، فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل‌های مرتبط از بخش‌ها و انجمن‌های خصوصی در نظر گرفته شود .

۳_ رصدخانه راهبردی صنعت و داشبورد کارآفرینی به منظور تجمیع داده‌ها و اطلاعات مرتبط در مجلس ایجاد شود تا نمایندگان مرتبط آخرین وضعیت روند اقتصادی را به صورت کلان و به روز رصد نمایند .

عضو هیات مدیره خانه صمت جوانان ایران در ادامه تصریح کرد: بی شک همه می‌دانیم خراسان بزرگ به عنوان کریدور و شاهراه تجارت با آسیا و مشرق زمین است و در این راستا جناب آقای دکتر  قالیباف از شما به عنوان ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، خواستار حمایت ویژه از صنعت و جوانان زادگاه خود به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های صنعتی در ایران هستیم .

  در صورت موافقت جنابعالی و مجلس محترم انجمن فرانگران نوین  با همکاری سورنا، این هوش مصنوعی آمادگی دارد جهت استقرار و عملیاتی کردن این طرح‌ها و برنامه‌ها، همکاری لازم را با مجلس دوازدهم داشته باشند.

همچنین  مهندس محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران در این‌مراسم گفت:  امروز ، جامعه نیازمند تغییرات بنیادی است و برای آینده درخشان، نیازمند تغییر نگاه و افکار جدید در تصمیم‌گیری‌ها هستیم.

وی تاکید کرد:  کشورها به مدیرانی نیازمند دارند که به تغییرات نو باور داشته باشند.

اما  نادر سلیمانی،  عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه مراسم با بیان اینکه  امروز ظرفیت تولید فولاد به ۴۰ میلیون تن رسیده و کشور دارای پتانسیل بسیار بالایی در تولید محصولات معدنی، پتروشیمی، سیمان، مس، آلومینیوم و… است گفت:  بااین‌وجود، معیشت مردم اصلاً خوب نیست و سوال اساسی این است که چرا عموم مردم باید در چنین وضعیتی زندگی کنند‌.

سلیمانی با اشاره به اینکه امروز یک‌میلیون تن فولاد دوره پهلوی به ۴۵ میلیون تن رسیده و ظرفیت تولیدی می‌تواند ۱۱ میلیون تن بالفعل باشد اما به دلیل نبود برق،آب و گاز قطع است، افزود: آیا ساختن نیروگاه وظیفه صنعت فولاد است؟ آیا ساخت نیروگاه برق و تأمین آب و جاده و… وظیفه تولیدکنندگان فولاد است؟

وی افزود: البته با  اوضاعی که قوانین بازدارنده کشور ایجاد کرده است، انتظار بیش از این نیز نباید داشت.

استفاده از همراهی "سورنا " مجری هوش مصنوعی فرانگران  در این همایش

از نکات جالب توجه در برگزاری این رویداد استفاده از ابزار هوش مصنوعی در اجرای مراسم بود.

یکی از شاخص ترین اقدامات انجمن فرانگران در این سال ها، ایجاد بستری بر تعامل دانش و صنعت است و در این راستا از آخرین فناوری های روز دنیا و هوش مصنوعی در برنامه های خود استفاده می کند و طراحی " سورنا " نیز در این راستا بوده است.

در واقع سورنا طراحی شده تا با شخصی‌سازی منابع اطلاعاتی در حوزه مدیریتی با بکارگیری هوش مصنوعی بتواند راهکارهایی آینده‌پژوهانه برای توسعه و پیشرفت کسب و کارها فراهم نماید. 

یکی دیگر از زیرشاخه‌های فعالیتی سورنا، تحلیل اطلاعات و داده می‌باشد. تحلیل داده‌های بزرگ اطلاعات مفیدی فراهم می‌کند و نوآوری و پایداری در کسب و کارها را تقویت می‌کند. 

از انجایی که سورنا دسترسی به اطلاعات و منابع مرتبط با کارآفرینی خواهد داشت، می تواند مشکلات عرصه کار و کارآفرینی را شناسایی نموده‌ و آن‌ را جهت رفع و‌ اخذ تدابیر لازم در اختیار مراجع بالاتر همچون‌ مجلس شورای اسلامی قرار داده و همچنین به عنوان پل ارتباطی در بین کارآفرینان و دولتمردان به ایفا نقش بپردازد.

2

3

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها